AKTUÁLNE


Marek skúsenosti

Predaj z dvora:

Štyri výhody predaja z dvora

Marek


Nenechajte sa opiť akciovými výrobkami a vyskúšajte chuť a kvalitu skutočnej prírody. Predajne z dvora sú jediným zdrojom prirodzených produktov na tomto svete. Možno už ani neviete, ako chutí kura, ktoré rástlo prirodzene a bolo živené trávou a výbehom. Alebo plodiny, ktoré majú dosť vitamínov len preto, že dozrievajú v úrodnej zemi. Skutočná kvalita sa pozná a nevynechajte ju zo svojho stravovania ani vy. Žiadne znečistenie! Toxické plodiny. Aj tak niekto nazýva pestovanie, ktoré je hnojené, postrekované a chemicky ošetrované. Opozíciou k prefabrikátom sú bio plodiny. Nie je to len o snahe dopestovať čo najviac úrody, ale dať jej srdce a kvalitu. „Chceli sme minimalizovať všetky formy znečistenia, ktoré pochádzajú z poľnohospodárskej výroby, spracovania a distribúcie produktov, v čo najväčšej miere využívať recyklovateľné a mnohonásobne použiteľné materiály. Využívame v maximálnej miere obnoviteľné zdroje miestnych poľnohospodárskych systémov, používame také spôsoby hospodárenia, ktoré podporujú rozvoj pôdnych mikroorganizmov, fauny a flóry , vytvárame podmienky hospodárskym zvieratám, ktoré zodpovedajú ich prirodzeným fyziologickým a etologickým potrebám a kondícii. Udržujeme a dlhodobo podporujeme  úrodnosť pôdy , uprednostňujeme najšetrnejšie spôsoby obrábania pôdy, zelené hnojenie a hnojenie maštaľným hnojom, mulčovanie, čo najdlhší pokryv pôdy,  používanie mechanizmov s menšou hmotnosťou. Umožňujeme voľný výbeh chovaným zvieratám a ich prirodzené potreby,“ hovorí Karol Mesko. Bio je vždy prezentácia skutočného srdca farmára a kúpiť si produkt pri predaji z dvora znamená zažiť návrat k prírode. Slovenské prsia lepšia ako brazílske V hypermarketoch kúpime mäso z celého sveta a pritom ako sa hovorí, najlepšie prsia sú na Slovensku. S tým súhlasí aj chovateľ Ján Konečník a hovorí: „Stačí si len porovnať prsia z Číny alebo Brazílie a tie domáce sú pevnejšie už na pohlaď.“ Nehovoriac o chuti a zložení. Pritom predaj z dvora podľa neho ako jediný umožňuje, že si ľudia môžu zaobstarať aj poctivé domáce potraviny a nie len tie, čo ponúkajú supermarkety. Takže načo ešte čakať, keď aj vo vašom okolí je mnoho dodávateľov, ktorí vás dokážu presvedčiť, že slovenské prsia majú svoj cveng? Predaj je pod kontrolou Zatiaľ čo sa s obchodnými reťazcami spájajú potravinové škandály, pri predaji z dvora sa netreba kvality obávať. „Málokto vie že už aj pri predaji z dvora musí byť registračka, že musia mať certifikát na prácu s potravinami,“ hovorí Marta Tužinská z Farma Tuška. Predaj je teda riadne kontrolovaný a kupujúci sa nemusí obávať, že dostane nekvalitu, práve naopak, pravú slovenskú potravinu. Práca ostane doma Nakúpiť v predajni z dvora neznamená dostať len to najlepšie pre seba, ale súčasne pomáhať. Hovorí Vladimíra Debnárová z Ekotrend Myjava: Nákupom domácich bio výrobkov sa podporuje  nielen domácich výrobcov a ekonomika, ale aj zdravie a životné prostredie. Je dobré, že sa rozširuje aj spôsob "debničiek“, teda že si spotrebitelia komunikujúci s výrobcom môžu dohodnúť vopred svoje požiadavky a hospodár si vie lepšie naplánovať svoju produkciu. Je to vysoko efektívny spôsob, ktorý dáva možnosť vyhrať ("win-win") obom stranám.“ Vyskúšajte, ako chutia produkty z dvora a okrem radosti z kvality sa potešíte, že ste niekomu konkrétnemu pomohli.  

22.10.201311425
Marek skúsenosti

Predaj z dvora:

Prečo zájsť na bio farmu a nie do hypermarketu?!

Marek


Obchodné siete nás často kŕmia potravinami, ktoré sa dostanú nielen do košíkov, ale aj do večerných správ. Škandály z obchodov nie sú ničím výnimočným a preto je na mieste otázka, kam sa obrátiť, ak chceme kvalitné potraviny a neriskovať vlastné zdravie. Odpoveďou sú bio farmy a predaj z dvora. Farmári a chovatelia si za svojou prácou stoja a dávajú kvalitu, ktorá je aj vo svete vákuových balení a sterilizácie kyslíkom stále tradičná. Ide skutočne o kvalitu? Základná otázka, na ktorú nám zodpovedala Vladimíra Debnárová z Ekotrend Myjava: „Zásady správnej poľnohospodárskej praxe, ako aj osobitné požiadavky platné pre ekologickú poľnohospodársku výrobu sú stanovené nariadeniami Európskej únie. Okrem toho na Slovensku sú osobitné ustanovenia určené zákonom o ekologickej poľnohospodárskej výrobe č. 189/2009 Z.z.“ Monitorovanie je nepretržité, kontroly plánované aj náhodné. Ako však hovoria chovatelia, idú v drobnom. To znamená, že ak by spravili chybu, existenčne by sa ohrozili a ak by predali nekvalitný výrobok, na malom Slovensku sa fáma rozšíri po okolí a viac nikto nič nekúpi. Drobný producenti tak stoja za kvalitou nielen zákonnými normami , ale aj vlastným menom. V biochove sú antibiotiká tabu Drobnochov a bio farma, to nie je len výhoda, že poznáte priamo chovateľa a viete, že predáva kvalitu. Už samotný proces chovu a spracovania je odlišný. Rozdielny tak, ako buchty z pekárne a od babky z dediny. Vôňa, chuť a kvalita sú sto a jedno. Prečo je to tak vysvetľuje Jana Kaňúchová z Dobrej farmy: „Kvalita u menších chovateľov je zásadná. Nemajú tak veľký objem zvierat, nie je tam veľký infekčný tlak, tým pádom netreba používať antibiotiká, ktoré sú vo veľkochovoch nevyhnutné.  Tak isto je značný rozdiel pri kŕmení. V krmivách nie sú lieky a kŕmime čistou pšenicou, čo nie je pre chovateľa veľmi výhodné, ale hoci kurence nemajú taký rýchly rast, sú naozaj prirodzené a v poriadku. Tak isto dávame dôraz na to, aby krmivo neobsahovalo plesne, čo je karcinogénne. “ Neporovnateľná kvalita sa dosahuje aj pri rastlinnej produkcii. „Pri rastlinnej výrobe je zásadné dodržiavať správne agrotechnické termíny a dať rastline to, čo potrebuje včas,“ dodáva Vladimíra Debnárová. A to stále nie je všetko. Pretože kvalita je kvalita, ale jedlo nám musí predovšetkým chutiť. No a aj tu hrajú drobnochovatelia a pestovatelia prvé husle. BIO – lahoda aj pre gurmánov „Správny gurmán zistí rozdiel aj v chuti. Hneď ako ale  spravíte napríklad rozbor mlieka, zistíte obsah bielkovín, tukov, vápnika a hlavne látok, ktoré by sa nemali v  mlieku vyskytovať, majú neporovnateľné hodnoty. Čo sa týka králikov rozdiel spočíva v hustote mäsa, to je hlavná výpovedná hodnota,“ vysvetľuje chovateľ Martin Miško. Keď sa snúbi kvalita a chuť, nie je o čom diskutovať. Hovorí sa, že kto ochutná bio, už viac nechce iné. Aj vy ste už našli svojho bio producenta? Skúste cez náš portál osloviť tých najlepších producentov vo svojom okolí a zažite zdravie, ktoré chutí naozaj výborne.

21.10.20139995
Zuzana skúsenosti

Predaj z dvora:

Robíme všetko pre to, aby sme boli DOBRÍ a naozaj sme.

Zuzana Zuzana


Morčacie mäso patrí medzi potraviny, ktoré sú v jesennom období na Slovensku dostupné a vyhľadávané. V porovnaní s inými druhmi mäsa, a to aj hydinou, sa vyznačuje pomerne vysokou výživovou hodnotou. Má vyšší obsah bielkovín, železa a nízky podiel tukov najmä v prsnej a stehennej svalovine. Preto sa vzhľadom na obsah plnohodnotných bielkovín zaraďuje medzi vhodné dietetické zdroje esenciálnych aminokyselín. Hovorí sa, že morka má sedem druhov mäsa. Obľúbené sú hlavne prsia, ktoré sú najhodnotnejšou časťou morky. Biela svalovina má najjemnejšie mäso, ktoré vzhľadom a chutnosťou zodpovedá teľaciemu mäsu. Potom nasledujú krídla, ktoré svojou jemnou chuťou a mäsitosťou prevyšuje obľúbené kuracie krídla. Mäso zo stehien je tmavé a svojou výraznou arómou zodpovedá mäsu zo zveriny, možno spracovať na divoko ako divú zverinu, prevažne dusením. Najvýkonnejším typom ťažkých moriek je plemeno kanadskej klasickej brojlerovej širokoprsej morky big 6. Vyznačuje sa pevnou telesnou konštrukciou a má výborné rastové schopnosti. Tento typ morky sa chová aj v našich podmienkach. „Morky sme začali chovať pred niekoľkými rokmi pre našu spotrebu,“ hovorí pani Kaňuchová, majiteľka Dobrej farmy, ktorá sa špecializuje na chov moriek. „Postupom času sme získali dôležité skúsenosti, ktoré využívame aj v súčasnosti. Morky podrobené bakteoriologickým vyšetreniam s veterinárnym osvedčením kupujeme od veľkochovateľov vo veku 6 týždňov. Do nášho chovu, teda zaraďujeme len zdravých jedincov.“ Aké podmienky na život majú vaše morky? „Naše morky nechováme klasickým halovým odchovom, ale ako domáce morky. Na deň ich púšťame do výbehu, kde sa môžu pásť na  tráve, či žihľave. Pre morky je dôležitá výživa, ktorá je rozhodujúcim faktorom pri správnom vývine jednotlivca. Výživa a kŕmenie zvierat najviac ovplyvňuje kvalitu mäsa, preto ich kŕmime kukuricou, zemiakmi a pšenicou, ktorá je hlavným zdrojom pre rast svaloviny. Podľa sezóny im pridávame jablčné výlisky, či vňate z mrkvy či červenej repy...Kvôli tomu, aby nedochádzalo k prenosu chorôb, oddeľujeme ich od ostatnej hydiny. Každý večer ich opäť zatvárame do prístrešku.... ." Morky sú náročné na chov, sú citlivé na klímu, a náchylné na choroby. Preto im často chovatelia preventívne pridávajú antibiotiká a chemoterapeutiká. „My preventívne antibiotiká nepoužívame. Denne sledujeme ich celkový zdravotný stav, spotrebu krmiva a vody a celkové správanie zvierat. Chováme ich už štvrtý rok a zatiaľ sme neboli nútení riešiť zdravotný stav žiadnymi liekmi. Na základe  dlhodobých skúsenosti s chovom hydiny používame svoje overené natural-metódy na udržanie dobrého zdravotného stavu.“ „Chceli sme chovať morky pre ich zdravé mäso, ktoré obľubujú aj naše deti. Záleží nám na tom, čo im dávame .“ Predaj moriek je sezónnou záležitosťou a preto je práve jeseň obdobím, keď sa morky dostávajú na sviatočné stoly. „ Po 22 týždňovom raste sú morky pripravené na predaj. Dorastajú do hmotnosti zhruba moriaci 15 - 20 kg a morky 10 - 12 kg. Tento rok sme začali predávať už na začiatku októbra a ich predaj plánujeme do Vianoc.“ Zákazník musí byť v poslednej dobe veľmi opatrný pri kúpe mäsa. Morčacie mäso na Dobrej farme predávajú iba čerstvé. „Celé je to o dôvere k predajcovi a jeho spôsobe odchovu. Najprv sme morky chovali iba pre rodinu a priateľov. Tento rok sme sa začali orientovať na širokú verejnosť. Našim klientom ponúkame možnosť pozrieť sa na chov. Morky porážame, šklbeme a pitveme v deň objednávky. Dodávame ich chladené spolu s drobkami ešte v ten istý deň. Výnimočne a na vyslovenú žiadosť zákazníka na druhý deň.“ Morčacie mäso obsahuje relatívne nízky obsah tuku: 140 g mäsa bez kože obsahuje asi 7 g tuku. „Morčacie prsia chutia lepšie ako kuracie a jeho tmavé mäso je senzačné. Najradšej ich pripravujem na prírodno. Takto ho majú radi aj moje deti. Ale je mnoho receptov, a každému zákazníkovi môžeme ponúknuť cca 50 chutných receptov“ Dobrá farma je morčacia farma v blízkom okolí Zvolena. Špecializuje sa na predaj kanadských klasických brojlerových širokoprsých big 6 moriek a pýši sa ekologickým chovom moriek bez chemikálií a antibiotík. Za svoje krátke pôsobenie na slovenskom trhu si vybudovala svoje meno a získala mnoho spokojných zákazníkov. 

28.11.201286901
Joli skúsenosti

Dom a byt:

Maliar Košice - ako začal z nuly

Joli Joli


Zdenko Zán sa vyše 20 rokov venoval predaju a distribúcií farieb, no táto práca pre neho zrazu stratila zmysel. Zúročil skúsenosti, ktoré mal a v roku 2013 začal podnikať a zveľaďovať svoj vlastný biznis. Dnes ho v Košiciach a okolí veľmi dobre poznajú, pretože so svojím tímom patrí medzi najlepších maliarov a tapetárov. Ako maliar začínal sám Zdenko Zán rozbehol svoju firmu prakticky sám, veril svojmu snu, mal svoje šikovné ruky, skúsenosti a chuť podnikať. Okrem toho sa ku nemu pridal šikovný majster Adrián Sabo s ktorým zvládol všetko od maľovania po tapetovanie. Spokojnosť zákazníkov rástla, ale rástli aj ich požiadavky, chceli viac ako vymaľovať a oni chceli svojím zákazníkom vyjsť v ústrety. V roku 2017 preto do svojho tímu pribrali interiérovú dizajnérku Ing. Janu Tomondyovú a spolu rozšírili ponuku služieb o interiérové návrhy i návrhy vlastných originálnych fototapiet. Pre rozvoj firmy nie je až tak dôležité, čo všetko chcú robiť oni, ale čo si vyžaduje zákazník, preto dnes spolupracujú s mnohými firmami a partnermi. Spoločne klientom dokážu zabezpečiť okrem interiérového dizajnu aj elektrikárske práce, nábytok na mieru, kameň do interiéru, textilné dekorácie - závesy, záclony, ale napríklad i napínané stropy. Jeden z najlepších maliarov na východe Slovenska Zdenko Zán sa vždy riadil heslom, že dobre vykonaná práca je najlepšou reklamou, jednou z možností ako si budovať dobré meno, sú nestranné referencie. Od roku 2017 mu so zberom referencií pomáha portál zariadim.sk a dopyt po jeho službách zreteľne stúpol. Naša spolupráca má cez tisíc realizácií a viac ako 120 osobne overených recenzií vrátane krásnych fotografií. „Vďaka referenciám ľudia vidia moju prácu. Vidia moju históriu. Nemusia sa báť, že neprídem, alebo dohodu nesplním. Je to jednoducho zrkadlo mojej práce.“ hovorí Zdenko Zán. Podnikanie založené na profesionalite a poctivej práci Ľudským prístupom, poctivou prácou, odborným poradenstvom a kvalitnými službami spoločne budujú spoľahlivú firmu, ktorá bude ľuďom poskytovať vyššiu kvalitu života. Profesionálne odvedená práca však začína absolvovaním odborných a praktických školení. Tím Maliar Košice to dobre vie, preto sa snažia pravidelne obohacovať svoje zručnosti, rozvíjať svoje vedomosti a skúsenosti, aby mohli poskytovať lepšie a modernejšie služby. 100% zárukou odbornosti a kvality vykonanej práce je aj členstvo v CEMAS ( Cech maliarov Slovenska ). Pridaj sa do tímu skúsených maliarov Zdenko Zán so svojim tímom dokáže premeniť akýkoľvek priestor na niečo výnimočné, tento rok však prišiel čas rozšíriť ho o ďalšieho šikovného a zodpovedného maliara so skúsenosťami. Ak hľadáš prácu ako maliar či tapetár a myslíš, že si ideálny kandidát, neváhaj, o prácu a výborných kolegov núdza nebude. +421 948 600 838 info@maliarkosice.sk

06.09.20231720
Tomáš Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:

Chceš získať viac Google recenzií v roku 2023? Tu je návod ako na to.

Tomáš Chyla


Čo je to Google recenzia?  Nájdenie najbližšej reštaurácie, turistickej atrakcie alebo hotela je v dnešnej dobe tak jednoduché. Stačí zadať iba názov podniku alebo jeho typ a na vašom zariadení sa objavia desiatky potencionálnych destinácii. Výsledky, ktoré Google poskytuje, často obsahujú informácie o tom, ako blízko podnik je a jeho hodnotenie v danej oblasti. Tieto hodnotenia ovplyvňujú recenzie na Google, ktoré sú špecifické pre oblasť a zverejnené na Google Maps. Recenzie na Google poskytujú cenné informácie o fungovaní podniku a o skúsenostiach jeho zákazníkov. Niet pochýb, že Google je najdôležitejšou hodnotiacou platformou pre podniky, pretože to je hlavný spôsob, ako ich zákazníci vo svojom okolí objavia.  11 spôsobov ako získať viac Google recenzií 1. Chopte sa iniciatívy  Požiadajte ich o recenziu priamo vo vašich priestoroch: Vytrénujte svojich zamestnancov, aby sa pýtali otázky zákazníkov naživo, prípadne ich požiadali o zanechanie recenzie po dokončení ich nákupu/objednávky a uistite sa, že sú schopní zákazníka k danému úkonu odnavigovať v prípade jeho nevedomosti. Oslovenie e-mailom: Pošlite osobne prispôsobené e-mailové oslovenie po dokončení nákupu, zdvorilým spôsobom požiadajte o recenziu. Nesmiete ich ale daným oslovením zmiasť.  Poskytnite zákazníkom podrobné pokyny, ako odoslať recenziu. Poskytnite priame prepojenie s vaším firemným profilom Google pomocou odkazu na vašej webovej stránke alebo emailu. Nehanbite sa a zdieľajte s nimi svoje najlepšie recenzie, aby zákazník lepšie získal predstavu o tom, čo o vás hovoria iní. Použite stimuly, gestá: Ponúkanie zliav či bonusov k zakúpenému produktu zanechá v zákazníkovi veľmi pozitívny dojem, ktorý by v písanej forme mohol veľmi prospieť vášmu Google biznis profilu. Treba byť opatrný, keďže Google silno odsudzuje a trestá akúkoľvek formu úplatku.   2. Ponúkajte výborné služby Uprednostňujte zákaznícke potreby: Uistite sa, že váš tím rozumie, čo od vás vaši zákazníci očakávajú a čo potrebujú. Dohliadnite na to, aby boli s vašimi službami iba spokojní a odchádzali s úsmevmi na tvárach. Sledujte svoju konkurenciu: Ak sú neúspešní, analyzujte prečo. Ak úspešní sú, zamyslite sa ako môžete byť ešte úspešnejší ako oni. Nebojte sa robiť podobné veci, čo vaši konkurenti. Ak niečo funguje, neopravujte to.  Vybudujte si so svojimi zákazníkmi vzťah: Svojim klientom musíte dať pocit príjemného prostredia, kde si s radosťou vypočujete ich požiadavky a pomôžete im. Poskytujte im individuálny prístup a berte do úvahy ich spätnú väzbu. Prispôsobte sa jej.  Dajte svojmu zákazníkovi nezabudnuteľný zážitok: Buďte originálni vo svojom prístupe. Dajte mu neopakovateľný štýl, svojej webstránke originálny dizajn, prípadne aj svojej predajni. Bežný človek si vás zapamätá a bude o vás rozprávať za vás, pre vás. 3. Zdieľajte pozitívne recenzie vašich služieb Zvýraznite pozitívne zážitky na vašej webovej stránke: Určite si na priestor pre pozitívne recenzie. Uistite sa, že je ľahko a výrazne viditeľný, aby ho videlo čo najviac ľudí, ktorí navštívia vašu stránku.  Uverejnite ich na sociálne siete: Pravidelne uverejňujte pozitívne recenzie na vaše sociálne siete vo forme príspevkov, príbehov alebo krátkych videí. Zakomponujte ich do vášho marketingového materiálu: Pridajte útržky pozitívnych recenzií do brožúr alebo reklám. Použite iba recenzie, ktoré sú dôveryhodné a ľahko prístupné, prípadne pridajte možnosť si recenziu rozkliknúť a prečítať celú. 4. Navigujte zákazníkov, ako správne napísať recenziu na googli Ponúknite detailné, ale jednoduché návody: Rozdeľte proces do jednoduchých krokov a tipov, použite jednoduchý jazyk, nepoužívajte zložité slová a výrazy. Uistite ich, že sa prihlásili do svojich Gmail účtov.  Použite video návody: Vytvorte krátke videá dlhé 1-2 minúty, ktoré vysvetlia proces v čo najrýchlejšom, najporozumiteľnejšom spôsobe. Vo videu by mala disponovať osoba, ktorá proces vysvetlí, aby ste zákazníkovi dali väčší pocit dôvery a priateľstva.  Poskytnite príklady: Pripnite v návodoch zopár veľmi dobre napísaných recenzií, aby ste zákazníkovi dali čo najlepšiu predstavu o tom, ako napísať užitočnú recenziu. Pridajte viditeľné tlačidlo "recenzia": Pridajte odkaz na webovú stránku a vytvorte tlačidlo recenzie, aby ste ju zákazníci ľahšie uvideli a našli.  5. Poďakujte svojim zákazníkom za zanechanie recenzie. Pošlite personalizované správy s poďakovaním: Osobitne prispôsobený e-mail s poďakovaním môže značne prehĺbiť vzťahy s vašimi zákazníkmi. Dojem môžete zlepšiť priamym oslovením a vrúcnym poďakovaním s vyjadrením túžby danému človeku pomôcť v budúcnosti.  Vyveste poďakovania vo svojich priestoroch: Ak máte fyzický firemný priestor, nehanbite sa vyvesiť poďakovania od vašich zákazníkov alebo pre vašich zákazníkov na viditeľné miesto.  6. Vytvorte link na Google recenziu Použite QR kódy vo svojich priestoroch: Zákazníci môžu naskenovať kód do svojho telefónu za pár sekúnd , jednoducho a rýchlo vám zanechať recenziu. Vložte linky do digitálnych potvrdení o objednávkach: Vložte odkaz na recenziu do digitálnych potvrdení alebo faktúr. Vytvorenie spojenia s recenziami Google a ich zdieľanie na rôznych platformách: Naučte sa pracovať so stránkou Moja firma. Je to najefektívnejší spôsob, ako získať na Google čo najviac recenzií.  Zaregistrujte sa na Google Place ID 7. Pravidelne aktualizujte svoj biznis profil Pridávajte nové fotky a videá: Správna údržba vášho biznis profilu je kľúčové pre váš prvý dojem na zákazníka. Zamerajte sa na vizuálnu stránku vášho profilu, používajte fotky a videá vysokej kvality a pridávajte ich v pravidelne. Váš zákazník nesmie mať dojem, že navštívil starý neaktuálny profil.  Váš profil musí byť podrobne vyplnený: Čím viac informácii o vás zákazník má, tým ste dôveryhodnejší. Nezabudnite vyplniť podrobný popis firmy a aktuálnu prevádzkovú dobu.  Ponúkajte špeciálne ponuky a udalosti: Pravidelne pridávajte informácie o špeciálnych ponukách, zľavách, či udalostiach zaujímavým a originálnym spôsobom.  8. Investujte do softvéru na vytváranie recenzií Existuje priama alternatíva v podobe nástroja na generovanie recenzií. Tieto aplikácie zjednodušujú proces zhromažďovania recenzií od overených zákazníkov alebo klientov. Nástroje na tvorbu recenzií ponúkajú šablóny, ktoré umožňujú prispôsobenie hlasu, farieb a štýlu vašej značky, aby ste mohli vytvárať kampane, ktoré žiadajú spätnú väzbu od vašich spotrebiteľov. Stačí zadať informácie o zákazníkovi, spoločnosť potom odošle a spracuje žiadosti o recenzie. Integrácia s vašimi systémami: Vyberte si softvér, ktorý použije vyše existujúce CRM (Customer management relationship) alebo systém predávania a nastavte ho spôsobom, ktorý ich komplimentuje.  Analyzujte trendy: Použite softvér na zistenie trendov, silných a slabých stránok v spätnej väzbe od zákazníkov a podľa toho prispôsobte svoju stratégiu. 9. Vytvorte si samostatnú podstránku na Google recenzie Vypíšte aktuálne recenzie: Dajte zákazníkom prehľad o vašich recenziách na ľahko prístupnom mieste. Prilákate tým ďalších zákazníkov a zvýšite šancu, že dostanete recenziu od tých, ktorí už vašimi zákazníkmi boli. Vaše recenzie by mali byť v textovej forme, aby bol Google schopný identifikovať kľúčové slová a vyzdvihnúť vás v algoritme.  Využite doplnky: Aby ste sa vyhli kopírovaniu a vkladaniu textu, môžete využiť ďalšie systémy a doplnky, ktoré ich automaticky prepíšu za vás a a nahodia na vašu stránku. Umiestnite CTA Google recenzie do päty:  Namiesto vytvorenia samostatnej stránky na recenzie môžete zákazníka nasmerovať iba jednoduchým odkazom v päte webstránky.   10. Použite e-maily  Prispôsobte si svoj e-mailový list: Posielajte zákazníkom e-maily na základe správania a histórie nákupov.  Monitorujte a analyzujte efektivitu: Pravidelne dozerajte na účinnosť vašich e-mailových kampaní a prispôsobujte ich podľa potreby vášho podnikania. Buďte úprimní a nekomplikujte: Požiadajte zákazníka o recenziu, buďte priamy ale netlačte na neho, aby ste ho neodplašili. Spôsob zanechania recenzie, ktorý poskytnete, musí byť jednoduchý. Najlepší spôsob je v podobe linku.   11. Použite svoj link na sociálnych sieťach Vytvorte zaujímavé príspevky s linkami v popisoch: Nadizajnujte vzhľadovo zaujímavé príspevky pre sociálne siete, aby ste zaujali pozornosť. Do ich popisov pripnite link na vaše Google recenzie. Organizujte súťaže alebo rozdávajte ceny: Ide o veľmi efektívnu techniku ako zaujať pozornosť  a prilákať veľmi veľa potencionálnych zákazníkov. Uistite sa, že ceny a súťaže, ktoré ponúkate súvisia s vaším produktom a nebijú sa s menom alebo štýlom vašej firmy, ktoré by ste chceli dosiahnuť. Podeľte sa o svoje najlepšie recenzie: Uverejnite príspevok s vašimi najlepšími recenziami a požiadajte svojich zákazníkov, aby aj vám poskytli spätnú väzbu. Po jej poskytnutí  pripomeňte svojim zákazníkom, že majú príležitosť odporučiť vás niekomu s podobnými potrebami. Ako fungujú Google recenzie Efektívne stratégie digitálneho marketingu sú kľúčom k ovládaniu algoritmu spoločnosti  Google.  Preto nie je prekvapivé, že spoločnosti s množstvom recenzií sa môžu pri lokálnom vyhľadávaní určitej značkovej frázy objaviť na prvom mieste. Pozícia výpisu na Google mapách bude určená kombináciou faktorov ako priemerné hodnotenie, počet recenzií a blízkosť k používateľovi. Optimalizácia vášho profilu v službe Moja firma na Googli a recenzie na Googli tak môžu byť kľúčovým nástrojom pre získanie viac Google recenzií. Kde sa zobrazujú recenzie Google? Google lokálne výsledky vyhľadávania Zobrazené pri názve firmy/podniku: Zákazník, ktorý si vyhľadá názov vašej firmy uvidí krátke zhrnutie recenzií + možnosť pre rozkliknutie priamo pri názve vašeho Google biznis profilu. Ovplyvňujú viditeľnosť: Pozitívne recenzie uprednostňujú váš profil pred ostatnými, zvyšujú vám drasticky počet návštev. Kľúčové slová: Ak je slovo, ktoré zákazník vyhľadá, úzko spojené s vašou firmou, algoritmus Google vás uprednostní pred ostatnými Google biznis profilmi.  Google Maps Pomáhajú pri navigácii: Užívatelia sa častokrát spoliehajú na službu Google Maps, keď potrebujú nájsť najlepšiu a najbližšiu konkrétnu službu. S detailne vypracovaným Google biznis profilom zvýšite pravdepodobnosť, že sa vášmu potencionálnemu zákazníkovi objavíte.  Požiadavky na reklamy google  Dodržiavajte pokyny a pravidlá: Nerešpektovaním pravidiel stanovených spoločnosťou Google môže firma zakročiť a vymazať váš Google biznis profil, preto treba podotknúť, že je mimoriadne dôležité, aby ste s nimi boli oboznámení. Prohibície alebo falošné recenzie: Spoločnosť Google netoleruje falošné, zaplatené alebo hocijako zmanipulované recenzie a v takýchto prípadoch robí nekompromisné zákroky ako zrušenie Google biznis profilu alebo iné formy obmedzení.  Ako si poradiť so spamovými recenziami Implementujte systém riadenia a kontroly recenzií: Investujte to softvéru alebo tímu ľudí, ktorí budú na dané recenzie dozerať, nahlasovať ich alebo ich mazať.  Spojte sa s daným zákazníkom: Ak uvidíte negatívnu recenziu bez bližšieho vysvetlenia, zdvorilo požiadajte o bližšie informácie a poskytnite danému človeku podporu, aby ste zistili, či ide o spamovú recenziu alebo ozajstnú negatívnu skúsenosť. Kontaktujte spoločnosť Google: V prípade, že sa na vašej stránke ocitli podozrivé negatívne recenzie, kontaktujte spoločnosť Google a vysvetlite im váš problém v čo najbližších detailoch. Využite dané recenzie pre vlastné dobro: Negatívne hodnotenia vám dávajú príležitosť ukázať, že ste spoľahlivá firma, ktorú zaujíma blahobyt svojich zákazníkov a počúva ich spätnú väzbu. Záver V digitálnom veku sú recenzie Google rozhodujúce pre rast firmy a správu reputácie. Táto príručka pokrýva rôzne stratégie, od poskytovania vynikajúcich služieb až po investovanie do softvéru na recenzie, aby vám pomohla zhromaždiť čo najviac pozitívnych recenzií. Dodržiavanie týchto praktík nielenže zlepší vašu online prítomnosť, ale aj posilní dôveru a lojalitu zákazníkov. Stratégie, o ktorých sa hovorí v tejto príručke, sú použiteľné pre každú organizáciu, ktorej cieľom je zlepšiť svoju online prítomnosť a zlepšiť skúsenosti zákazníkov, vrátane našej vlastnej spoločnosti. Po prvé, musíme uznať silu recenzií Google pri formovaní vnímania zákazníkov a ovplyvňovaní ich rozhodnutí. Aktívnym vyhľadávaním recenzií od našich klientov, či už prostredníctvom priamej žiadosti, e-mailových odpovedí alebo podnecovania spätnej väzby, nielenže podporujeme pevnejšie vzťahy, ale tiež zbierame cenné poznatky na zlepšenie našej ponuky. Pravidelná aktualizácia nášho firemného profilu Google a rýchle odpovedanie na recenzie môže tiež preukázať náš záväzok poskytovať služby zákazníkom. Okrem toho, investícia do softvéru na recenzie a optimalizácia našej webovej lokality pre recenzie môže zefektívniť proces zhromažďovania recenzií, čím sa zákazníkom uľahčí zdieľanie ich skúseností. Integráciou týchto praktík do našich operácií môžeme zabezpečiť, aby naša spoločnosť nielen maximalizovala potenciál recenzií Google, ale aby si v tomto digitálnom veku udržala náskok.  

19.09.20231326
Tomáš Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:

Reklama na mieste predaja

Tomáš Chyla


Marketing na mieste predaja alebo Point of Sale (POS)/ Point of purchase (POP) môže byť silným nástrojom na stimuláciu predaja a budovanie vernosti zákazníkov. Je to offline marketing navrhnutý tak, aby stimuloval nákup, propagoval tovar a vytváral atmosféru v obchode. Marketing POS ponúka jedinečnú výhodu v tom, že oslovuje zákazníkov v okamihu, keď sú pripravení míňať peniaze. Už sú v obchode, a ich zámer je nakúpiť. To robí marketing POS účinnou a vysoko efektívnou stratégiou. Na rozdiel od online alebo rádiovej reklamy, POS marketing cieli na zákazníkov v okamihu, keď robia rozhodnutie o nákupe. Ponuka zliav na ďalšie produkty, predstavenie nových položiek alebo poskytnutie malých darčekov môže ovplyvniť nákupný proces. Mnohí obchodníci sa spoliehajú na impulzívne nakupovanie, kedy zákazníci kupujú veci, ktoré nevyhnutne nepotrebujú. Tieto položky sú strategicky umiestnené v obchode, aby upútali pozornosť a podnietili neplánovaný nákup. Pre podniky založené na službách môže byť marketing POS použitý na prilákanie zákazníkov na budúce akcie alebo na upselling súvisiacich produktov. Napríklad reštaurácie, ktoré inzerujú ochutnávky vína, alebo posilňovne predávajúce tričká alebo uteráky. Veľká časť úspechu vsšej reklamy na mieste predaja záleží na jej umiestnení a zosúladení so značkovou identitou vašej firmy a inými mrketingovými stratégiami. Odporúčame vám sa obrátiť na odborníkov na tvorbu vašej značkovej identity.   Aké formy reklamy môžete vo vašej prevádzke využiť?:   Vonkajšie (outdoor) materiály: Vonkajšie reklamné materiály umiestnené v okolí vašej prevádzky sú veľmi účinným prostriedkom na prilákanie nových zákazníkov vďaka ich dobrej viditeľnosti a širokému dosahu v kombinácii so špecifickým zameraním na vašu cieľovú skupinu. Cieľom týchto materiálov je upútať pozornosť okoloidúcich potenciálnych zákazníkov a vzbudiť v nich záujem o váš produkt. Takáto reklama by mala byť čo najbližšie k vašej prevádzke a na miestach s hustou pešou alebo cestnou premávkou napríklad billboard alebo ceduľa na neďalekej vyťaženej križovatke, s navigáciou priamo k vám. Rovnako dôležité je aby bola vaša prevádzka viditeľná a rozpoznateľná z ulice. Exteriér vašej prevádzky by mal jasne vyjadrovať to, že patrí práve vašej firme. Vaše okná a dvere môžete polepiť a pretvoriť na reklamné plagáty a vaše výklady budú slúžiť ako ukážka vašej ponuky .   Vnútorné (indoor) reklamné materiály:  Vizuály, reklamné materiály a branding vo vnútri vašej prevádzky majú veľký vplyv na to, či sa zákazníci rozhodnú u vás minúť svoje peniaze. Hneď pri vchode musí byť váš interiér originálny a zapamätateľný, mal by takisto ladiť s vašimi reklamnými materiálmi. Toto dosiahnete najlepšie tým, že do vašej dekorácie zakonponujete vaše farby, logo a unikátny štýl. V prevádzke môžu byť umiestnené rôzne polepy, tabule a plagáty, ktoré ukazujú vašu značku, ponuku alebo novinky. Môžete ponúkať taktiež katalógy a letáky o nových produktoch, aby ste zákazníkom ukázali vašu aktuálnu ponuku. Ak je vašim cieľom upútať pozornosť na konkrétne produkty, návštevníkom najľahšie udrú do očí reklamné stojany alebo stolíky.  Reklama na regáloch:  Vaše regály nemusia slúžiť výlučne iba na predstavenie vašej ponuky, viete ich použiť aj na zvýraznenie produktov, o ktoré chcete zvýšiť záujem. Strategickým umiestnením wobblerov, stopperov a špeciálnych cenoviek a akciových líšt vo vašich regáloch môže výrazne posilniť predajnosť niektorých produktov. Môžete takto zvýrazniť akcie, produkty s veľkým výnosom alebo aj prebytkový tovar.   Reklama pri pokladni: Zákazník pri pokladni je už pripravený vám zaplatiť, a preto je veľmi náchylný na impulzívne nakupovanie. Malé reklamné materiály ktoré ho v tom podporia vám môžu pomôcť predať dodatkové služby a produkty, alebo menšie a lacnejšie položky. Na tento účel perfektne slúžia barkety, alebo aj stojany pri pokladni, ktoré pomôžu zvýrazniť tento dodatkový tovar.  Ako Efektívne Implementovať POS Marketing?   1 .Zosúladenie dizajnu s vašou značkovou identitu Uistite sa, že dizajn a značková identita POS materiálov zodpovedá ďalším marketingovým stratégiám, ako je reklama v médiách alebo web stránka. Konzistencia zvyšuje rozpoznanie značky. Odborníci na reklamu na sociálnych sieťach alebo tvorbu úspešných webových stránok vám radi pomôžu vytvoriť silnú značkovú identitu.   2. Optimalizácia umiestnenia Materiály musia byť strategicky umiestnené, aby bola zabezpečená maximálna účinnosť. Napríklad umiestnenie ich pri vchode do predajne alebo v blízkosti relevantných produktov.   3. Včasná inštalácia a odstránenie Krátkodobé materiály musia byť inštalované a odstránené v správnom čase, aby sa predišlo zmätku zákazníkov a negatívnemu prepojeniu so značkou.

30.08.20231047
Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Marek


O prvých kvetoch sa hovorí, že majú najviac sily. Sú zvestovateľmi jari, energie a života. Taký je aj prvý jarný med, ktorý si môžeme natrieť na chlieb a vychutnávať. Prvý med nie je cukrový, hoci cukornatie Prvý jarný med z lúčnych kvetov, stromov a repky. Aká je jeho kvalita? „Niektorí ľudia majú obavy, či sa práve v jarnom mede nenachádzajú ešte cukrové zásoby zo zimy. Nie, pretože, včelstvám sa na jar zakladajú medníky, do ktorých sa vložia prázdne rámiky. Časti zimných zásob sú v plodisku a tie včelári nevytáčajú,“ vysvetľuje bezpredmetné obavy z menšej kvality Lukáš Kaplan. Na tomto podozrení sa podpísala aj silnejšia kryštalizácia jarného medu, no práve ona s cukrom vôbec nesúvisí a medu nevadí. „Jarný med je prvá znáška vo včelárskom roku, kedy sa príroda prebúdza zo zimného spánku. Všetko je čisté a začína postupne nový život, jarné medy väčšinou rýchlejšie kryštalizujú, ale z hľadiska výživy sú všetky druhové medy rovnocenné,“ hovorí Milan Krivý Jarný med lieči Sila a energia jari ukrytá v zlatistom mede. Tá najsilnejšia energia pučiacich kvetov sa prenáša aj do plástov a preto má jarný med vynikajúce liečivé účinky. „Prvý jarný med pochádza z rôznych liečivých stromov, veľmi teda prospieva zdraviu,“ hodnotí Karol Laco. S tým sa ztotožňuje aj Dušan Dedinský a dodáva, že jarný med je najlepší – vtedy príroda ponúka najviac nektáru a má najlepšiu chuť. Slovenský med je kvalita bez GMO Tvrdenie, že slovenský med je najkvalitnejší nie je iba fráza. Ten prvý jarný má obvykle najviac podielu repky a preto je dôležité odkiaľ pochádza. Vysvetľuje Peter Pišák: „Jarný med vyprodukovaný na Slovensku je veľmi kvalitný hlavne z repky pretože ako z mála krajín sa u nás zatiaľ nepestuje geneticky modifikovaná (GMO) repka. Repkový med je stále obľúbený vynikajúci na pastovaný med. Ten si získava stále viac a viac priaznivcov, čo ale málo konzumentov vie je že repkový med obsahuje alkaloid - bazicin, ktorý má protirakovinové účinky.“ Pýtajte si jarný med Jarný med je veľmi cenným a medzi ľuďmi málo známym druhom medu. Jednoznačne obsahuje najviac peľu zo všetkých druhov medu a v závislosti od lokality i cenný peľ bylín a liečivých rastlín. Jar je hlavným obdobím kvitnutia väčšiny stromov a krov, lúčnych rastlín a bylín. Vtedy je obdobie, keď rastliny intenzívne prijímajú živiny, vodu a premieňajú za účelom zakladania nasledujúcej generácie. Pri tejto premene sa prenášajú do zárodku tie najcennejšie látky a práve voňavým nektárom, bohatosťou peľových zŕn a farebnou rôznorodosťou kvetov sú včely priam oslepené. Neúnavne navštevujú tieto rastliny, opeľujú ich a zbierajú ich sladučký nektár. Jarný med je veľmi hustý a v neskryštalizovanom stave až mútny, čo je dôkazom vysokého obsahu peľu-teda bielkovín rastlinného pôvodu. Jednoznačne odporúčam starším ľuďom a ľudom v produktívnom veku,“ hodnotí pozitíva jarného medu Tomáš Várady. .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }  

24.04.201415360
Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Marek


Vychutnať si prvý dúšok jari. Aj tak vnímajú mnohí milovníci medu prvé jarné stáčanie. Med je sýty, energický, jednoducho plný života tak, ako kvety, z ktorých pochádza. Prinášame niekoľko tipov a nápadov, ako si užiť jarný med naozaj naplno. Prvé kvety, prvé chute „Jarný med je produktom prvých kvetov. Napríklad z vŕby, rakyty, vyskytuje sa aj čučoriedka a púpava,“ hovorí Pavol Kozáčik. Napriek tomu je jarný med vždy výnimočný očakávaniami. a o tom nehovorí len Pavol Kozáčik, ale aj ďalší včelári.  „Za zaujímavý med považujem med z vŕby, ktorý je liečivý a má zaujímavé účinky.   Lieči tráviaci trakt a močové cesty,“ hovorí Karol Laco. Práve vŕba je aktívna z jari. Príroda sama zariadila, že potrebujeme jej med. Veď predsa jar je aj obdobím častých zápalov močových ciest. Jarný med je vynikajúci liek. Július Dlugolinský odporúča aj netradičný med z púpav: „Jarný med našej produkcie je PÚPAVOVÝ, nakoľko obsahuje veľké množstvo púpavového peľu a aj jeho aróma tomu zodpovedá.“ Kryštalizuje, ale to nevadí O jarnom mede je známe, že skoro cukornatie. Nie je to však chyba. „Náš jarný med je výnimočný v tom, že ho pastujeme, teda med sa špeciálnym procesom upraví, pričom sa mení jeho štruktúra. Výsledkom je lahodne jemný, krémový med. Jarný med je samozrejme prvý med, ktorý vieme zákazníkom ponúknuť.   V predaji bude niekedy od polovice mája,“ hovoria zástupcovia spoločnosti Včelchov. Med má inú konzistenciu, ale je nesmierne výživný. „Obsahujú zmes rôznych nektárov z rôznych kvetov, čo spôsobuje tú vynikajúcu chuť a taktiež ideálne zloženie. Tento med je vhodný na všetky možne spôsoby použitia. Do čaju, priamo na konzum, na pečivo , na perníky a podobne,“ hodnotia z včelej farmy Medar. Med s peľom je unikát Iba jarné medy majú v sebe tak vysoký obsah peľu ako žiadne iné počas letnej sezóny. „Jarné kvetové medy sú kvalitné práve pre rôznorodosť kvetov, z ktorých včely zbierajú nektár,“ hovorí Katarína Schonova z Medových týždňov. Rôznorodosť chutí znamená aj rôznorodosť peľov. „Na vzpruženie organizmu po zime môžem odporučiť tento med s jarným peľom, hlavne peľovými zrnkami.“ Dodáva Vladimír Durňak.   Slámka radí, že čo sa týka receptov, chcel by apelovať na ľudí, aby skúsili sebe a najmä deťom namiesto farbených jogurtov zarobiť biele jogurty s medom a do pitného režimu zaradili namiesto rôznych umelých "malinoviek" čistú vodu, ochutenú citrónom a medom, ktorá najmä v horúcom lete výborne osvieži a dodá telu množstvo cenných látok. Pomer a koncentráciu si musí každý určiť podľa svojej chuti. Jarný med je na tieto dva "recepty" mimoriadne vhodný.   Foto: Pavol Kozáčik a trutrainerapp.com .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

29.04.20149989
Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Predaj z dvora:Jarný med

Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Marek


Je ako víno. Každý rok iný, zdravý a lahodný. Aký bude med 2014 napriek tomu, že teplá zima poznamenala celú prírodu? Skúsení včelári predstavili najnovší „ročník“ a svoje očakávania. Fanúšikovia medovicového medu sa potešia Táto zima nebola žiadnou krutou dávkou mrazov. Vďaka tomu lieta hneď z kraja jari omnoho viac hmyzu ako po iné roky. To prospieva nielen opeľovaniu, ale tak trochu robí vrásky na čele poľnohospodárom. Hrozí totiž premnoženie vošiek. To však u včelárov nie je tragédia. „Množstvo hmyzu je predpoklad, že sa vyskytne miestami premnoženie vošiek a teda aj medovicového medu. Včelstvá sú v rôznej  kondícii, keďže pri teplejšom počasí počas zimy si kráľovné dovolili klásť vajíčka a dokonca viac ako po iné roky. Tie včelstvá, ktoré mali dostatok zásob, hlavne peľových, idú do jari vo väčšom počte včiel a lepšie zabezpečia opelenie stromov aj rozvoj kolónie,“ hovorí Lukáš Kaplan. Zdravé včely tak pri dobrom počasí poskytnú omnoho viac medu. Preto sa ročník 2014 javí ako sladký a bohatý. Prvá repka je silná Medzi prvé silné peľové kvety patrí repka. Na tú tento rok včely prišli pripravené. Symbióza skorého nástupu teplých dní a včelej aktivity prináša prvé výsledky. „Obavy o nedostatok medu nehrozia a netreba sa báť už ani chladnejších dní. Včely pracujú naozaj užitočne. Toho času už kvitne repka olejná, ktorá poskytuje včelám kvalitný peľ a nektár. Okrem repky kvitnú aj ovocné stromy. Úľová váha signalizuje prínos do úľa. Je to vidieť aj fyzicky - pri kontrole ak sa nahne rámik, tak z neho len tak tečie,“ hovorí Jozef Štefaňák. O kvalitách jarného medu sa môžete dozvedieť v článku s názvom Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť. Silné včelstvo a silný med „Včelstvo je mimoriadne silné oproti minulým rokom. Považujem to za výnimočný stav, aký si počas mojej histórie ani nepamätám. Je to spôsobené nielen slabou zimou, ale aj skorou jarou,“ hodnotí Milan Priehoda a teší sa, že tento rok bude pre včelárov opäť dobrý. Pretože nie všetko je vo svete včiel ideálne a masívny výrub drevín a neustále zmenšovanie zatrávnených a kvitnúcich plôch už nejednému včelárovi spravilo škrt cez rozpočet v znižovaní výnosov medu. Tento rok by sa mohol vrátiť do silných čísel. „To ako sa bude tohoročná sezóna vyvíjať bude závisieť vo veľkej miere aj od počasia a nikdy sa nedá dopredu povedať na 100% či bude, alebo nebude pre včelára úspešný rok“ hodnotia včelári z Včelchovu. No treba uznať, že nástup silný ako do sezóny 2014 tu dlhé roky nebol. foto: Medar .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; color:#0B58B7; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

24.04.201410429
Elixíry života z včelieho úľa

Predaj z dvora:Jarný med

Elixíry života z včelieho úľa

Marek


Okrem medu nám včely dávajú aj produkty, ktorých tajomstvá ešte dodnes úplne nerozlúštila ani medicína. Napriek tomu sa považujú za tie najliečivejšie medikamenty prírody. Včelári poznajú elixíry zdravia aj fakt, že včela je naozaj jeden z najužitočnejších živočíchov planéty. Dezinfekcia úľa posilňuje organizmus Včely sú tak dokonalé, že si dokážu vyrobiť aj vlastnú dezinfekciu a  v úli je naozaj takmer sterilné prostredie. Ako sa volá tento dokonalý produkt? Možno ste už to slovo počuli – propolis. Má pomerne silnú schopnosť ničiť mnohé mikroorganizmy. „Má neuveriteľne schopnosti nájsť v tele škodcu a zničiť ho ako aj vonkajšie kožné choroby všetkého druhu,“ tvrdí Tomáš Švienty. Predstavuje najúčinnejšie prírodné antibiotikum všetkých čias. Pomáha udržiavať vynikajúce zdravie posilňovaním nášho imunitného systému, má aj anestetické vlastnosti. „Propolis je veľmi účinný pri profylaxii (predchádzanie ochorení) a zároveň posilňuje a povzbudzuje imunitný systém človeka. Používa sa aj v dermatologických a kozmetických výrobkoch. Zubné pasty s jeho obsahom sú účinné proti paradentóze. Vyrábajú sa spreje s propolisom na ústnu hygienu a na bežné povrchové ošetrenie pokožky. Propolisom včielky spevňujú plástové bunky, preto ho obsahuje aj včelí plást a samotný vosk. Veľmi účinne pôsobí cmúľanie a žuvanie včelích plástov v čase, keď sa šíria chrípkové ochorenia, pri zápaloch ďasien a podobne,“ vysvetľuje včelár Ján Píš. Propolis je ako skutočný detektív problémov v našom tele. Tajné receptúry, či mágia prírody? Spotrebitelia sa často zaujímajú o včeliu materskú kašičku hlavne vo forme zmiešanú s medom, pritom je veľmi malý počet včelárov, ktorí zbierajú včeliu materskú kašičku. „Čo sa týka včelieho jedu ten zbiera ešte menej včelárov a využíva sa hlavne pre farmaceutický priemysel, hovorí Peter Pišák. Viac o jede hovorí včelár Jozef Štefaňák: „Včelí jed (apitoxin) je žltkastá hustá tekutina kyslej reakcie, má silný zápach, je horkej a pálivej chuti. Je nebezpečný(toxický) pre človeka, ale i pre zvieratá a hmyz. Bez ohľadu na to, že môže spôsobiť ťažké následky až smrť, má liečivé účinky proti reume zápalu pohrudnice a niektorých kožných chorobách. O materskej kašičke Jozef Štefaňák hovorí, že ide o výživný produkt s vysokým obsahom proteínov a vitamínov. Výskumom sa zistilo, že proteín Apalbumín1 je príčinou dlhovekosti matky. Kašička blahodárne pôsobí na mozog, spôsobuje zvýšenie počtu červených krviniek Erytrocytov, súčasne zvyšuje množstvo retikulocytov a hemoglobínu, taktiež mení obsah železa v krvi. Včelí vosk má podľa neho tiež uplatnenie v liečiteľskom umení, zvlášť v dermatológii a kozmetike, ako súčasť mastí a krémov. Vo vnútornom lekárstve sa používa pri kataroch horných ciest dýchacích. Päť zásad, si ustrážiť kvalitu? Ak chcete ale dostať prvotriednu kvalitu, je dobré sa poznať so včelárom. Základom je, aby výrobky neboli kontaminované lakmi, umelinami, liekmi, ktoré sa následne dostanú do nášho organizmu. Pri výbere včelára tak Igor Leitner radí preveriť nasledovné zásady: 1. V dolete včiel sa nenachádzajú žiadne znečisťujúce priemyselné podniky a chemicky ošetrované plodiny. 2. Včelstvá sa proti chorobám a parazitom neošetrujú syntetickými liečivami,  ale len alternatívnymi spôsobmi. 3. Včelár používa na výrobu medzistienok len vlastný vosk v uzavretom kolobehu. 5. Včelstvá sa rozmnožujú prirodzeným spôsobom, teda rojmi. 6. Včelstvá sú umiestnené len v drevených úľoch(nie plastových).    

30.10.201314837
Spoznajte medovinu zblízka

Predaj z dvora:Jarný med

Spoznajte medovinu zblízka

Marek


Opojná chuť, jemný medový buket a jagavá, zlatistá farba. Medovina je výnimočný nápoj, ktorý labužníci vedia oceniť. Základom je kvalitný včelí med, tradičné dozrievanie medoviny v dubových sudoch a poctivá práca. Chuťový zážitok, ktorý poznali už starí Slovania oprášila firma TOMKA, ako najstarší výrobca medoviny na Slovensku. Dodnes ju vyrába tradičným spôsobom. Kvasením včelieho medu rozpusteného vo vode, bez pridávania destilátov, alebo bylinných či ovocných prísad. Ide o skutočnú lahôdku. Prvá medovina na Slovensku Tradíciu medoviny TOMKA začal písať Dr. Karol Tomka v roku 1984. Vtedy sa v Nitre začala vyrábať prvá medovina na Slovensku, ktorá dnes nesie oficiálny obchodný názov Tradičná Slovenská Medovina. Tradícia výroby prvotriednej medoviny sa v rodinnej firme preniesla aj na ďalšie generácie a tak výroba môže pokračovať. Medovina TOMKA sa dodnes vyrába tradičným spôsobom a Mgr. Bronislav Tomka, ako pokračovateľ rodinnej tradície, je jediným odborným školiteľom a degustátorom s medzinárodne uznávaným certifikátom na Slovensku. Pokojne prijmite jeho pozvanie na návštevu v Nitre na Farskej ulici č. 28. Dozviete sa niečo o tomto tradičnom slovanskom nápoji a v príjemnom prostredí ochutnáte Tradičnú sudovú medovinu. Chuť dodáva med aj sudy Medovina v sebe ukrýva všetky pozitívne vlastnosti medu, no vďaka prítomnosti alkoholu je naozaj kulinárskym zážitkom pre dospelých. Je lahodným aperitívom a príjemným osviežením chuťových buniek. Všetko sa začína kvalitným medom v dostatočnom množstve. Dáva nápoju krásnu medovo-jantárovú farbu a sladkastú vôňu. Dlhá doba zrenia, minimálne dva roky v dubových sudoch zabezpečia medovine typickú sladko-horkú chuť. Toto pomalé dozrievanie prebieha v 300-ročnej pivnici priamo v centre mesta Nitra. Stabilná teplota a ideálna pivničná klíma dotvoria jemný a uhladený buket. Tým je aj Medovina TOMKA predurčená ako nápoj na slávnostné a výnimočné príležitosti. „Naša vysoká kvalita a odbornosť pri výrobe medoviny boli rokmi ocenené aj na mnohých výstavách a súťažiach,“ hovorí Bronislav Tomka a dodáva: „ Nedávno sme získali medailu aj na celosvetovej výstave APIMONDIA 2013 v Kyjeve.“ Ochutnajte medovinový burčiak Receptov na výrobu medoviny  je k dispozícii naozaj veľa a líšia sa hlavne v používaní rôznych príchutí z byliniek, korenín alebo ovocia. Tradičná medovina sa však robí len z medu, vody a kvasiniek. Je to tá, v ktorej skutočne cítiť med. „Aby medovina začala kvasiť treba na 1 l vody 350 až 500 g medu. Presné množstvo záleží od druhu medu a predstavy, aká sladká má medovina byť. Vodu s medom necháme zovrieť, aby sa med roztopil a odstráni sa vzniknutá pena z povrchu. Tento sladký a sterilný roztok ochladíme na 20-25°C a pridáme doň kvasinky. O 24 až 48 hodín by mala medovina začať viditeľne kvasiť, čo bude trvať niekoľko týždňov. Dĺžka procesu záleží od množstva cukru v mede a teplote, pri ktorej prebieha kvasenie,“ opisuje prípravu medoviny Bronislav Tomka. Konzumovať sa dá už medovinový burčiak, čo je zážitkom pre čuchové aj chuťové bunky. Jemný a uhladený buket však medovina získava až dlhodobým zrením v dubových sudoch v pivnici. Tu vyzrieva do dokonalosti a konečne sa dočkáme vyzretej a čírej Tradičnej medoviny, s ktorou sa dá pri prípitku skutočne povedať: „ Na zdravie!“ .

29.10.201313761

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!

Novinky zariaďovania



Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím