AKTUÁLNE


Marek skúsenosti

Predaj z dvora:

Štyri výhody predaja z dvora

Marek


Nenechajte sa opiť akciovými výrobkami a vyskúšajte chuť a kvalitu skutočnej prírody. Predajne z dvora sú jediným zdrojom prirodzených produktov na tomto svete. Možno už ani neviete, ako chutí kura, ktoré rástlo prirodzene a bolo živené trávou a výbehom. Alebo plodiny, ktoré majú dosť vitamínov len preto, že dozrievajú v úrodnej zemi. Skutočná kvalita sa pozná a nevynechajte ju zo svojho stravovania ani vy. Žiadne znečistenie! Toxické plodiny. Aj tak niekto nazýva pestovanie, ktoré je hnojené, postrekované a chemicky ošetrované. Opozíciou k prefabrikátom sú bio plodiny. Nie je to len o snahe dopestovať čo najviac úrody, ale dať jej srdce a kvalitu. „Chceli sme minimalizovať všetky formy znečistenia, ktoré pochádzajú z poľnohospodárskej výroby, spracovania a distribúcie produktov, v čo najväčšej miere využívať recyklovateľné a mnohonásobne použiteľné materiály. Využívame v maximálnej miere obnoviteľné zdroje miestnych poľnohospodárskych systémov, používame také spôsoby hospodárenia, ktoré podporujú rozvoj pôdnych mikroorganizmov, fauny a flóry , vytvárame podmienky hospodárskym zvieratám, ktoré zodpovedajú ich prirodzeným fyziologickým a etologickým potrebám a kondícii. Udržujeme a dlhodobo podporujeme  úrodnosť pôdy , uprednostňujeme najšetrnejšie spôsoby obrábania pôdy, zelené hnojenie a hnojenie maštaľným hnojom, mulčovanie, čo najdlhší pokryv pôdy,  používanie mechanizmov s menšou hmotnosťou. Umožňujeme voľný výbeh chovaným zvieratám a ich prirodzené potreby,“ hovorí Karol Mesko. Bio je vždy prezentácia skutočného srdca farmára a kúpiť si produkt pri predaji z dvora znamená zažiť návrat k prírode. Slovenské prsia lepšia ako brazílske V hypermarketoch kúpime mäso z celého sveta a pritom ako sa hovorí, najlepšie prsia sú na Slovensku. S tým súhlasí aj chovateľ Ján Konečník a hovorí: „Stačí si len porovnať prsia z Číny alebo Brazílie a tie domáce sú pevnejšie už na pohlaď.“ Nehovoriac o chuti a zložení. Pritom predaj z dvora podľa neho ako jediný umožňuje, že si ľudia môžu zaobstarať aj poctivé domáce potraviny a nie len tie, čo ponúkajú supermarkety. Takže načo ešte čakať, keď aj vo vašom okolí je mnoho dodávateľov, ktorí vás dokážu presvedčiť, že slovenské prsia majú svoj cveng? Predaj je pod kontrolou Zatiaľ čo sa s obchodnými reťazcami spájajú potravinové škandály, pri predaji z dvora sa netreba kvality obávať. „Málokto vie že už aj pri predaji z dvora musí byť registračka, že musia mať certifikát na prácu s potravinami,“ hovorí Marta Tužinská z Farma Tuška. Predaj je teda riadne kontrolovaný a kupujúci sa nemusí obávať, že dostane nekvalitu, práve naopak, pravú slovenskú potravinu. Práca ostane doma Nakúpiť v predajni z dvora neznamená dostať len to najlepšie pre seba, ale súčasne pomáhať. Hovorí Vladimíra Debnárová z Ekotrend Myjava: Nákupom domácich bio výrobkov sa podporuje  nielen domácich výrobcov a ekonomika, ale aj zdravie a životné prostredie. Je dobré, že sa rozširuje aj spôsob "debničiek“, teda že si spotrebitelia komunikujúci s výrobcom môžu dohodnúť vopred svoje požiadavky a hospodár si vie lepšie naplánovať svoju produkciu. Je to vysoko efektívny spôsob, ktorý dáva možnosť vyhrať ("win-win") obom stranám.“ Vyskúšajte, ako chutia produkty z dvora a okrem radosti z kvality sa potešíte, že ste niekomu konkrétnemu pomohli.  

22.10.201310353
Marek skúsenosti

Predaj z dvora:

Prečo zájsť na bio farmu a nie do hypermarketu?!

Marek


Obchodné siete nás často kŕmia potravinami, ktoré sa dostanú nielen do košíkov, ale aj do večerných správ. Škandály z obchodov nie sú ničím výnimočným a preto je na mieste otázka, kam sa obrátiť, ak chceme kvalitné potraviny a neriskovať vlastné zdravie. Odpoveďou sú bio farmy a predaj z dvora. Farmári a chovatelia si za svojou prácou stoja a dávajú kvalitu, ktorá je aj vo svete vákuových balení a sterilizácie kyslíkom stále tradičná. Ide skutočne o kvalitu? Základná otázka, na ktorú nám zodpovedala Vladimíra Debnárová z Ekotrend Myjava: „Zásady správnej poľnohospodárskej praxe, ako aj osobitné požiadavky platné pre ekologickú poľnohospodársku výrobu sú stanovené nariadeniami Európskej únie. Okrem toho na Slovensku sú osobitné ustanovenia určené zákonom o ekologickej poľnohospodárskej výrobe č. 189/2009 Z.z.“ Monitorovanie je nepretržité, kontroly plánované aj náhodné. Ako však hovoria chovatelia, idú v drobnom. To znamená, že ak by spravili chybu, existenčne by sa ohrozili a ak by predali nekvalitný výrobok, na malom Slovensku sa fáma rozšíri po okolí a viac nikto nič nekúpi. Drobný producenti tak stoja za kvalitou nielen zákonnými normami , ale aj vlastným menom. V biochove sú antibiotiká tabu Drobnochov a bio farma, to nie je len výhoda, že poznáte priamo chovateľa a viete, že predáva kvalitu. Už samotný proces chovu a spracovania je odlišný. Rozdielny tak, ako buchty z pekárne a od babky z dediny. Vôňa, chuť a kvalita sú sto a jedno. Prečo je to tak vysvetľuje Jana Kaňúchová z Dobrej farmy: „Kvalita u menších chovateľov je zásadná. Nemajú tak veľký objem zvierat, nie je tam veľký infekčný tlak, tým pádom netreba používať antibiotiká, ktoré sú vo veľkochovoch nevyhnutné.  Tak isto je značný rozdiel pri kŕmení. V krmivách nie sú lieky a kŕmime čistou pšenicou, čo nie je pre chovateľa veľmi výhodné, ale hoci kurence nemajú taký rýchly rast, sú naozaj prirodzené a v poriadku. Tak isto dávame dôraz na to, aby krmivo neobsahovalo plesne, čo je karcinogénne. “ Neporovnateľná kvalita sa dosahuje aj pri rastlinnej produkcii. „Pri rastlinnej výrobe je zásadné dodržiavať správne agrotechnické termíny a dať rastline to, čo potrebuje včas,“ dodáva Vladimíra Debnárová. A to stále nie je všetko. Pretože kvalita je kvalita, ale jedlo nám musí predovšetkým chutiť. No a aj tu hrajú drobnochovatelia a pestovatelia prvé husle. BIO – lahoda aj pre gurmánov „Správny gurmán zistí rozdiel aj v chuti. Hneď ako ale  spravíte napríklad rozbor mlieka, zistíte obsah bielkovín, tukov, vápnika a hlavne látok, ktoré by sa nemali v  mlieku vyskytovať, majú neporovnateľné hodnoty. Čo sa týka králikov rozdiel spočíva v hustote mäsa, to je hlavná výpovedná hodnota,“ vysvetľuje chovateľ Martin Miško. Keď sa snúbi kvalita a chuť, nie je o čom diskutovať. Hovorí sa, že kto ochutná bio, už viac nechce iné. Aj vy ste už našli svojho bio producenta? Skúste cez náš portál osloviť tých najlepších producentov vo svojom okolí a zažite zdravie, ktoré chutí naozaj výborne.

21.10.20138758
Zuzana skúsenosti

Predaj z dvora:

Robíme všetko pre to, aby sme boli DOBRÍ a naozaj sme.

Zuzana Zuzana


Morčacie mäso patrí medzi potraviny, ktoré sú v jesennom období na Slovensku dostupné a vyhľadávané. V porovnaní s inými druhmi mäsa, a to aj hydinou, sa vyznačuje pomerne vysokou výživovou hodnotou. Má vyšší obsah bielkovín, železa a nízky podiel tukov najmä v prsnej a stehennej svalovine. Preto sa vzhľadom na obsah plnohodnotných bielkovín zaraďuje medzi vhodné dietetické zdroje esenciálnych aminokyselín. Hovorí sa, že morka má sedem druhov mäsa. Obľúbené sú hlavne prsia, ktoré sú najhodnotnejšou časťou morky. Biela svalovina má najjemnejšie mäso, ktoré vzhľadom a chutnosťou zodpovedá teľaciemu mäsu. Potom nasledujú krídla, ktoré svojou jemnou chuťou a mäsitosťou prevyšuje obľúbené kuracie krídla. Mäso zo stehien je tmavé a svojou výraznou arómou zodpovedá mäsu zo zveriny, možno spracovať na divoko ako divú zverinu, prevažne dusením. Najvýkonnejším typom ťažkých moriek je plemeno kanadskej klasickej brojlerovej širokoprsej morky big 6. Vyznačuje sa pevnou telesnou konštrukciou a má výborné rastové schopnosti. Tento typ morky sa chová aj v našich podmienkach. „Morky sme začali chovať pred niekoľkými rokmi pre našu spotrebu,“ hovorí pani Kaňuchová, majiteľka Dobrej farmy, ktorá sa špecializuje na chov moriek. „Postupom času sme získali dôležité skúsenosti, ktoré využívame aj v súčasnosti. Morky podrobené bakteoriologickým vyšetreniam s veterinárnym osvedčením kupujeme od veľkochovateľov vo veku 6 týždňov. Do nášho chovu, teda zaraďujeme len zdravých jedincov.“ Aké podmienky na život majú vaše morky? „Naše morky nechováme klasickým halovým odchovom, ale ako domáce morky. Na deň ich púšťame do výbehu, kde sa môžu pásť na  tráve, či žihľave. Pre morky je dôležitá výživa, ktorá je rozhodujúcim faktorom pri správnom vývine jednotlivca. Výživa a kŕmenie zvierat najviac ovplyvňuje kvalitu mäsa, preto ich kŕmime kukuricou, zemiakmi a pšenicou, ktorá je hlavným zdrojom pre rast svaloviny. Podľa sezóny im pridávame jablčné výlisky, či vňate z mrkvy či červenej repy...Kvôli tomu, aby nedochádzalo k prenosu chorôb, oddeľujeme ich od ostatnej hydiny. Každý večer ich opäť zatvárame do prístrešku.... ." Morky sú náročné na chov, sú citlivé na klímu, a náchylné na choroby. Preto im často chovatelia preventívne pridávajú antibiotiká a chemoterapeutiká. „My preventívne antibiotiká nepoužívame. Denne sledujeme ich celkový zdravotný stav, spotrebu krmiva a vody a celkové správanie zvierat. Chováme ich už štvrtý rok a zatiaľ sme neboli nútení riešiť zdravotný stav žiadnymi liekmi. Na základe  dlhodobých skúsenosti s chovom hydiny používame svoje overené natural-metódy na udržanie dobrého zdravotného stavu.“ „Chceli sme chovať morky pre ich zdravé mäso, ktoré obľubujú aj naše deti. Záleží nám na tom, čo im dávame .“ Predaj moriek je sezónnou záležitosťou a preto je práve jeseň obdobím, keď sa morky dostávajú na sviatočné stoly. „ Po 22 týždňovom raste sú morky pripravené na predaj. Dorastajú do hmotnosti zhruba moriaci 15 - 20 kg a morky 10 - 12 kg. Tento rok sme začali predávať už na začiatku októbra a ich predaj plánujeme do Vianoc.“ Zákazník musí byť v poslednej dobe veľmi opatrný pri kúpe mäsa. Morčacie mäso na Dobrej farme predávajú iba čerstvé. „Celé je to o dôvere k predajcovi a jeho spôsobe odchovu. Najprv sme morky chovali iba pre rodinu a priateľov. Tento rok sme sa začali orientovať na širokú verejnosť. Našim klientom ponúkame možnosť pozrieť sa na chov. Morky porážame, šklbeme a pitveme v deň objednávky. Dodávame ich chladené spolu s drobkami ešte v ten istý deň. Výnimočne a na vyslovenú žiadosť zákazníka na druhý deň.“ Morčacie mäso obsahuje relatívne nízky obsah tuku: 140 g mäsa bez kože obsahuje asi 7 g tuku. „Morčacie prsia chutia lepšie ako kuracie a jeho tmavé mäso je senzačné. Najradšej ich pripravujem na prírodno. Takto ho majú radi aj moje deti. Ale je mnoho receptov, a každému zákazníkovi môžeme ponúknuť cca 50 chutných receptov“ Dobrá farma je morčacia farma v blízkom okolí Zvolena. Špecializuje sa na predaj kanadských klasických brojlerových širokoprsých big 6 moriek a pýši sa ekologickým chovom moriek bez chemikálií a antibiotík. Za svoje krátke pôsobenie na slovenskom trhu si vybudovala svoje meno a získala mnoho spokojných zákazníkov. 

28.11.201265675
Joli skúsenosti

Rodina:

Porovnanie telefónov Xiaomi vs. iPhone

Joli Joli


Výber nového telefónu môže byť pomerne náročnou úlohou, o to viac v súčasnosti, keď je na trhu naozaj veľký výber telefónov rôznych značiek. V nasledujúcom článku sa zameriame na komparáciu telefónov Xiaomi vs. iPhone, ktoré sú produktami tých najväčších a najznámejších spoločností na svete. Pri výbere nového telefónu si zvyknú ľudia hľadať rôzne informácie na internete, no je veľmi ťažké vedieť, komu dôverovať. Verní zákazníci niektorých značiek píšu články na rôznych blogoch, ktoré vysvetľujú, prečo je ich obľúbená značka najlepšia. Takéto názory sú však často príliš subjektívne. Preto je lepšie preskúmať niektoré neosobné recenzie o daných telefónoch a neuponáhľať sa pri rozhodovaní. Spoločnosť Xiaomi Najlepšie telefóny od Xiaomi majú pomerne prijateľné ceny a zároveň pôsobivé špecifikácie, takže niet divu, že sa čínska spoločnosť vo svete stáva čoraz známejšou. Spoločnosť je v súčasnosti jedným z hlavných hráčov v Európe vďaka agresívnemu určovaniu cien. Dôvtipní kupujúci telefónov vnímajú značku ako spôsob, ako získať zariadenie s najnovším dizajnom a špičkovými špecifikáciami bez zbytočného preplácania. Xiaomi predáva svoje telefóny pod tromi značkami: Mi, Redmi a Pocophone. Mi má tendenciu byť jeho hlavnou značkou strednej triedy, zatiaľ čo Xiaomi Redmi a Pocophone sú jej rozpočtovými radami.  Spoločnosť Apple Americká spoločnosť Apple už dlhé roky patrí medzi tie najlepšie a najväčšie na trhu. Každoročne v septembri organizuje významnú konferenciu roka “Apple event”, kde predstavuje svoje najväčšie novinky. Na poslednej konferencii boli, okrem iných produktov, predstavené aj aktuálne najnovšie modely iPhonov – iPhone 11, iPhone 11 Pro a Pro Max. Spoločnosť sa snaží každoročne svoje modely vylepšovať rôznymi funkciami a príslušenstvom. Pri týchto modeloch, okrem väčšieho rozlíšenia zadnej a prednej kamery, všetky s rozlíšením 12 megapixelov, pribudla aj vylepšená funkcia nočného fotenia či možnosť širokouhlého fotografovania. V nových smartfónoch vydrží batéria podľa slov Apple o 4-5 hodín dlhšie ako predtým. Porovnanie telefónov Xiaomi vs. iPhone Pri porovnaní telefónov týchto dvoch značiek je už na prvý pohľad každému jasné, že v rámci oboch spoločností ide o vysoko kvalitné produkty, za ktoré sa nemusia určite hanbiť. Napriek tomu, že spoločnosť Xiaomi sa pravdepodobne drží na dizajnérskych plášťoch spoločnosti Apple, sú smartfóny spoločnosti, ako napríklad telefón Redmi a Redmi Note, kľúčové faktory rastu spoločnosti. Rast, ktorý sľubuje, že spoločnosť sa stane ešte väčšou, najmä keď Xiaomi začína svoju plánovanú expanziu do Brazílie a prípadne na ďalšie západné trhy. Spoločnosť Xiaomi má veľa skvelých ponúk, z ktorých väčšina je v niektorých špecifikáciách porovnateľná s Apple alebo dokonca lepšia ako najnovší iPhone. Ale okrem lepšieho naplnenia a oveľa širšieho výberu zariadení je ďalšou konkurenčnou výhodou produktov Xiaomi ich výhodná cena. Avšak netreba zabúdať, že spoločnosť Apple a jej smartfóny majú vo svete veľké množstvo skalných zákazníkov, ktorým nevadí priplatiť si za produkty, keďže sú so značkou stotožnení a sú jej verní.   

02.04.20201002
IvanaD skúsenosti

Služby pre firmu:GMB - Tvoje možnosti zrýchliť podnikanie

Ako správne a efektívne vyplniť profil Google Moja Firma?

IvanaD


Služba Moja firma na Googli ponúka rôzne možnosti ako osloviť a získať nových zákazníkov najmä pre menšie a stredne veľké firmy. Aby ste ako firma tieto výhody efektívne využili, je potrebné vhodne vyplniť váš firemný profil, ktorý sa bude po overení zobrazovať na prvej stránke vo vyhľadávači aj na Google mapách. V minulom článku sme sa zamerali hlavne na možnosť pridávania aktuálnych informácií prostredníctvom rôznych príspevkov, ktoré sa v profile firmy môžu zobrazovať. Teraz sa zameriame viac na to, ako efektívne vyplniť profil firmy podľa toho čo a kde ponúkate.  Čo nesmie v profile chýbať? Samozrejmosťou je názov firmy, kontaktné údaje a kategória, v ktorej firma svoje produkty a služby ponúka. V prípade kamenných prevádzok nesmie chýbať adresa, resp. adresy jednotlivých prevádzok. Vďaka tomu sa zobrazí profil aj na Google mape, keď budú zákazníci vyhľadávať produkty a služby v danej lokalite. Okrem toho je vhodné doplniť aj telefónne čísla, ktoré umožnia potenciálnym zákazníkom kontaktovať vás hneď ako sa váš profil zobrazí vo vyhľadávaní. Pre majiteľov kamenných predajní či servisov je v rámci marketingu vhodné pridať otváraciu dobu, aby sa mohli potenciálny zákazníci podľa toho zariadiť. Ak pôsobíte iba v určitej lokalite, napríklad v prípade servisných či doručovacích služieb, môžete využiť možnosť pridania obsluhovaných oblastí. Môžu to byť štáty, okresy, mestá, či len mestské časti. Pre firmy a podnikateľov ktorý prevádzkujú aj svoje webové stránky nechýba možnosť pridania adresy firemného webu. V prípade e-shopov, poskytovateľov rôznych internetových služieb, webdizajnérov a podobne, je táto možnosť v rámci efektívneho marketingu nevyhnutná. Okrem adresy webu je možné pridávať aj ďalšie odkazy, ako napríklad objednávky, stretnutia či rezervácie. Tieto možnosti však závisia od konkrétnej kategórie podnikania. Ďaľšou zaujímavou položkou sú Atribúty. Jedná sa síce o voliteľnú položku, ale odporúčame ju vyplniť, pretože informujú zákazníkov o službách navyše, ktoré im môžete ponúknuť. Môžete ich informovať napríklad o tom, či sú vaše priestory bezbariérové, aké spôsoby platby akceptujete, či je v rámci prevádzky možnosť Wi-Fi free pripojenia a podobne. Toto sú informácie, ktoré neskôr veľmi pomôžu v ešte lepšej navigácii ku vám. Zlepšite SEO svojho profilu Pre čo najlepšiu optimalizáciu pre vyhľadávače(SEO) profilu je v ponuke aj možnosť pridať krátky popis vašej firmy. Mal by obsahovať informácie, ktoré môžu byť zaujímavé alebo dôležité pre vašich zákazníkov. Môže to byť napríklad stručný popis toho čo ponúkate.  Vyvarujte sa častej chyby, ktorú robia iní. Nepíšte o tom, ako dlho ste na trhu či aká veľká je vaša firma. Oveľa lepšie je dať vedieť návštevníkom, čo všetko máte pre nich v ponuke, ako riešite súvisiace problémy a podobne. Popis by mal obsahovať hlavne kľúčové slová, ktoré pomôžu zlepšiť viditeľnosť a umiestnenie vášho profilu vo vyhľadávaní. Nepridávajte však do popisu akciové ponuky, či ceny. Na to slúži špeciálna položka profilu Príspevky. Samotné príspevky sú skvelým prostriedkom, ako byť aktívny pri styku so zákazníkmi. Pritom je na výber niekoľko možností, ako bude príspevok vyzerať a načo bude slúžiť. Okrem jednoduchého obrázku s textom je možné vytvoriť aj oznámenie o udalosti, ktorá by mohla vašich zákazníkov zaujímať. Napríklad môžete pridať informáciu o výpredaji či akciovej ponuke.  Môžete tiež ponúknuť svoje výrobky priamo na stránke, kde si ich môžu návštevníci objednať, alebo kúpiť. Stačí pridať do príspevku tlačidlo pre výzvu na akciu, ako sú napríklad nákup, objednávka či rezervácia. Nezabúdajte však na použitie kľúčových slov v textoch. Okrem popisu firmy môžete pridávať aj konkrétne produkty a služby, ktoré máte v ponuke a mohli by byť zaujímavé pre potenciálnych zákazníkov. Vytvoriť jednotlivé položky je jednoduché. V prípade produktov je nutné iba pridať fotografiu, kategóriu a názov produktu. Ostatné položky sú voliteľné. Pre zlepšenie SEO je však výhodné zadať aj popis produktu, ktorý by mal obsahovať vhodné kľúčové slová. Podobne je to aj v prípade služieb, ktoré ponúkate. Tu stačí zadať názov služby s použitím kľúčových slov. Cena a popis služby nie sú nutné, ale v prípade popisu platí to isté, čo pri produktoch. Použitím správnych kľúčových slov zvýšite SEO celého profilu. Pri zadávaní služby je možné pridať aj ďalšie kategórie podnikania. Môže sa stať, že v preddefinovaných kategóriách nenájdete všetky služby, ktoré ponúkate,  Google však postupne kategórie optimalizuje a dopĺňa.  Preto by ste mali čo najpresnejšie doplniť nazvy podslužieb v jednotlivych kategóriach. Aj tieto položky totiž zlepšujú vyhľadávanievašej prevádzky. Samozrejmosťou sú aj fotografie a videá, ktoré môžete zoradiť podľa toho čo na nich je: interiéry či exteriéry vašej firmy, vaše predajne, alebo aj tím vašich pracovníkov.  Všetky tieto možnosti sa dajú rôzne kombinovať. Ich výber a použitie záleží na samotnom podnikaní. Pre zlepšenie dôveryhodnosti v očiach návštevníkov by ste však mali využiť všetky, ak je to možné a vhodné. No a netreba zabúdať ani na názory zákazníkov. Ani tu nechýba možnosť jednoducho pridávať recenzie priamo. Stačí kliknúť a zákazník môžete napísať svoje hodnotenie. Či už kladné alebo záporné. Takýmito recenziami si môžete vybudovať dôveru, pretože noví potenciálni klienti si môžu prezrieť, ako sú s vašimi službami či produktmi spokojní iní a podľa toho sa zariadiť.  Separátnou kapitolou je používanie príspevkov - ktoré Google začal zobrazovať na čoraz viac miestach. Viac o príspevkoch nájdete v separátnom článku.  Pre niekoho môže byť vyplnenie profilu hračkou. Ale ak si na to sami netrúfate, alebo chcete mať istotu, aby bol vyplnený správne a na vysokej úrovni, neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk a  využiť naše služby. V zariadim.sk sa marketingu a nastavovaniu optimalizácie pre vyhľadávače venujeme profesionálne, o čom svedčia aj recenzie našich spokojných zákazníkov. Staňte sa aj vy jedným z nich a dostante svoje podnikanie na prvé priečky vo vyhľadávaní!  

26.03.20202115
IvanaD skúsenosti

Služby pre firmu:GMB - Tvoje možnosti zrýchliť podnikanie

Prečo by ste mali využiť možnosť príspevkov na Google Moja Firma a ako na to?

IvanaD


Ponúkate svojim klientom služby, vyrábate alebo predávate výrobky, ale nemáte aktivovanú službu Moja Firma na Googli? Alebo službu aktivovanú máte ale neupravujete ju? Chyba! Ak ste o nej ešte nepočuli, neviete ako s ňou pracovať a aké benefity vám môže priniesť, odporúčame čítať ďalej. Tentokrát sa pozrieme na výhody pridávania a spravovania príspevkov v tejto sieti. Čo je služba Google Moja Firma (GMB) a prečo by ju mal mať každý podnikateľ? Tento efektívny marketingový nástroj, vyvinutý spoločnosťou Google, je skvelou možnosťou pre podnikateľov, ako sa zviditeľniť v online svete a zvýšiť tak návštevnosť svojho webu. Vytvorenie firemného profilu je BEZPLATNÉ a registrácia trvá niekoľko minút. Po overení vašich údajov a aktualizácii sa váš profil začne zobrazovať vo Vyhľadávaní na Googli alebo v Mapách Google. Vyhľadávanie služieb je stále najlepším zdrojom informácií, ale čoraz viac narastá vyhľadávanie v mapách. Naviac, Google stále ponúka informácie o firmách na mapách nad pozíciami organického vyhľadávania, takže ak vaša konkurencia tieto nástroje až tak dobre nevyužíva, je to príležitosť pre vás. Vaši zákazníci tak ihneď získajú prehľad o tom, čo ponúkate, kde sídlite, aké máte otváracie hodiny, ale aj či máte pozitívne, alebo negatívne referencie. A preto sa oplatí investovať čas do detailného popisu. Nástroje na lepšie vyplnenie popisu činnosti, produktov a služieb vám priblížime v separátnom článku.   Pridávanie rôznych príspevkov Okrem kontaktných údajov, ako sú adresy, telefónne čísla, e-maily či webové adresy, a recenzií môžete pridávať aj rôzne aktuálne príspevky, ktoré sa určitý čas budú zobrazovať v profile, ale tiež na karte výrobkov, na webovskej stránke Google a (a to je možno najdôležitejšie) priamo v pozíciách vyhľadávania na vaše kľúčové slovo, keď Google zobrazuje váš profil GMB. Uveďme si príklad: Zákazník má záujem o bezpečnostné fólie na okná. Po zadaní tohto slova do vyhľadávača sa mu ihneď zobrazí niekoľko GMB profilov firiem, ktoré tento produkt ponúkajú. Ak máte správne a dostatočne dobre vyplnený svoj účet, vrátane príspevkov, vaša firma sa automaticky zobrazí na prvých priečkach vyhľadávania. V tomto prípade klienta od návštevy webovej stránky https://www.autofolie-bratislava.eu/okenne-solarne-exterierove-folie/ delí už iba klik. Tak jednoduché a pritom efektívne!   Momentálne sú tieto príspevky rozdelené do štyroch kategórií, z ktorých každá má svoje výhody. Pridať môžete nasledovné : aktuálnu cenovú ponuku produktu či služby, pričom môžete nastaviť aj dobu trvania tejto ponuky výrobok, ktorý ponúkate, pričom máte možnosť pridať aj tlačidlo na akciu rôzneho typu podujatie či udalosť, ktorá súvisí s vašou firmou a chcete aby o nej vedeli aj potenciálni zákazníci aktuálne novinky, ktoré môžu byť rôzneho druhu vďaka čomu sa dajú veľmi efektívne využiť aj pre tých, ktorí s podnikaním len začínajú. Viac o tom napíšeme neskôr. Poďme sa teraz podrobnejšie pozrieť na možnosti, ktoré ponúkajú jednotlivé typy príspevkov v službe Moja firma na Googli. Mimochodom, je známa aj ako Google My Business, v skratke GMB. Cenová ponuka Ako sme už uviedli, ide o ponuku produktu, služby alebo akcie, ktorá by mala zaujať potenciálnych zákazníkov. Samozrejmosťou je možnosť pridania fotografií, gif animácií a v súčasnosti aj krátkeho 30 sekundového videa. Dôležitý je v tomto prípade presný názov ponuky. Teda ak ide napríklad o výhodnú zľavu, nemala by táto informácia chýbať v názve ponuky. Môžete pridať aj vlastný termín ponuky, od kedy dokedy trvá. V rámci tohto termínu sa bude ponuka zobrazovať vo vyhľadávačoch. Voliteľné sú možnosti pridania podrobnejšieho popisu ponuky, kódu pre zľavový kupón či uvedenie zmluvných podmienok. Výrobok Táto možnosť je výhodná napríklad pre menšie podniky, pretože môžu priamo do profilu pridať ponuku svojich produktov. Aj tu samozrejme možné pridať fotografie výrobku, ich pevnú cenu, alebo cenový rozsah, kategóriu produktu či podrobný popis v rozmedzí až tisíc znakov. Pridať môžete aj rôzne typy tlačidiel pre vyvolanie akcie od zákazníka. Patrí sem možnosť Objednať online, Kúpiť priamo, Vyžiadať si ponuku a zistiť Ďalšie informácie. Vďaka týmto možnostiam sa môže podstatne zvýšiť efektivita marketingu, pretože potenciálny zákazník sa o vás dozvie viac ešte predtým než navštívi vašu predajňu, alebo web. Podujatie, udalosť Tento typ je vhodný na rôzne účely. Môžete ho využiť na informovanie o blížiacich sa akciách v predajni, ale aj o vašej podpore rôznych projektov, podujatí a podobne. Nechýba tiež možnosť pridať rôzne tlačidlá, napríklad pre získanie bližších informácií o podujatí či priamej rezervácii účasti. Aj v tomto prípade je možné pridať fotografie, popisy a samozrejme názov podujatia. Na chvíľku sa teraz zastavíme, pretože si možno myslíte, že to nie je práve pre vás. Nie každý predsa ponúka pravidelné zľavy, podporuje, či sa zúčastňuje rôznych podujatí, ani neponúka špeciálne produkty. To však vôbec nie je problém. Aj v takom prípade vám totiž môže vytvorenie vhodného profilu a pridávanie príspevkov výrazne pomôcť v podnikaní či zviditeľnení svojej firmy, produktu, či služby. Práve na tento účel sú totiž vhodné... Aktuálne novinky Ich obsah môže byť takmer akýkoľvek. Nemusí teda ísť len o novinky vo vašej ponuke, či aktivitách. Mladé firmy aj organizácie, ktoré ešte nemajú veľké portfólio môžu pridávanie noviniek využiť celkom efektívne. Napríklad môžu použiť aktuálne referencie od svojich doterajších zákazníkov. Stačí pritom jednoducho pridať vhodnú fotografiu, text samotnej referencie, ktorý by nemal presahovať 300 znakov a k tomu príslušné tlačidlo pre akciu... V prípade referencií je najvhodnejšie zrejme tlačidlo Ďalšie informácie. K tlačidlu je samozrejme potrebné pridať aj odkaz na celú recenziu. Nemáte dosť noviniek na svoju propagáciu? Použite referencie! V súčasnosti si viac ako 60% zákazníkov vyhľadáva v prvom rade referencie na rôzne produkty a služby o ktoré majú záujem. To znamená, že takmer dve tretiny potenciálnych zákazníkov môžete zaujať už len tým, že im túto možnosť sami poskytnete. A keď to urobíte prostredníctvom služby Moja firma na Googli, máte ešte väčšiu výhodu, pretože váš profil bude zobrazovaný vo vyhľadávači priamo na prvej strane spolu s referenciami. Nemusí pritom ísť ani o referencie priamo na vašej webstránke. Tú dokonca ani nemusíte mať. Pre tento účel sa dajú veľmi efektívne využiť referencie vašich zákazníkov napríklad na stránke zariadim.sk, ktorá sa využitiu referencií venuje. A dajú sa využiť prakticky v akomkoľvek odbore. Či už v stavebníctve, regionálnych službách, alebo inde. Potenciálny zákazník si tak môže vybrať práve vás hneď ako vás nájde na webe. Vďaka správne nastavenému a navrhnutému firemnému profilu a vhodne vybratým referenciám, ktoré do profilu pridáte, môžete teda zvýšiť nielen návštevnosť stránky, či predajne, ale aj samotný odbyt. Váš marketing tak môže byť oveľa efektívnejší. Preto ak máte akékoľvek ďaľšie otázky neváhajte nás kontaktovať na obchod@zariadim.sk alebo telefonicky na 0940 312 230.    

18.03.20202334
Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Marek


O prvých kvetoch sa hovorí, že majú najviac sily. Sú zvestovateľmi jari, energie a života. Taký je aj prvý jarný med, ktorý si môžeme natrieť na chlieb a vychutnávať. Prvý med nie je cukrový, hoci cukornatie Prvý jarný med z lúčnych kvetov, stromov a repky. Aká je jeho kvalita? „Niektorí ľudia majú obavy, či sa práve v jarnom mede nenachádzajú ešte cukrové zásoby zo zimy. Nie, pretože, včelstvám sa na jar zakladajú medníky, do ktorých sa vložia prázdne rámiky. Časti zimných zásob sú v plodisku a tie včelári nevytáčajú,“ vysvetľuje bezpredmetné obavy z menšej kvality Lukáš Kaplan. Na tomto podozrení sa podpísala aj silnejšia kryštalizácia jarného medu, no práve ona s cukrom vôbec nesúvisí a medu nevadí. „Jarný med je prvá znáška vo včelárskom roku, kedy sa príroda prebúdza zo zimného spánku. Všetko je čisté a začína postupne nový život, jarné medy väčšinou rýchlejšie kryštalizujú, ale z hľadiska výživy sú všetky druhové medy rovnocenné,“ hovorí Milan Krivý Jarný med lieči Sila a energia jari ukrytá v zlatistom mede. Tá najsilnejšia energia pučiacich kvetov sa prenáša aj do plástov a preto má jarný med vynikajúce liečivé účinky. „Prvý jarný med pochádza z rôznych liečivých stromov, veľmi teda prospieva zdraviu,“ hodnotí Karol Laco. S tým sa ztotožňuje aj Dušan Dedinský a dodáva, že jarný med je najlepší – vtedy príroda ponúka najviac nektáru a má najlepšiu chuť. Slovenský med je kvalita bez GMO Tvrdenie, že slovenský med je najkvalitnejší nie je iba fráza. Ten prvý jarný má obvykle najviac podielu repky a preto je dôležité odkiaľ pochádza. Vysvetľuje Peter Pišák: „Jarný med vyprodukovaný na Slovensku je veľmi kvalitný hlavne z repky pretože ako z mála krajín sa u nás zatiaľ nepestuje geneticky modifikovaná (GMO) repka. Repkový med je stále obľúbený vynikajúci na pastovaný med. Ten si získava stále viac a viac priaznivcov, čo ale málo konzumentov vie je že repkový med obsahuje alkaloid - bazicin, ktorý má protirakovinové účinky.“ Pýtajte si jarný med Jarný med je veľmi cenným a medzi ľuďmi málo známym druhom medu. Jednoznačne obsahuje najviac peľu zo všetkých druhov medu a v závislosti od lokality i cenný peľ bylín a liečivých rastlín. Jar je hlavným obdobím kvitnutia väčšiny stromov a krov, lúčnych rastlín a bylín. Vtedy je obdobie, keď rastliny intenzívne prijímajú živiny, vodu a premieňajú za účelom zakladania nasledujúcej generácie. Pri tejto premene sa prenášajú do zárodku tie najcennejšie látky a práve voňavým nektárom, bohatosťou peľových zŕn a farebnou rôznorodosťou kvetov sú včely priam oslepené. Neúnavne navštevujú tieto rastliny, opeľujú ich a zbierajú ich sladučký nektár. Jarný med je veľmi hustý a v neskryštalizovanom stave až mútny, čo je dôkazom vysokého obsahu peľu-teda bielkovín rastlinného pôvodu. Jednoznačne odporúčam starším ľuďom a ľudom v produktívnom veku,“ hodnotí pozitíva jarného medu Tomáš Várady. .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }  

24.04.201411167
Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Marek


Vychutnať si prvý dúšok jari. Aj tak vnímajú mnohí milovníci medu prvé jarné stáčanie. Med je sýty, energický, jednoducho plný života tak, ako kvety, z ktorých pochádza. Prinášame niekoľko tipov a nápadov, ako si užiť jarný med naozaj naplno. Prvé kvety, prvé chute „Jarný med je produktom prvých kvetov. Napríklad z vŕby, rakyty, vyskytuje sa aj čučoriedka a púpava,“ hovorí Pavol Kozáčik. Napriek tomu je jarný med vždy výnimočný očakávaniami. a o tom nehovorí len Pavol Kozáčik, ale aj ďalší včelári.  „Za zaujímavý med považujem med z vŕby, ktorý je liečivý a má zaujímavé účinky.   Lieči tráviaci trakt a močové cesty,“ hovorí Karol Laco. Práve vŕba je aktívna z jari. Príroda sama zariadila, že potrebujeme jej med. Veď predsa jar je aj obdobím častých zápalov močových ciest. Jarný med je vynikajúci liek. Július Dlugolinský odporúča aj netradičný med z púpav: „Jarný med našej produkcie je PÚPAVOVÝ, nakoľko obsahuje veľké množstvo púpavového peľu a aj jeho aróma tomu zodpovedá.“ Kryštalizuje, ale to nevadí O jarnom mede je známe, že skoro cukornatie. Nie je to však chyba. „Náš jarný med je výnimočný v tom, že ho pastujeme, teda med sa špeciálnym procesom upraví, pričom sa mení jeho štruktúra. Výsledkom je lahodne jemný, krémový med. Jarný med je samozrejme prvý med, ktorý vieme zákazníkom ponúknuť.   V predaji bude niekedy od polovice mája,“ hovoria zástupcovia spoločnosti Včelchov. Med má inú konzistenciu, ale je nesmierne výživný. „Obsahujú zmes rôznych nektárov z rôznych kvetov, čo spôsobuje tú vynikajúcu chuť a taktiež ideálne zloženie. Tento med je vhodný na všetky možne spôsoby použitia. Do čaju, priamo na konzum, na pečivo , na perníky a podobne,“ hodnotia z včelej farmy Medar. Med s peľom je unikát Iba jarné medy majú v sebe tak vysoký obsah peľu ako žiadne iné počas letnej sezóny. „Jarné kvetové medy sú kvalitné práve pre rôznorodosť kvetov, z ktorých včely zbierajú nektár,“ hovorí Katarína Schonova z Medových týždňov. Rôznorodosť chutí znamená aj rôznorodosť peľov. „Na vzpruženie organizmu po zime môžem odporučiť tento med s jarným peľom, hlavne peľovými zrnkami.“ Dodáva Vladimír Durňak.   Slámka radí, že čo sa týka receptov, chcel by apelovať na ľudí, aby skúsili sebe a najmä deťom namiesto farbených jogurtov zarobiť biele jogurty s medom a do pitného režimu zaradili namiesto rôznych umelých "malinoviek" čistú vodu, ochutenú citrónom a medom, ktorá najmä v horúcom lete výborne osvieži a dodá telu množstvo cenných látok. Pomer a koncentráciu si musí každý určiť podľa svojej chuti. Jarný med je na tieto dva "recepty" mimoriadne vhodný.   Foto: Pavol Kozáčik a trutrainerapp.com .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

29.04.20147176
Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Predaj z dvora:Jarný med

Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Marek


Je ako víno. Každý rok iný, zdravý a lahodný. Aký bude med 2014 napriek tomu, že teplá zima poznamenala celú prírodu? Skúsení včelári predstavili najnovší „ročník“ a svoje očakávania. Fanúšikovia medovicového medu sa potešia Táto zima nebola žiadnou krutou dávkou mrazov. Vďaka tomu lieta hneď z kraja jari omnoho viac hmyzu ako po iné roky. To prospieva nielen opeľovaniu, ale tak trochu robí vrásky na čele poľnohospodárom. Hrozí totiž premnoženie vošiek. To však u včelárov nie je tragédia. „Množstvo hmyzu je predpoklad, že sa vyskytne miestami premnoženie vošiek a teda aj medovicového medu. Včelstvá sú v rôznej  kondícii, keďže pri teplejšom počasí počas zimy si kráľovné dovolili klásť vajíčka a dokonca viac ako po iné roky. Tie včelstvá, ktoré mali dostatok zásob, hlavne peľových, idú do jari vo väčšom počte včiel a lepšie zabezpečia opelenie stromov aj rozvoj kolónie,“ hovorí Lukáš Kaplan. Zdravé včely tak pri dobrom počasí poskytnú omnoho viac medu. Preto sa ročník 2014 javí ako sladký a bohatý. Prvá repka je silná Medzi prvé silné peľové kvety patrí repka. Na tú tento rok včely prišli pripravené. Symbióza skorého nástupu teplých dní a včelej aktivity prináša prvé výsledky. „Obavy o nedostatok medu nehrozia a netreba sa báť už ani chladnejších dní. Včely pracujú naozaj užitočne. Toho času už kvitne repka olejná, ktorá poskytuje včelám kvalitný peľ a nektár. Okrem repky kvitnú aj ovocné stromy. Úľová váha signalizuje prínos do úľa. Je to vidieť aj fyzicky - pri kontrole ak sa nahne rámik, tak z neho len tak tečie,“ hovorí Jozef Štefaňák. O kvalitách jarného medu sa môžete dozvedieť v článku s názvom Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť. Silné včelstvo a silný med „Včelstvo je mimoriadne silné oproti minulým rokom. Považujem to za výnimočný stav, aký si počas mojej histórie ani nepamätám. Je to spôsobené nielen slabou zimou, ale aj skorou jarou,“ hodnotí Milan Priehoda a teší sa, že tento rok bude pre včelárov opäť dobrý. Pretože nie všetko je vo svete včiel ideálne a masívny výrub drevín a neustále zmenšovanie zatrávnených a kvitnúcich plôch už nejednému včelárovi spravilo škrt cez rozpočet v znižovaní výnosov medu. Tento rok by sa mohol vrátiť do silných čísel. „To ako sa bude tohoročná sezóna vyvíjať bude závisieť vo veľkej miere aj od počasia a nikdy sa nedá dopredu povedať na 100% či bude, alebo nebude pre včelára úspešný rok“ hodnotia včelári z Včelchovu. No treba uznať, že nástup silný ako do sezóny 2014 tu dlhé roky nebol. foto: Medar .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; color:#0B58B7; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

24.04.20148175
Elixíry života z včelieho úľa

Predaj z dvora:Jarný med

Elixíry života z včelieho úľa

Marek


Okrem medu nám včely dávajú aj produkty, ktorých tajomstvá ešte dodnes úplne nerozlúštila ani medicína. Napriek tomu sa považujú za tie najliečivejšie medikamenty prírody. Včelári poznajú elixíry zdravia aj fakt, že včela je naozaj jeden z najužitočnejších živočíchov planéty. Dezinfekcia úľa posilňuje organizmus Včely sú tak dokonalé, že si dokážu vyrobiť aj vlastnú dezinfekciu a  v úli je naozaj takmer sterilné prostredie. Ako sa volá tento dokonalý produkt? Možno ste už to slovo počuli – propolis. Má pomerne silnú schopnosť ničiť mnohé mikroorganizmy. „Má neuveriteľne schopnosti nájsť v tele škodcu a zničiť ho ako aj vonkajšie kožné choroby všetkého druhu,“ tvrdí Tomáš Švienty. Predstavuje najúčinnejšie prírodné antibiotikum všetkých čias. Pomáha udržiavať vynikajúce zdravie posilňovaním nášho imunitného systému, má aj anestetické vlastnosti. „Propolis je veľmi účinný pri profylaxii (predchádzanie ochorení) a zároveň posilňuje a povzbudzuje imunitný systém človeka. Používa sa aj v dermatologických a kozmetických výrobkoch. Zubné pasty s jeho obsahom sú účinné proti paradentóze. Vyrábajú sa spreje s propolisom na ústnu hygienu a na bežné povrchové ošetrenie pokožky. Propolisom včielky spevňujú plástové bunky, preto ho obsahuje aj včelí plást a samotný vosk. Veľmi účinne pôsobí cmúľanie a žuvanie včelích plástov v čase, keď sa šíria chrípkové ochorenia, pri zápaloch ďasien a podobne,“ vysvetľuje včelár Ján Píš. Propolis je ako skutočný detektív problémov v našom tele. Tajné receptúry, či mágia prírody? Spotrebitelia sa často zaujímajú o včeliu materskú kašičku hlavne vo forme zmiešanú s medom, pritom je veľmi malý počet včelárov, ktorí zbierajú včeliu materskú kašičku. „Čo sa týka včelieho jedu ten zbiera ešte menej včelárov a využíva sa hlavne pre farmaceutický priemysel, hovorí Peter Pišák. Viac o jede hovorí včelár Jozef Štefaňák: „Včelí jed (apitoxin) je žltkastá hustá tekutina kyslej reakcie, má silný zápach, je horkej a pálivej chuti. Je nebezpečný(toxický) pre človeka, ale i pre zvieratá a hmyz. Bez ohľadu na to, že môže spôsobiť ťažké následky až smrť, má liečivé účinky proti reume zápalu pohrudnice a niektorých kožných chorobách. O materskej kašičke Jozef Štefaňák hovorí, že ide o výživný produkt s vysokým obsahom proteínov a vitamínov. Výskumom sa zistilo, že proteín Apalbumín1 je príčinou dlhovekosti matky. Kašička blahodárne pôsobí na mozog, spôsobuje zvýšenie počtu červených krviniek Erytrocytov, súčasne zvyšuje množstvo retikulocytov a hemoglobínu, taktiež mení obsah železa v krvi. Včelí vosk má podľa neho tiež uplatnenie v liečiteľskom umení, zvlášť v dermatológii a kozmetike, ako súčasť mastí a krémov. Vo vnútornom lekárstve sa používa pri kataroch horných ciest dýchacích. Päť zásad, si ustrážiť kvalitu? Ak chcete ale dostať prvotriednu kvalitu, je dobré sa poznať so včelárom. Základom je, aby výrobky neboli kontaminované lakmi, umelinami, liekmi, ktoré sa následne dostanú do nášho organizmu. Pri výbere včelára tak Igor Leitner radí preveriť nasledovné zásady: 1. V dolete včiel sa nenachádzajú žiadne znečisťujúce priemyselné podniky a chemicky ošetrované plodiny. 2. Včelstvá sa proti chorobám a parazitom neošetrujú syntetickými liečivami,  ale len alternatívnymi spôsobmi. 3. Včelár používa na výrobu medzistienok len vlastný vosk v uzavretom kolobehu. 5. Včelstvá sa rozmnožujú prirodzeným spôsobom, teda rojmi. 6. Včelstvá sú umiestnené len v drevených úľoch(nie plastových).    

30.10.201311632
Spoznajte medovinu zblízka

Predaj z dvora:Jarný med

Spoznajte medovinu zblízka

Marek


Opojná chuť, jemný medový buket a jagavá, zlatistá farba. Medovina je výnimočný nápoj, ktorý labužníci vedia oceniť. Základom je kvalitný včelí med, tradičné dozrievanie medoviny v dubových sudoch a poctivá práca. Chuťový zážitok, ktorý poznali už starí Slovania oprášila firma TOMKA, ako najstarší výrobca medoviny na Slovensku. Dodnes ju vyrába tradičným spôsobom. Kvasením včelieho medu rozpusteného vo vode, bez pridávania destilátov, alebo bylinných či ovocných prísad. Ide o skutočnú lahôdku. Prvá medovina na Slovensku Tradíciu medoviny TOMKA začal písať Dr. Karol Tomka v roku 1984. Vtedy sa v Nitre začala vyrábať prvá medovina na Slovensku, ktorá dnes nesie oficiálny obchodný názov Tradičná Slovenská Medovina. Tradícia výroby prvotriednej medoviny sa v rodinnej firme preniesla aj na ďalšie generácie a tak výroba môže pokračovať. Medovina TOMKA sa dodnes vyrába tradičným spôsobom a Mgr. Bronislav Tomka, ako pokračovateľ rodinnej tradície, je jediným odborným školiteľom a degustátorom s medzinárodne uznávaným certifikátom na Slovensku. Pokojne prijmite jeho pozvanie na návštevu v Nitre na Farskej ulici č. 28. Dozviete sa niečo o tomto tradičnom slovanskom nápoji a v príjemnom prostredí ochutnáte Tradičnú sudovú medovinu. Chuť dodáva med aj sudy Medovina v sebe ukrýva všetky pozitívne vlastnosti medu, no vďaka prítomnosti alkoholu je naozaj kulinárskym zážitkom pre dospelých. Je lahodným aperitívom a príjemným osviežením chuťových buniek. Všetko sa začína kvalitným medom v dostatočnom množstve. Dáva nápoju krásnu medovo-jantárovú farbu a sladkastú vôňu. Dlhá doba zrenia, minimálne dva roky v dubových sudoch zabezpečia medovine typickú sladko-horkú chuť. Toto pomalé dozrievanie prebieha v 300-ročnej pivnici priamo v centre mesta Nitra. Stabilná teplota a ideálna pivničná klíma dotvoria jemný a uhladený buket. Tým je aj Medovina TOMKA predurčená ako nápoj na slávnostné a výnimočné príležitosti. „Naša vysoká kvalita a odbornosť pri výrobe medoviny boli rokmi ocenené aj na mnohých výstavách a súťažiach,“ hovorí Bronislav Tomka a dodáva: „ Nedávno sme získali medailu aj na celosvetovej výstave APIMONDIA 2013 v Kyjeve.“ Ochutnajte medovinový burčiak Receptov na výrobu medoviny  je k dispozícii naozaj veľa a líšia sa hlavne v používaní rôznych príchutí z byliniek, korenín alebo ovocia. Tradičná medovina sa však robí len z medu, vody a kvasiniek. Je to tá, v ktorej skutočne cítiť med. „Aby medovina začala kvasiť treba na 1 l vody 350 až 500 g medu. Presné množstvo záleží od druhu medu a predstavy, aká sladká má medovina byť. Vodu s medom necháme zovrieť, aby sa med roztopil a odstráni sa vzniknutá pena z povrchu. Tento sladký a sterilný roztok ochladíme na 20-25°C a pridáme doň kvasinky. O 24 až 48 hodín by mala medovina začať viditeľne kvasiť, čo bude trvať niekoľko týždňov. Dĺžka procesu záleží od množstva cukru v mede a teplote, pri ktorej prebieha kvasenie,“ opisuje prípravu medoviny Bronislav Tomka. Konzumovať sa dá už medovinový burčiak, čo je zážitkom pre čuchové aj chuťové bunky. Jemný a uhladený buket však medovina získava až dlhodobým zrením v dubových sudoch v pivnici. Tu vyzrieva do dokonalosti a konečne sa dočkáme vyzretej a čírej Tradičnej medoviny, s ktorou sa dá pri prípitku skutočne povedať: „ Na zdravie!“ .

29.10.201311332

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!

Novinky zariaďovania



Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím