AKTUÁLNE


Marek skúsenosti

Predaj z dvora:

Štyri výhody predaja z dvora

Marek


Nenechajte sa opiť akciovými výrobkami a vyskúšajte chuť a kvalitu skutočnej prírody. Predajne z dvora sú jediným zdrojom prirodzených produktov na tomto svete. Možno už ani neviete, ako chutí kura, ktoré rástlo prirodzene a bolo živené trávou a výbehom. Alebo plodiny, ktoré majú dosť vitamínov len preto, že dozrievajú v úrodnej zemi. Skutočná kvalita sa pozná a nevynechajte ju zo svojho stravovania ani vy. Žiadne znečistenie! Toxické plodiny. Aj tak niekto nazýva pestovanie, ktoré je hnojené, postrekované a chemicky ošetrované. Opozíciou k prefabrikátom sú bio plodiny. Nie je to len o snahe dopestovať čo najviac úrody, ale dať jej srdce a kvalitu. „Chceli sme minimalizovať všetky formy znečistenia, ktoré pochádzajú z poľnohospodárskej výroby, spracovania a distribúcie produktov, v čo najväčšej miere využívať recyklovateľné a mnohonásobne použiteľné materiály. Využívame v maximálnej miere obnoviteľné zdroje miestnych poľnohospodárskych systémov, používame také spôsoby hospodárenia, ktoré podporujú rozvoj pôdnych mikroorganizmov, fauny a flóry , vytvárame podmienky hospodárskym zvieratám, ktoré zodpovedajú ich prirodzeným fyziologickým a etologickým potrebám a kondícii. Udržujeme a dlhodobo podporujeme  úrodnosť pôdy , uprednostňujeme najšetrnejšie spôsoby obrábania pôdy, zelené hnojenie a hnojenie maštaľným hnojom, mulčovanie, čo najdlhší pokryv pôdy,  používanie mechanizmov s menšou hmotnosťou. Umožňujeme voľný výbeh chovaným zvieratám a ich prirodzené potreby,“ hovorí Karol Mesko. Bio je vždy prezentácia skutočného srdca farmára a kúpiť si produkt pri predaji z dvora znamená zažiť návrat k prírode. Slovenské prsia lepšia ako brazílske V hypermarketoch kúpime mäso z celého sveta a pritom ako sa hovorí, najlepšie prsia sú na Slovensku. S tým súhlasí aj chovateľ Ján Konečník a hovorí: „Stačí si len porovnať prsia z Číny alebo Brazílie a tie domáce sú pevnejšie už na pohlaď.“ Nehovoriac o chuti a zložení. Pritom predaj z dvora podľa neho ako jediný umožňuje, že si ľudia môžu zaobstarať aj poctivé domáce potraviny a nie len tie, čo ponúkajú supermarkety. Takže načo ešte čakať, keď aj vo vašom okolí je mnoho dodávateľov, ktorí vás dokážu presvedčiť, že slovenské prsia majú svoj cveng? Predaj je pod kontrolou Zatiaľ čo sa s obchodnými reťazcami spájajú potravinové škandály, pri predaji z dvora sa netreba kvality obávať. „Málokto vie že už aj pri predaji z dvora musí byť registračka, že musia mať certifikát na prácu s potravinami,“ hovorí Marta Tužinská z Farma Tuška. Predaj je teda riadne kontrolovaný a kupujúci sa nemusí obávať, že dostane nekvalitu, práve naopak, pravú slovenskú potravinu. Práca ostane doma Nakúpiť v predajni z dvora neznamená dostať len to najlepšie pre seba, ale súčasne pomáhať. Hovorí Vladimíra Debnárová z Ekotrend Myjava: Nákupom domácich bio výrobkov sa podporuje  nielen domácich výrobcov a ekonomika, ale aj zdravie a životné prostredie. Je dobré, že sa rozširuje aj spôsob "debničiek“, teda že si spotrebitelia komunikujúci s výrobcom môžu dohodnúť vopred svoje požiadavky a hospodár si vie lepšie naplánovať svoju produkciu. Je to vysoko efektívny spôsob, ktorý dáva možnosť vyhrať ("win-win") obom stranám.“ Vyskúšajte, ako chutia produkty z dvora a okrem radosti z kvality sa potešíte, že ste niekomu konkrétnemu pomohli.  

22.10.201310410
Marek skúsenosti

Predaj z dvora:

Prečo zájsť na bio farmu a nie do hypermarketu?!

Marek


Obchodné siete nás často kŕmia potravinami, ktoré sa dostanú nielen do košíkov, ale aj do večerných správ. Škandály z obchodov nie sú ničím výnimočným a preto je na mieste otázka, kam sa obrátiť, ak chceme kvalitné potraviny a neriskovať vlastné zdravie. Odpoveďou sú bio farmy a predaj z dvora. Farmári a chovatelia si za svojou prácou stoja a dávajú kvalitu, ktorá je aj vo svete vákuových balení a sterilizácie kyslíkom stále tradičná. Ide skutočne o kvalitu? Základná otázka, na ktorú nám zodpovedala Vladimíra Debnárová z Ekotrend Myjava: „Zásady správnej poľnohospodárskej praxe, ako aj osobitné požiadavky platné pre ekologickú poľnohospodársku výrobu sú stanovené nariadeniami Európskej únie. Okrem toho na Slovensku sú osobitné ustanovenia určené zákonom o ekologickej poľnohospodárskej výrobe č. 189/2009 Z.z.“ Monitorovanie je nepretržité, kontroly plánované aj náhodné. Ako však hovoria chovatelia, idú v drobnom. To znamená, že ak by spravili chybu, existenčne by sa ohrozili a ak by predali nekvalitný výrobok, na malom Slovensku sa fáma rozšíri po okolí a viac nikto nič nekúpi. Drobný producenti tak stoja za kvalitou nielen zákonnými normami , ale aj vlastným menom. V biochove sú antibiotiká tabu Drobnochov a bio farma, to nie je len výhoda, že poznáte priamo chovateľa a viete, že predáva kvalitu. Už samotný proces chovu a spracovania je odlišný. Rozdielny tak, ako buchty z pekárne a od babky z dediny. Vôňa, chuť a kvalita sú sto a jedno. Prečo je to tak vysvetľuje Jana Kaňúchová z Dobrej farmy: „Kvalita u menších chovateľov je zásadná. Nemajú tak veľký objem zvierat, nie je tam veľký infekčný tlak, tým pádom netreba používať antibiotiká, ktoré sú vo veľkochovoch nevyhnutné.  Tak isto je značný rozdiel pri kŕmení. V krmivách nie sú lieky a kŕmime čistou pšenicou, čo nie je pre chovateľa veľmi výhodné, ale hoci kurence nemajú taký rýchly rast, sú naozaj prirodzené a v poriadku. Tak isto dávame dôraz na to, aby krmivo neobsahovalo plesne, čo je karcinogénne. “ Neporovnateľná kvalita sa dosahuje aj pri rastlinnej produkcii. „Pri rastlinnej výrobe je zásadné dodržiavať správne agrotechnické termíny a dať rastline to, čo potrebuje včas,“ dodáva Vladimíra Debnárová. A to stále nie je všetko. Pretože kvalita je kvalita, ale jedlo nám musí predovšetkým chutiť. No a aj tu hrajú drobnochovatelia a pestovatelia prvé husle. BIO – lahoda aj pre gurmánov „Správny gurmán zistí rozdiel aj v chuti. Hneď ako ale  spravíte napríklad rozbor mlieka, zistíte obsah bielkovín, tukov, vápnika a hlavne látok, ktoré by sa nemali v  mlieku vyskytovať, majú neporovnateľné hodnoty. Čo sa týka králikov rozdiel spočíva v hustote mäsa, to je hlavná výpovedná hodnota,“ vysvetľuje chovateľ Martin Miško. Keď sa snúbi kvalita a chuť, nie je o čom diskutovať. Hovorí sa, že kto ochutná bio, už viac nechce iné. Aj vy ste už našli svojho bio producenta? Skúste cez náš portál osloviť tých najlepších producentov vo svojom okolí a zažite zdravie, ktoré chutí naozaj výborne.

21.10.20138799
Zuzana skúsenosti

Predaj z dvora:

Robíme všetko pre to, aby sme boli DOBRÍ a naozaj sme.

Zuzana Zuzana


Morčacie mäso patrí medzi potraviny, ktoré sú v jesennom období na Slovensku dostupné a vyhľadávané. V porovnaní s inými druhmi mäsa, a to aj hydinou, sa vyznačuje pomerne vysokou výživovou hodnotou. Má vyšší obsah bielkovín, železa a nízky podiel tukov najmä v prsnej a stehennej svalovine. Preto sa vzhľadom na obsah plnohodnotných bielkovín zaraďuje medzi vhodné dietetické zdroje esenciálnych aminokyselín. Hovorí sa, že morka má sedem druhov mäsa. Obľúbené sú hlavne prsia, ktoré sú najhodnotnejšou časťou morky. Biela svalovina má najjemnejšie mäso, ktoré vzhľadom a chutnosťou zodpovedá teľaciemu mäsu. Potom nasledujú krídla, ktoré svojou jemnou chuťou a mäsitosťou prevyšuje obľúbené kuracie krídla. Mäso zo stehien je tmavé a svojou výraznou arómou zodpovedá mäsu zo zveriny, možno spracovať na divoko ako divú zverinu, prevažne dusením. Najvýkonnejším typom ťažkých moriek je plemeno kanadskej klasickej brojlerovej širokoprsej morky big 6. Vyznačuje sa pevnou telesnou konštrukciou a má výborné rastové schopnosti. Tento typ morky sa chová aj v našich podmienkach. „Morky sme začali chovať pred niekoľkými rokmi pre našu spotrebu,“ hovorí pani Kaňuchová, majiteľka Dobrej farmy, ktorá sa špecializuje na chov moriek. „Postupom času sme získali dôležité skúsenosti, ktoré využívame aj v súčasnosti. Morky podrobené bakteoriologickým vyšetreniam s veterinárnym osvedčením kupujeme od veľkochovateľov vo veku 6 týždňov. Do nášho chovu, teda zaraďujeme len zdravých jedincov.“ Aké podmienky na život majú vaše morky? „Naše morky nechováme klasickým halovým odchovom, ale ako domáce morky. Na deň ich púšťame do výbehu, kde sa môžu pásť na  tráve, či žihľave. Pre morky je dôležitá výživa, ktorá je rozhodujúcim faktorom pri správnom vývine jednotlivca. Výživa a kŕmenie zvierat najviac ovplyvňuje kvalitu mäsa, preto ich kŕmime kukuricou, zemiakmi a pšenicou, ktorá je hlavným zdrojom pre rast svaloviny. Podľa sezóny im pridávame jablčné výlisky, či vňate z mrkvy či červenej repy...Kvôli tomu, aby nedochádzalo k prenosu chorôb, oddeľujeme ich od ostatnej hydiny. Každý večer ich opäť zatvárame do prístrešku.... ." Morky sú náročné na chov, sú citlivé na klímu, a náchylné na choroby. Preto im často chovatelia preventívne pridávajú antibiotiká a chemoterapeutiká. „My preventívne antibiotiká nepoužívame. Denne sledujeme ich celkový zdravotný stav, spotrebu krmiva a vody a celkové správanie zvierat. Chováme ich už štvrtý rok a zatiaľ sme neboli nútení riešiť zdravotný stav žiadnymi liekmi. Na základe  dlhodobých skúsenosti s chovom hydiny používame svoje overené natural-metódy na udržanie dobrého zdravotného stavu.“ „Chceli sme chovať morky pre ich zdravé mäso, ktoré obľubujú aj naše deti. Záleží nám na tom, čo im dávame .“ Predaj moriek je sezónnou záležitosťou a preto je práve jeseň obdobím, keď sa morky dostávajú na sviatočné stoly. „ Po 22 týždňovom raste sú morky pripravené na predaj. Dorastajú do hmotnosti zhruba moriaci 15 - 20 kg a morky 10 - 12 kg. Tento rok sme začali predávať už na začiatku októbra a ich predaj plánujeme do Vianoc.“ Zákazník musí byť v poslednej dobe veľmi opatrný pri kúpe mäsa. Morčacie mäso na Dobrej farme predávajú iba čerstvé. „Celé je to o dôvere k predajcovi a jeho spôsobe odchovu. Najprv sme morky chovali iba pre rodinu a priateľov. Tento rok sme sa začali orientovať na širokú verejnosť. Našim klientom ponúkame možnosť pozrieť sa na chov. Morky porážame, šklbeme a pitveme v deň objednávky. Dodávame ich chladené spolu s drobkami ešte v ten istý deň. Výnimočne a na vyslovenú žiadosť zákazníka na druhý deň.“ Morčacie mäso obsahuje relatívne nízky obsah tuku: 140 g mäsa bez kože obsahuje asi 7 g tuku. „Morčacie prsia chutia lepšie ako kuracie a jeho tmavé mäso je senzačné. Najradšej ich pripravujem na prírodno. Takto ho majú radi aj moje deti. Ale je mnoho receptov, a každému zákazníkovi môžeme ponúknuť cca 50 chutných receptov“ Dobrá farma je morčacia farma v blízkom okolí Zvolena. Špecializuje sa na predaj kanadských klasických brojlerových širokoprsých big 6 moriek a pýši sa ekologickým chovom moriek bez chemikálií a antibiotík. Za svoje krátke pôsobenie na slovenskom trhu si vybudovala svoje meno a získala mnoho spokojných zákazníkov. 

28.11.201267034
Martin Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:

Prečo používať emailový podpis a ako si ho správne nastaviť

Martin Chyla Martin Chyla


Komunikujete so svojimi obchodnými partnermi či zákazníkmi najčastejšie emailom? V tom prípade by ste nemali zabudnúť na vhodne nastavený emailový podpis. Ak je nastavený dobre, môže podstatne zvýšiť vašu reputáciu u zákazníkov aj obchodných partnerov. Preto je v prípade emailovej komunikácie rovnako dôležitý, ako iné časti vašej značky. Veľa firiem i drobných podnikateľov zvykne podceniť dôležitosť dobre navrhnutého emailového podpisu. Je to tak zrejme preto, že si neuvedomujú jeho hlavné funkcie, ktoré by mal spĺňať, ale aj skryté výhody, ktoré vám ponúka zadarmo s každým mailom ktorý pošlete. V prvom rade ide o reprezentáciu vašej firmy. Vďaka emailovému podpisu vás môže zákazník či partner ľahko rozlíšiť od konkurencie aj po dlhšom čase. Okrem toho email s podpisom pôsobí oveľa dôveryhodnejšie a vďaka kontaktným údajom, ktoré by v ňom nemali chýbať, umožní kontaktovať vás v prípade záujmu.    Čo by mal dobrý emailový podpis obsahovať? Meno, priezvisko a funkcia vo firme Meno a priezvisko je samozrejme najdôležitejšie, veď bez predstavenia sa toho veľa v biznise nedosiahnete. Dôležitá môže byť aj vaša funkcia vo firme, aby klient vedel čo môže od vás očakávať a s kým má tu česť komunikovať. Vďaka tomu bude vedieť položiť vhodné otázky ohľadom svojich záujmov. Telefónne čísla a emaily na firmu Kontaktné údaje na firmu i na vás osobne nesmú chýbať v žiadnom emailovom podpise. Mali by byť klikateľné, aby vás mohli prípadný záujemcovia obratom kontaktovať aj online alebo vám zavolať jedným kliknutím z mobilu v ktorom si email pozerajú. S množstvom to však netreba preháňať. Aj tu platí, že všetkého veľa škodí. Preto ak máte 4 web stránky, alebo využívate viaceré emaily, stačí vybrať jeden, kvantita môže skôr uškodiť.     Odkaz na firemnú stránku a logo firmy Zákazník, ktorý chce vedieť o vašej spoločnosti viac detailov, určite ocení možnosť dostať sa na firemný web okamžite, jedným klikom. Okrem toho nezabúdajte na to, že hlavná výhoda loga je, že zákazník v spleti textu vidí farebný odkaz vo farbách vašej značky a oveľa rýchlejšie si ju zapamätá. Následne viaceré marketingové štúdie potvrdzujú, že ľudia oveľa lepšie reagujú na obraz ako na text a firmu ktorú vidia častejšie v podvedomí preferujú. Zároveň je takýto odkaz dobrý aj pre tých, ktorí vašu značku ešte nepoznajú. Dozvedia sa o vás viac priamo na stránke a v prípade záujmu vás aj kontaktujú.  Linky na sociálne siete Ani tento spôsob komunikácie netreba podceňovať. Samozrejme pre každú formu podnikania to môžu byť iné sociálne siete, ale pre väčšinu podnikateľov, s ktorými pracujeme my najčastejšie používame kombináciu týchto troch: Facebook - pre uverejňovanie noviniek o firme a aj rôznych akcií v rámci vašej ponuky.  Google Moja firma - pre priamu navigáciu do vašej firmy, ale v poslednej dobe aj možnosti najdôležitejších informácií o vašich kontaktoch, otváracích hodinách, produktoch, novinkách, fotografiách alebo iných akciách  Zariadim.sk - pre umiestnenie overených referencií o vašich produktoch, službách i firme samotnej pre iné firmy to môžu byť tiež siete, ako sú Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube alebo aj Twitter prípadne TikTok či Snapchat Práca s recenziami je stále viac a viac dôležitá. Google postupne eliminuje umiestňovanie neoverených textových recenzií a preferuje recenzie z profesionálnych portálov, ktoré sú naviac doplnené o rich data, ktoré vedia čítať roboty vyhľadávačov. Recenzie sú stále viac vyhľadávané najmä zákazníkmi ktorí u vás nakupujú prvý krát alebo nakupujú tovar či službu, ktorú predtým nepoznali. Podnikatelia vedia, že zbierať recenzie nie je vôbec jednoduché, preto emaily napríklad po nákupe by mali takúto žiadosť obsahovať. Našim klientom naviac vždy pripravíme personifikované formuláre zberu recenzií doplnené o vaše logo či individuálne kritériá hodnotenia. O výhodách na recenzií portálu zariadim.sk si napíšeme viac nabudúce. Vaša fotografia Nie je síce povinná, ale pridaním vhodnej fotografie môžete zvýšiť svoju dôveryhodnosť a serióznosť. Okrem toho vás klient hneď spozná aj naživo, čo môže byť niekedy veľkou výhodou. Mali by ste však zjednotiť formát fotografií všetkých svojich zamestnancov, aby nepôsobili opačným dojmom. Rôzne rozmery a fotografie napríklad zo sociálnych sietí sú v tomto prípade nevhodné. Oveľa lepšie je využiť služby profesionálneho fotografa a vytvoriť pre celý tím kolegov kvalitné fotografie. Na čo nezabudnúť Pri tvorbe emailového podpisu by ste nemali zabudnúť používať vaše firemné farby, logo a hlavne jednotný dizajn. Všetky časti emailového podpisu by mali byť vhodne zalomené v rámci dizajnu. Okrem toho je v dnešnej dobe nutné aj vhodné nastavenie responzivity pre mobily, pretože viac ako polovica emailov je dnes otváraná na mobiloch. Ak používate niektorého z poštových klientov, nezabudnite na správne nastavenie vkladania emailového podpisu aj tam.    Čoho sa vyvarovať? V prvom rade nepoužívajte ako svoj emailový podpis obrázok. Jeho nevýhodou je, že údaje na ňom si klient nemôže skopírovať a nie vždy sa správne zobrazí. Emailový podpis by ste mali mať kódovaný vo formáte html, aby bol čitateľný pre všetkých rovnako. Už len z dôvodu obmedzeného priestoru by ste nemali do emailového podpisu pridávať žiadne zbytočné informácie. Pomerne často sa môžete stretnúť napríklad s reklamami, inšpiratívnymi citátmi, či fotografiami inými ako je logo, či tvár. Nemali by ste pridávať ani fakturačné údaje, či oznámenia typu "Tento email bol odoslaný z iPhone".  Kvôli rozmerom by ste sa mali vyvarovať textom písaným veľkým písmom, ktoré zaberajú veľa miesta. Zároveň nepoužívajte príliš veľký obrázok s textom, pretože sa nedokáže prispôsobiť mobilom, nahrávanie zaberá veľa času a v niektorých prípadoch ho emailový klient pridáva ako prílohu k emailu a nie ako podpis. Podobne je to aj s animáciami, ktoré nepodporuje väčšina emailových klientov. Aj tu je menej viac Predtým, ako si navrhnete vlastný emailový podpis, by ste si mali určit zoznam informácií, ktoré tam chcete umiestniť. Určite nepridávajte všetky možné kontaktné údaje. Vyberte radšej tie najdôležitejšie, aby sa celý emailový podpis vošiel do troch či štyroch riadkov.  Dobrou správou v tomto prípade je, že na vytvorenie svojho vlastného emailového podpisu nemusíte minúť ani cent. Na internete sú dostupné viaceré generátory podpisov ktoré sú dokonca zadarmo. Majú však svoje obmedzenia, tak ako všetko, čo je zdarma. Takže ak chcete skutočne emailový podpis na mieru, mali by ste využiť služby profesionálov. Je len na vás a na vašich podnikateľských plánoch, ktorú možnosť využijete. Na kvalite však určite záleží.    Ďakujeme, že ste sa dočítali až sem, prikladám svoj vlastný podpis a budem sa tešiť na vaše podnety a reakcie.    Radi Vám pomôžeme s vytvorením emailového podpisu, kontaktujte nás na obchod@zariadim.com, alebo na čísle 0918 228 898.   

19.08.20201022
Martin Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:Ako na web

Web stránka pre maklérsku spoločnosť zameraná na kvalitu a nábor tímu

Martin Chyla Martin Chyla


Tento článok vám priblíži ako sme vybudovali prozákaznícky orientovaný web vo sfére služieb, s cielom zaujiať šírkou portfólia, kvalitným tímom s množstvom referencií a aktívnym prístupom k náboru, zaškoleniu a celkovej podpore pre nových spolupracovníkov.   Spoločnosť FINPO MB s.r.o. je jedna z mála maklérskych firiem, ktorá poskytuje komplexné služby vo všetkých 6 odvetviach finančného trhu (poistenie a zaistenie, kapitálový trh, doplnkové dôchodkové sporenie, prijímanie vkladov, poskytovanie úverov a spotrebiteľských úverov, starobné dôchodkové sporenie), a preto sme túto výzvu s odhodlaním prijali. Medzi hlavné prednosti spoločnosti predovšetkým patrí individuálny prístup ku každému zákazníkovi, ako aj vysoko kvalifikovaný tím pracovníkov.  Spoločne sme dospeli k záveru, že cieľom stránky bude upriamiť pozornosť aj na tieto dva aspekty a dali sme sa do práce. Dizajn a obsah Spoločnosť zabezpečuje predaj a servis prostredníctvom svojich finančných poradcov, cieľom webu nie je teda priamy online predaj, ale priblíženie šírky produktovej ponuky, predstavenie tímu odbroníkov a podpora referencií spokojných klientov. Prvoradým bolo pochopenie stratégie firmy: Spoločnosť FINPO MB predáva širokú škálu finančných produktov od viacerých renomovaných inštitúcií a teda ich najväčšou pridanou hodnotou je ponúknuť vhodný produkt na mieru podľa zákazníckych preferencií a potrieb a byť teda partnerom s najlepším nadhľadom nad ponukou služieb na trhu. Pri takejto stratégii sme rýchlo pochopili, že musíme nielen zákazníkovi priblížiť šírku služieb a v každej z nich odhaliť tie správne zákaznícke otázky, ktoré ich môžu zaujímať pri výbere vhodného finančného produktu. Pre každý z produktov sme vytvorili samostatnú podstránku, ktorá obsahuje rôzne užitočné informácie z pohľadu zákazníka.  Takto sme pre každú podstránku produktu pridali veľmi jednoduchý dotazník potrieb alebo preferencií zákazníka s funkčným tlačidlom pre odoslanie odpovede. Tento tak slúži nielen na zber kontaktov, ale zároveň približuje spôsob rozmýšľania spoločnosti a typy produktov k dispozícii. Spoločnosť FINPO MB pravidelne aktualizuje tabuľky porovnávajúce aktuálnu výhodnosť jednotlivých produktov od partnerských spoločností, aby tak zákazníkovi ešte lepšie demonštrovali najlepší produkt pre každého z nich.. Zo skúseností vieme, že zákazníci sa pri výbere nových produktov a služieb rozhodujú najviac podľa hodnotenia reálnych zákazníkov.  Veľká výhoda referencií od zariadim.sk je práve v tom, že nehodnotia len celú firmu ako priemer, ale každé hodnotenie sa viaže na kontkrétny produkt a zároveň na konkrétneho finančného poradcu zo skupiny FINPO MB, ktorých je môžné takto jednoducho filtrovať. Služby tejto spoločnosti už na portáli zariadim.sk ohodnotilo viac ako 160 zákazníkov , a preto nesmeli chýbať ani na tejto webstránke.                         Po dokončení všetkých produktových stránok sme sa zamerali na ďaľší cieľ webu a to predstavenie kvalít samotného tímu a jednotlivých kancelárií v rôznych mestách, kde spoločnosť pôsobí. Samotný obsah stránky tak tvoria informácie o členoch tímu, ich dosiahnuté certifikáty, ocenenia, referencie a dĺžka ich praxe. Každý člen tímu má na stránke zariadim.sk vlastný profil s recenziami od svojich zákazníkov, a tak sme tieto hodnotenia pridali aj na ich vlastnú stránku. Pre lepšiu predstavivosť sme skúsenosti jednotlivých poradcov premietli do čísiel využitím funkcie počítadla. Keďže certifikáty o absolvovaní skúšok a školení sú taktiež dôkazom o odbornosti celého tímu, považovali sme ich zdielanie na jednotlivých profiloch za dôležité.    Všetky najdôležitejšie informácie o spoločnosti, stránke a kontaktoch, vrátane priameho prekliku na telefón, email, recenzie a sociálne siete,  sme sa rozhodli umiestniť do pätičky stránky, aby k nim mali zákazníci čo najľahší prístup. SEO nastavenia Počas tvorby jednotlivých stránok sme nezabudli nastaviť aj SEO nástroje pre každú z nich. To je v súčasnosti prvoradé pri zlepšení umiestnenia vo vyhľadávačoch. Samozrejmosťou sú aj vhodne vybrané kľúčové slová, po dohode s klientom, pre každý jeden produkt. Aj tieto činnosti zabrali pomerne veľa času, ale ich dôsledné nastavenie má svoj význam aj z dlhodobého hľadiska, nakoľko takto náš web obsahuje až vyše 170 indexovaných podstránok, na ktoré následne odkazujú jednotlivé referencie zo stránky zariadim.sk. Vhodne nastavené kľúčové slová a ostatné SEO funkcie môžu zvýšiť reálny počet zákazníkov. Základom pri tvorbe nového webu boli potreby klienta, na ktoré sme museli brať ohľad. Preto sme v rámci hlavného menu vytvorili stránky s konkrétnymi produktami, stránky podľa účelu produktov, ale aj stránku s referenciami, partnermi, blog a samotnú stránku s kontaktmi. Po vytvorení stránok sme všetko spolu nastavili tak, aby bola stránka prehľadná a pritom efektívna, čo sa týka objednávok zákazníkov. Splnili sme ciele?   To si môžete prečítať v recenzii, ktorú pán Bobák zo spoločnosti FINPO MB napísal na stránku zariadim.sk , a ktorej ukážku sme pre vás pridali aj sem. Teší nás, keď klient zverí svoju dôveru do našich rúk, aby sme mu pomohli zviditeľniť sa v online svete. Spolupráca s FINPO MB vznikla pred niekoľkými rokmi a trvá dodnes. Najprv bola spoločnosť známa iba v mieste pôsobenia, v Hlohovci. Dnes už o nej vie celé Slovensko.   Ak sa chcete zviditeľniť aj vy,  stačí nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk, alebo na linke  0918 228 898 a my vám s tým radi pomôžeme. Je len na vás, ako sa rozhodnete. Môžeme však zaručiť, že všetky časti a obsah stránky vytvárame plnohodnotne a pritom sa snažíme o čo najnižšiu cenu pre každého klienta.  

16.04.20201801
Martin Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:Ako na web

Web na mieru inšpirovaný zahraničným webom so silným lokálnym SEO

Martin Chyla Martin Chyla


Spoločnosť Ergoline je špičkou medzí výrobcami solárií. Ich produkty každý rok inovujú o technologické novinky a užívateľské vylepšenia. Svojim lokálnym distribútorom tak dávajú podporu silnej značky a množstvo technických ako aj komunikačných príležitostí. Spoločnosť GPJ spol. s r.o. - je importér, a distribútor značky Ergoline na Slovensku a rozhodli sa zmeniť zastaralý web za prezentáciou nového portfólia firmy. Zvažovali možnosť použiť web materskej firmy, ktorý by ale museli aj tak celý preložiť a následne upravovať a opravovať s nemeckými partnermi alebo postaviť novú stránku. Nad rámec možností materského webu, lokálny je prelinkovaný do eshopu, má zapracovaný kontaktný formulár, je rozšírený o referencie, prezentuje soláriá a wellness štúdiá lokálnych zákazníkov, ako aj vlastné solárium Ergoline Bratislava.   Spoločnosť GPJ je na trhu už od roku 1996,  svojmu portfóliu sa dokonale rozumejú a teda aj ich  nároky na firemnú komunikáciu boli adekvátne vysoké. Naším primárnym zadaním bolo vyzdvihnúť benefity nového portfólia značky Ergoline: výkon, užívatelský komfort a fascinujúci dizajn. Pôvodné web stránky mali množstvo podstránok a teda aj slušné pozície v organickom vyhľadávaní.   Ako sme postupovali pri premene webstránky? Na základe návrhu klienta sme sa rozhodli vystavať stránku podľa vzoru nemeckej oficiálnej webstránky výrobcu solárií. Prvým krokom bolo dôkladné zváženie všetkých potrebných funkcií na stránke a jej dizajnu podľa zámerov klienta. Následne sme si sme zmapovali ponuku konkurencie na trhu, spravili analýzu kľúčových slov a výber vhodných kľúčových slov pre jednotlivé sekcie webu.  Dizajnová úprava V rámci nastavenia vhodného dizajnu a funkcií sme vytvorili vzorovú podstránku produktu: Súčasné portfólio značky tvorí 23 produktov a toto sú stránky ktoré potenciálnych zákazníkov najviac zaujímajú. Každú s týchto podstránok sme doplnili o produktové informácie, videá, benefity daného modelu, recenzie a samozrejme kontaktný formulár. Tieto zmeny nám pomohli zvýšiť čas strávený na stránke na takmer trojnásobok.  Rovnako dôležité sú aj vnútorné prelinkovania na služby, a podobné produkty. Tieto zmeny nám zvýšili počet prezeraných stránok o 45%          Pri navrhovaní stránok Služby sme sa zas zamerali na kľúčové slová doplnkových služieb ako je servis, nákup doplnkov, trubíc, ale aj solárnej kozmetiky. Samozrejmosťou je tiež povinná komunikácia o akreditovanom pracovisku merania intenzity UV žiarenia, a informácia o požadovaných EU normách. Aj súčasťou tejto stránky je samozrejme priamy kontaktný formulár.   Pre samotné solárne štúdio v Bratislave, na Bohrovej ulici, sme pridali aj možnosť prekliku na sociálne siete, navigáciu a nezabudli sme ani na referencie.   Pre podporu partnerom a zákazníkom sme vytvorili interaktívnu mapu prevádzok Ergoline. Stránku sme navrhovali s cieľom vytvoriť prehľadný zoznam partnerských solárií, ktoré sme umiestnili aj na mape. Pre každý biznis je extrémne dôležitá spokojnosť partnerov a zákazníkov a preto je spolupráca s partnermi súčastou tejto stránky vrátane referencií ako je táto.   Pre zlepšenie SEO sme sa rozhodli vytvoriť a pridať aj originálne články na stránke Novinky.  Samozrejmosťou sú tiež podstránky kontaktov a o nás a referencie naprieč webom ako je legislatívna požiadavka na politiku cookies a zásady spracovania osobných údajov. .  Nastavenie SEO a analytických nástrojov Potom, čo bol základný dizajn a hlavne kvalitný obsah stránky vytvorený a schválený, zamerali sme sa na správne nastavenie všetkých potrebných SEO nástrojov, keďže hlavným cieľom klienta bolo dostať stránku na prvé pozície vo vyhľadávaní. Okrem výberu kľúčových slov a ich nastavenia na stránky a obrázky sme samozrejme nezabudli ani nastavenie sitemapy a search consoly. Takto je stránka plne funkčná a pripravená na zaindexovanie do vyhľadávačov a organická návštevnosť nám plynule rastie.  Následne sme po nastavení SEO nástrojov rozšírili funkcie služby Google analytics o nové konverzné ciele, ktorými boli kontaktný formulár, kontaktný e-mail a telefón. Klient má tak možnosť lepšie analyzovať, akým spôsobom si zákazník najskôr vyhľadá a objedná niektorý produkt či službu z ponuky. V tom bode sme pripravili inzerciu pre jednotlivé kľúčové slová podľa pôvodného zadania klienta. Bohužiaľ v tomto čase zasiahla pandémia koronavírusu SARS-CoV-2 a inzercia ešte len čaká na spustenie. Veríme že prevádzky bude možné čo najskôr otvoriť nakoľko UV žiarenie je jednou z vhodných foriem dezinfekcie pre vírusmi. Uvedené informácie slúžia pre vašu inšpiráciu ako stavať weby a preto veríme že sme nič nepodcenili a nezabudli a takýto web náš tím dokáže postaviť v priebehu pár týždňov.  Páčil sa klientovi nový web?   Ako sme už v našich článkoch spomínali, sme presvedčení, že overené referencie zákazníkov na stránke zariadim.sk vypovedajú o kvalite práce viac, ako naše slová. Preto tu nájdete aj hodnotenie p.Justovej zo spoločnosti GPJ s.r.o. - Ergoline Slovensko, v ktorom napísala ako sa jej s nami spolupracovalo a či naša práca priniesla želané výsledky.   Zistili ste po prečítaní článku, že aj vaša webstránka by potrebovala zmenu? Nastaviť kvalitné SEO s využitím ďalších analytických nástrojov tak, aby ste zamierili na prvé stránky vo vyhľadávaní? Neviete však ako na to? Sme tu pre vás ! Spoločne nájdeme cestu ako efektívne vystavať stránku, ktorú budú vaši klienti radi navštevovať.   Ak máte akékoľvek otázky ohľadom tvorby webstránok,  radi vám na zodpovieme na obchod@zariadim.com, alebo na čísle 0918 228 898. Urobte dôležitý krok k úspešnej webstránke!    

09.04.20202155
Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Marek


O prvých kvetoch sa hovorí, že majú najviac sily. Sú zvestovateľmi jari, energie a života. Taký je aj prvý jarný med, ktorý si môžeme natrieť na chlieb a vychutnávať. Prvý med nie je cukrový, hoci cukornatie Prvý jarný med z lúčnych kvetov, stromov a repky. Aká je jeho kvalita? „Niektorí ľudia majú obavy, či sa práve v jarnom mede nenachádzajú ešte cukrové zásoby zo zimy. Nie, pretože, včelstvám sa na jar zakladajú medníky, do ktorých sa vložia prázdne rámiky. Časti zimných zásob sú v plodisku a tie včelári nevytáčajú,“ vysvetľuje bezpredmetné obavy z menšej kvality Lukáš Kaplan. Na tomto podozrení sa podpísala aj silnejšia kryštalizácia jarného medu, no práve ona s cukrom vôbec nesúvisí a medu nevadí. „Jarný med je prvá znáška vo včelárskom roku, kedy sa príroda prebúdza zo zimného spánku. Všetko je čisté a začína postupne nový život, jarné medy väčšinou rýchlejšie kryštalizujú, ale z hľadiska výživy sú všetky druhové medy rovnocenné,“ hovorí Milan Krivý Jarný med lieči Sila a energia jari ukrytá v zlatistom mede. Tá najsilnejšia energia pučiacich kvetov sa prenáša aj do plástov a preto má jarný med vynikajúce liečivé účinky. „Prvý jarný med pochádza z rôznych liečivých stromov, veľmi teda prospieva zdraviu,“ hodnotí Karol Laco. S tým sa ztotožňuje aj Dušan Dedinský a dodáva, že jarný med je najlepší – vtedy príroda ponúka najviac nektáru a má najlepšiu chuť. Slovenský med je kvalita bez GMO Tvrdenie, že slovenský med je najkvalitnejší nie je iba fráza. Ten prvý jarný má obvykle najviac podielu repky a preto je dôležité odkiaľ pochádza. Vysvetľuje Peter Pišák: „Jarný med vyprodukovaný na Slovensku je veľmi kvalitný hlavne z repky pretože ako z mála krajín sa u nás zatiaľ nepestuje geneticky modifikovaná (GMO) repka. Repkový med je stále obľúbený vynikajúci na pastovaný med. Ten si získava stále viac a viac priaznivcov, čo ale málo konzumentov vie je že repkový med obsahuje alkaloid - bazicin, ktorý má protirakovinové účinky.“ Pýtajte si jarný med Jarný med je veľmi cenným a medzi ľuďmi málo známym druhom medu. Jednoznačne obsahuje najviac peľu zo všetkých druhov medu a v závislosti od lokality i cenný peľ bylín a liečivých rastlín. Jar je hlavným obdobím kvitnutia väčšiny stromov a krov, lúčnych rastlín a bylín. Vtedy je obdobie, keď rastliny intenzívne prijímajú živiny, vodu a premieňajú za účelom zakladania nasledujúcej generácie. Pri tejto premene sa prenášajú do zárodku tie najcennejšie látky a práve voňavým nektárom, bohatosťou peľových zŕn a farebnou rôznorodosťou kvetov sú včely priam oslepené. Neúnavne navštevujú tieto rastliny, opeľujú ich a zbierajú ich sladučký nektár. Jarný med je veľmi hustý a v neskryštalizovanom stave až mútny, čo je dôkazom vysokého obsahu peľu-teda bielkovín rastlinného pôvodu. Jednoznačne odporúčam starším ľuďom a ľudom v produktívnom veku,“ hodnotí pozitíva jarného medu Tomáš Várady. .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }  

24.04.201411421
Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Marek


Vychutnať si prvý dúšok jari. Aj tak vnímajú mnohí milovníci medu prvé jarné stáčanie. Med je sýty, energický, jednoducho plný života tak, ako kvety, z ktorých pochádza. Prinášame niekoľko tipov a nápadov, ako si užiť jarný med naozaj naplno. Prvé kvety, prvé chute „Jarný med je produktom prvých kvetov. Napríklad z vŕby, rakyty, vyskytuje sa aj čučoriedka a púpava,“ hovorí Pavol Kozáčik. Napriek tomu je jarný med vždy výnimočný očakávaniami. a o tom nehovorí len Pavol Kozáčik, ale aj ďalší včelári.  „Za zaujímavý med považujem med z vŕby, ktorý je liečivý a má zaujímavé účinky.   Lieči tráviaci trakt a močové cesty,“ hovorí Karol Laco. Práve vŕba je aktívna z jari. Príroda sama zariadila, že potrebujeme jej med. Veď predsa jar je aj obdobím častých zápalov močových ciest. Jarný med je vynikajúci liek. Július Dlugolinský odporúča aj netradičný med z púpav: „Jarný med našej produkcie je PÚPAVOVÝ, nakoľko obsahuje veľké množstvo púpavového peľu a aj jeho aróma tomu zodpovedá.“ Kryštalizuje, ale to nevadí O jarnom mede je známe, že skoro cukornatie. Nie je to však chyba. „Náš jarný med je výnimočný v tom, že ho pastujeme, teda med sa špeciálnym procesom upraví, pričom sa mení jeho štruktúra. Výsledkom je lahodne jemný, krémový med. Jarný med je samozrejme prvý med, ktorý vieme zákazníkom ponúknuť.   V predaji bude niekedy od polovice mája,“ hovoria zástupcovia spoločnosti Včelchov. Med má inú konzistenciu, ale je nesmierne výživný. „Obsahujú zmes rôznych nektárov z rôznych kvetov, čo spôsobuje tú vynikajúcu chuť a taktiež ideálne zloženie. Tento med je vhodný na všetky možne spôsoby použitia. Do čaju, priamo na konzum, na pečivo , na perníky a podobne,“ hodnotia z včelej farmy Medar. Med s peľom je unikát Iba jarné medy majú v sebe tak vysoký obsah peľu ako žiadne iné počas letnej sezóny. „Jarné kvetové medy sú kvalitné práve pre rôznorodosť kvetov, z ktorých včely zbierajú nektár,“ hovorí Katarína Schonova z Medových týždňov. Rôznorodosť chutí znamená aj rôznorodosť peľov. „Na vzpruženie organizmu po zime môžem odporučiť tento med s jarným peľom, hlavne peľovými zrnkami.“ Dodáva Vladimír Durňak.   Slámka radí, že čo sa týka receptov, chcel by apelovať na ľudí, aby skúsili sebe a najmä deťom namiesto farbených jogurtov zarobiť biele jogurty s medom a do pitného režimu zaradili namiesto rôznych umelých "malinoviek" čistú vodu, ochutenú citrónom a medom, ktorá najmä v horúcom lete výborne osvieži a dodá telu množstvo cenných látok. Pomer a koncentráciu si musí každý určiť podľa svojej chuti. Jarný med je na tieto dva "recepty" mimoriadne vhodný.   Foto: Pavol Kozáčik a trutrainerapp.com .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

29.04.20147297
Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Predaj z dvora:Jarný med

Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Marek


Je ako víno. Každý rok iný, zdravý a lahodný. Aký bude med 2014 napriek tomu, že teplá zima poznamenala celú prírodu? Skúsení včelári predstavili najnovší „ročník“ a svoje očakávania. Fanúšikovia medovicového medu sa potešia Táto zima nebola žiadnou krutou dávkou mrazov. Vďaka tomu lieta hneď z kraja jari omnoho viac hmyzu ako po iné roky. To prospieva nielen opeľovaniu, ale tak trochu robí vrásky na čele poľnohospodárom. Hrozí totiž premnoženie vošiek. To však u včelárov nie je tragédia. „Množstvo hmyzu je predpoklad, že sa vyskytne miestami premnoženie vošiek a teda aj medovicového medu. Včelstvá sú v rôznej  kondícii, keďže pri teplejšom počasí počas zimy si kráľovné dovolili klásť vajíčka a dokonca viac ako po iné roky. Tie včelstvá, ktoré mali dostatok zásob, hlavne peľových, idú do jari vo väčšom počte včiel a lepšie zabezpečia opelenie stromov aj rozvoj kolónie,“ hovorí Lukáš Kaplan. Zdravé včely tak pri dobrom počasí poskytnú omnoho viac medu. Preto sa ročník 2014 javí ako sladký a bohatý. Prvá repka je silná Medzi prvé silné peľové kvety patrí repka. Na tú tento rok včely prišli pripravené. Symbióza skorého nástupu teplých dní a včelej aktivity prináša prvé výsledky. „Obavy o nedostatok medu nehrozia a netreba sa báť už ani chladnejších dní. Včely pracujú naozaj užitočne. Toho času už kvitne repka olejná, ktorá poskytuje včelám kvalitný peľ a nektár. Okrem repky kvitnú aj ovocné stromy. Úľová váha signalizuje prínos do úľa. Je to vidieť aj fyzicky - pri kontrole ak sa nahne rámik, tak z neho len tak tečie,“ hovorí Jozef Štefaňák. O kvalitách jarného medu sa môžete dozvedieť v článku s názvom Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť. Silné včelstvo a silný med „Včelstvo je mimoriadne silné oproti minulým rokom. Považujem to za výnimočný stav, aký si počas mojej histórie ani nepamätám. Je to spôsobené nielen slabou zimou, ale aj skorou jarou,“ hodnotí Milan Priehoda a teší sa, že tento rok bude pre včelárov opäť dobrý. Pretože nie všetko je vo svete včiel ideálne a masívny výrub drevín a neustále zmenšovanie zatrávnených a kvitnúcich plôch už nejednému včelárovi spravilo škrt cez rozpočet v znižovaní výnosov medu. Tento rok by sa mohol vrátiť do silných čísel. „To ako sa bude tohoročná sezóna vyvíjať bude závisieť vo veľkej miere aj od počasia a nikdy sa nedá dopredu povedať na 100% či bude, alebo nebude pre včelára úspešný rok“ hodnotia včelári z Včelchovu. No treba uznať, že nástup silný ako do sezóny 2014 tu dlhé roky nebol. foto: Medar .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; color:#0B58B7; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

24.04.20148302
Elixíry života z včelieho úľa

Predaj z dvora:Jarný med

Elixíry života z včelieho úľa

Marek


Okrem medu nám včely dávajú aj produkty, ktorých tajomstvá ešte dodnes úplne nerozlúštila ani medicína. Napriek tomu sa považujú za tie najliečivejšie medikamenty prírody. Včelári poznajú elixíry zdravia aj fakt, že včela je naozaj jeden z najužitočnejších živočíchov planéty. Dezinfekcia úľa posilňuje organizmus Včely sú tak dokonalé, že si dokážu vyrobiť aj vlastnú dezinfekciu a  v úli je naozaj takmer sterilné prostredie. Ako sa volá tento dokonalý produkt? Možno ste už to slovo počuli – propolis. Má pomerne silnú schopnosť ničiť mnohé mikroorganizmy. „Má neuveriteľne schopnosti nájsť v tele škodcu a zničiť ho ako aj vonkajšie kožné choroby všetkého druhu,“ tvrdí Tomáš Švienty. Predstavuje najúčinnejšie prírodné antibiotikum všetkých čias. Pomáha udržiavať vynikajúce zdravie posilňovaním nášho imunitného systému, má aj anestetické vlastnosti. „Propolis je veľmi účinný pri profylaxii (predchádzanie ochorení) a zároveň posilňuje a povzbudzuje imunitný systém človeka. Používa sa aj v dermatologických a kozmetických výrobkoch. Zubné pasty s jeho obsahom sú účinné proti paradentóze. Vyrábajú sa spreje s propolisom na ústnu hygienu a na bežné povrchové ošetrenie pokožky. Propolisom včielky spevňujú plástové bunky, preto ho obsahuje aj včelí plást a samotný vosk. Veľmi účinne pôsobí cmúľanie a žuvanie včelích plástov v čase, keď sa šíria chrípkové ochorenia, pri zápaloch ďasien a podobne,“ vysvetľuje včelár Ján Píš. Propolis je ako skutočný detektív problémov v našom tele. Tajné receptúry, či mágia prírody? Spotrebitelia sa často zaujímajú o včeliu materskú kašičku hlavne vo forme zmiešanú s medom, pritom je veľmi malý počet včelárov, ktorí zbierajú včeliu materskú kašičku. „Čo sa týka včelieho jedu ten zbiera ešte menej včelárov a využíva sa hlavne pre farmaceutický priemysel, hovorí Peter Pišák. Viac o jede hovorí včelár Jozef Štefaňák: „Včelí jed (apitoxin) je žltkastá hustá tekutina kyslej reakcie, má silný zápach, je horkej a pálivej chuti. Je nebezpečný(toxický) pre človeka, ale i pre zvieratá a hmyz. Bez ohľadu na to, že môže spôsobiť ťažké následky až smrť, má liečivé účinky proti reume zápalu pohrudnice a niektorých kožných chorobách. O materskej kašičke Jozef Štefaňák hovorí, že ide o výživný produkt s vysokým obsahom proteínov a vitamínov. Výskumom sa zistilo, že proteín Apalbumín1 je príčinou dlhovekosti matky. Kašička blahodárne pôsobí na mozog, spôsobuje zvýšenie počtu červených krviniek Erytrocytov, súčasne zvyšuje množstvo retikulocytov a hemoglobínu, taktiež mení obsah železa v krvi. Včelí vosk má podľa neho tiež uplatnenie v liečiteľskom umení, zvlášť v dermatológii a kozmetike, ako súčasť mastí a krémov. Vo vnútornom lekárstve sa používa pri kataroch horných ciest dýchacích. Päť zásad, si ustrážiť kvalitu? Ak chcete ale dostať prvotriednu kvalitu, je dobré sa poznať so včelárom. Základom je, aby výrobky neboli kontaminované lakmi, umelinami, liekmi, ktoré sa následne dostanú do nášho organizmu. Pri výbere včelára tak Igor Leitner radí preveriť nasledovné zásady: 1. V dolete včiel sa nenachádzajú žiadne znečisťujúce priemyselné podniky a chemicky ošetrované plodiny. 2. Včelstvá sa proti chorobám a parazitom neošetrujú syntetickými liečivami,  ale len alternatívnymi spôsobmi. 3. Včelár používa na výrobu medzistienok len vlastný vosk v uzavretom kolobehu. 5. Včelstvá sa rozmnožujú prirodzeným spôsobom, teda rojmi. 6. Včelstvá sú umiestnené len v drevených úľoch(nie plastových).    

30.10.201311772
Spoznajte medovinu zblízka

Predaj z dvora:Jarný med

Spoznajte medovinu zblízka

Marek


Opojná chuť, jemný medový buket a jagavá, zlatistá farba. Medovina je výnimočný nápoj, ktorý labužníci vedia oceniť. Základom je kvalitný včelí med, tradičné dozrievanie medoviny v dubových sudoch a poctivá práca. Chuťový zážitok, ktorý poznali už starí Slovania oprášila firma TOMKA, ako najstarší výrobca medoviny na Slovensku. Dodnes ju vyrába tradičným spôsobom. Kvasením včelieho medu rozpusteného vo vode, bez pridávania destilátov, alebo bylinných či ovocných prísad. Ide o skutočnú lahôdku. Prvá medovina na Slovensku Tradíciu medoviny TOMKA začal písať Dr. Karol Tomka v roku 1984. Vtedy sa v Nitre začala vyrábať prvá medovina na Slovensku, ktorá dnes nesie oficiálny obchodný názov Tradičná Slovenská Medovina. Tradícia výroby prvotriednej medoviny sa v rodinnej firme preniesla aj na ďalšie generácie a tak výroba môže pokračovať. Medovina TOMKA sa dodnes vyrába tradičným spôsobom a Mgr. Bronislav Tomka, ako pokračovateľ rodinnej tradície, je jediným odborným školiteľom a degustátorom s medzinárodne uznávaným certifikátom na Slovensku. Pokojne prijmite jeho pozvanie na návštevu v Nitre na Farskej ulici č. 28. Dozviete sa niečo o tomto tradičnom slovanskom nápoji a v príjemnom prostredí ochutnáte Tradičnú sudovú medovinu. Chuť dodáva med aj sudy Medovina v sebe ukrýva všetky pozitívne vlastnosti medu, no vďaka prítomnosti alkoholu je naozaj kulinárskym zážitkom pre dospelých. Je lahodným aperitívom a príjemným osviežením chuťových buniek. Všetko sa začína kvalitným medom v dostatočnom množstve. Dáva nápoju krásnu medovo-jantárovú farbu a sladkastú vôňu. Dlhá doba zrenia, minimálne dva roky v dubových sudoch zabezpečia medovine typickú sladko-horkú chuť. Toto pomalé dozrievanie prebieha v 300-ročnej pivnici priamo v centre mesta Nitra. Stabilná teplota a ideálna pivničná klíma dotvoria jemný a uhladený buket. Tým je aj Medovina TOMKA predurčená ako nápoj na slávnostné a výnimočné príležitosti. „Naša vysoká kvalita a odbornosť pri výrobe medoviny boli rokmi ocenené aj na mnohých výstavách a súťažiach,“ hovorí Bronislav Tomka a dodáva: „ Nedávno sme získali medailu aj na celosvetovej výstave APIMONDIA 2013 v Kyjeve.“ Ochutnajte medovinový burčiak Receptov na výrobu medoviny  je k dispozícii naozaj veľa a líšia sa hlavne v používaní rôznych príchutí z byliniek, korenín alebo ovocia. Tradičná medovina sa však robí len z medu, vody a kvasiniek. Je to tá, v ktorej skutočne cítiť med. „Aby medovina začala kvasiť treba na 1 l vody 350 až 500 g medu. Presné množstvo záleží od druhu medu a predstavy, aká sladká má medovina byť. Vodu s medom necháme zovrieť, aby sa med roztopil a odstráni sa vzniknutá pena z povrchu. Tento sladký a sterilný roztok ochladíme na 20-25°C a pridáme doň kvasinky. O 24 až 48 hodín by mala medovina začať viditeľne kvasiť, čo bude trvať niekoľko týždňov. Dĺžka procesu záleží od množstva cukru v mede a teplote, pri ktorej prebieha kvasenie,“ opisuje prípravu medoviny Bronislav Tomka. Konzumovať sa dá už medovinový burčiak, čo je zážitkom pre čuchové aj chuťové bunky. Jemný a uhladený buket však medovina získava až dlhodobým zrením v dubových sudoch v pivnici. Tu vyzrieva do dokonalosti a konečne sa dočkáme vyzretej a čírej Tradičnej medoviny, s ktorou sa dá pri prípitku skutočne povedať: „ Na zdravie!“ .

29.10.201311462

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!

Novinky zariaďovania



Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím