AKTUÁLNE


Marek skúsenosti

Predaj z dvora:Jarný med

Spoznajte medovinu zblízka

Marek


Opojná chuť, jemný medový buket a jagavá, zlatistá farba. Medovina je výnimočný nápoj, ktorý labužníci vedia oceniť. Základom je kvalitný včelí med, tradičné dozrievanie medoviny v dubových sudoch a poctivá práca. Chuťový zážitok, ktorý poznali už starí Slovania oprášila firma TOMKA, ako najstarší výrobca medoviny na Slovensku. Dodnes ju vyrába tradičným spôsobom. Kvasením včelieho medu rozpusteného vo vode, bez pridávania destilátov, alebo bylinných či ovocných prísad. Ide o skutočnú lahôdku. Prvá medovina na Slovensku Tradíciu medoviny TOMKA začal písať Dr. Karol Tomka v roku 1984. Vtedy sa v Nitre začala vyrábať prvá medovina na Slovensku, ktorá dnes nesie oficiálny obchodný názov Tradičná Slovenská Medovina. Tradícia výroby prvotriednej medoviny sa v rodinnej firme preniesla aj na ďalšie generácie a tak výroba môže pokračovať. Medovina TOMKA sa dodnes vyrába tradičným spôsobom a Mgr. Bronislav Tomka, ako pokračovateľ rodinnej tradície, je jediným odborným školiteľom a degustátorom s medzinárodne uznávaným certifikátom na Slovensku. Pokojne prijmite jeho pozvanie na návštevu v Nitre na Farskej ulici č. 28. Dozviete sa niečo o tomto tradičnom slovanskom nápoji a v príjemnom prostredí ochutnáte Tradičnú sudovú medovinu. Chuť dodáva med aj sudy Medovina v sebe ukrýva všetky pozitívne vlastnosti medu, no vďaka prítomnosti alkoholu je naozaj kulinárskym zážitkom pre dospelých. Je lahodným aperitívom a príjemným osviežením chuťových buniek. Všetko sa začína kvalitným medom v dostatočnom množstve. Dáva nápoju krásnu medovo-jantárovú farbu a sladkastú vôňu. Dlhá doba zrenia, minimálne dva roky v dubových sudoch zabezpečia medovine typickú sladko-horkú chuť. Toto pomalé dozrievanie prebieha v 300-ročnej pivnici priamo v centre mesta Nitra. Stabilná teplota a ideálna pivničná klíma dotvoria jemný a uhladený buket. Tým je aj Medovina TOMKA predurčená ako nápoj na slávnostné a výnimočné príležitosti. „Naša vysoká kvalita a odbornosť pri výrobe medoviny boli rokmi ocenené aj na mnohých výstavách a súťažiach,“ hovorí Bronislav Tomka a dodáva: „ Nedávno sme získali medailu aj na celosvetovej výstave APIMONDIA 2013 v Kyjeve.“ Ochutnajte medovinový burčiak Receptov na výrobu medoviny  je k dispozícii naozaj veľa a líšia sa hlavne v používaní rôznych príchutí z byliniek, korenín alebo ovocia. Tradičná medovina sa však robí len z medu, vody a kvasiniek. Je to tá, v ktorej skutočne cítiť med. „Aby medovina začala kvasiť treba na 1 l vody 350 až 500 g medu. Presné množstvo záleží od druhu medu a predstavy, aká sladká má medovina byť. Vodu s medom necháme zovrieť, aby sa med roztopil a odstráni sa vzniknutá pena z povrchu. Tento sladký a sterilný roztok ochladíme na 20-25°C a pridáme doň kvasinky. O 24 až 48 hodín by mala medovina začať viditeľne kvasiť, čo bude trvať niekoľko týždňov. Dĺžka procesu záleží od množstva cukru v mede a teplote, pri ktorej prebieha kvasenie,“ opisuje prípravu medoviny Bronislav Tomka. Konzumovať sa dá už medovinový burčiak, čo je zážitkom pre čuchové aj chuťové bunky. Jemný a uhladený buket však medovina získava až dlhodobým zrením v dubových sudoch v pivnici. Tu vyzrieva do dokonalosti a konečne sa dočkáme vyzretej a čírej Tradičnej medoviny, s ktorou sa dá pri prípitku skutočne povedať: „ Na zdravie!“ .

29.10.201313458
Marek skúsenosti

Predaj z dvora:Jarný med

Spoznajte kvalitný med a neverte fejkom!

Marek


Čoraz viac medu na našom trhu sa falšuje. Obsahuje súčasti, ktoré v pravom mede nemajú čo hľadať. Takýto med neprináša dostatočne zdravotné benefity, naopak zdraviu môže aj poškodiť. Pre telo je navyše rozhodujúce, odkiaľ med pochádza. Aj krajina pôvodu napovie o vhodnosti produktu pre vaše telo. Pretože platí, že to najlepšie pre zdravie sa nachádza obvykle nablízku. Vyhnite sa alergii z medu Kvalitní včelári už dlhé roky prezentujú nielen kvalitu medu, ale aj osvetu. Pretože nie je med ako med. Na regáloch obchodov sa obvykle nachádzajú medy, pochádzajúce z celého sveta, v tom horšom prípade ani pôvod nie je identifikovateľný. „Pri medoch importovaných z tretích krajín hrozí veľké nebezpečenstvo. Ide nielen o neobvyklé rastliny, ale aj odlišné zloženie, nevieme spôsob spracovania ani nezávadnosť pri spracovaní nemusí byť tak istá,“ hovorí včelár František Černík. Ako to teda prebieha, keď sa dovezú medy z druhej  časti zeme? Často sú miešané, aby sa nepoznala ich okatá odlišnosť. „V Hypermarketoch sú medy miešané, sú to dovezené medy z iných krajín ako Čína. Ázijské medy majú úplne iné zloženie a hlavne iné druhy peľu, do týchto medov sú pre vylepšenie miešané naše kvalitné medy. Jedná sa o medy riedke - dá sa to zistiť otočením pohára hore dnom, ktorá bez bublinky pretečie. Med od včelára pri takejto jednoduchej skúške vytvorí, bublinku a ťažšie pretečie,“ hovorí o tom ako otestovať med na prvý pohľad včelár Dušan Kollár. Na etikete je teda základom preveriť si pôvod a spraviť malý test s hustotou. To je jediný základ zodpovedného kupujúceho. Rozhoduje aj chuť Keď už ste med kúpili, je dobré spoľahnúť sa aj na to, čo nám našepká telo, nielen etiketa. Pretože ako hovorí odborník na med Dušan Dedinský, med musí byť predovšetkým lahôdka. „Na pohľad kvalitu medu tak ľahko nespoznáte, ale po ochutnaní by ste mali mať chuť si dať ďalšiu lyžičku.“ Ochutnajte najkvalitnejší med Ste labužník a pre seba a svoju rodinu chcete to najlepšie a najkvalitnejšie? Zájdite priamo ku včelárovi. „Med z dvora je z oblasti kde má včelár svoje včielky a tie navštevujú kvety, kde žijeme aj my. Slovenské medy patria medzi najkvalitnejšie na svete. Svetový kongres apimondia v Kyjeve a s tým spojená výstava a súťaže vo včelích produktoch  toho je dôkazom.15 medailí nás radí na čelo v rámci celého sveta. V neposlednom rade nákupom medu od miestnych včelárov podporujeme ekonomiku vlastného regiónu. Včely sa podieľajú na opeľovacej činnosti 95%,“ vysvetľuje Karol Laco. Samozrejme netreba zabudnúť ani na ďalšiu pridanú hodnotu medu priamo z dvora o ktorej hovorí aj Katarína Schönová z Medových týždňov: „Zásadou je nepoužívať liečivá a včely rozmnožovať len rojením.“ Med od včelára je tak skutočne čistý produkt, aký nám nadelila príroda. Vybudujte si dôveru so včelárom Producenti „akožemedov“ vynašli spôsoby, ako konzumenta oklamať, keďže chcú za málo práce, veľa pláce. Chuťovo však rozdiel možno cítiť, treba si však tento cit vybudovať konzumáciou kvality. „Prvoradá je dôvera zákazníka ku svojmu včelárovi, že jeho medy sú tie ozajstné, čisté. Predsa nepôjdeme k doktorovi, ktorý nás klame a nelieči. Tak je to aj so včelármi. Kto spozná chuť a príbeh skutočného medu, vybuduje si isté vlastnosti, ktoré ho pri výbere nezradia,“ prízvukuje Rastislav Salay a dodáva, že každý kupujúci by si mal rozmyslieť či vyhodí peniaze za niečo, čo sa síce volá med, ale med to nie je. Je to akoby si niekto kúpil kilo chleba za 20 centov, no ten chlieb by bol vyrobený z papiera a múku ani nevidel. Med od poctivého včelára je rýdzo a stopercentne včelí produkt a kupujúci tým podporuje úžasnú vec, včeliu náklonnosť ku kvetom, ich súzvuk s prírodou. Je len na nás čomu v živote dáme prednosť.

28.10.201316718
Marek skúsenosti

Predaj z dvora:Jarný med

Takto nás cukor zabíja a med lieči!

Marek


Cukor sa považuje za drogu, jed, škodlivinu, ktorá nám každý deň podlamuje zdravie. Med je nielen skvelou alternatívou, ale zároveň každou lyžičkou telo lieči. Vyhnite sa cukrovke, poškodeniu orgánov a obezite. Oslaďte si život medom. Cukor verzus med Cukor je v pravom zmysle slova produkt priemyselnej výroby. Oproti tomu med je priamy kontakt s prírodou, čo je pre naše telo to pravé. V prvom rade si treba uvedomiť, že med je sladká hmota tvorená včelami, teda zberaním nektáru kvitnúcich rastlín, ovocných stromov a podobne. „Prírodný med s repným cukrom sú produkty, ktoré sa diametrálne odlišujú, už len preto, lebo med je zmesou stoviek a stoviek prírodných látok, a cukor repný sa skladá len zo sacharózy,“ hovorí Tomáš Várady. Tá je pre naše telo silnou záťažou a tak to potom aj vyzerá so zdravým, ak do seba cukor dávkujeme od sladkých nápojov až po čokoládu. Med uspokojí aj chuť na sladké a je doslova zázračný. Pre malé deti, na chudnutie, proti plynatosti aj miesto dezertu Dobré vlastnosti medu v porovnaní s cukrom sa nedostavujú však len po dlhých mesiacoch. Zmeny po vysadení cukru a nahradení medom možno vidieť na tele okamžite a to najmä u malých detí. „Rýchle sa vstrebávanie medu je výhodné aj pri trávení malých detí, keďže sa netvoria plyny v organizme z rozkladajúceho sa cukru a tak nevznikajú bolesti brucha u detí. Med pôsobí antiskleroticky, upokojujúco, upravuje váhu na takú, aká by mala byť, je to rýchly prísun energie. Viac pre staršie osoby urobíme, ak im donesieme fľašu dobrého medu, ako veľkú bonboniéru,“ hovorí odborník na včelie produkty Lukáš Kaplán. O tom, že ide o skutočný liek nás uisťuje aj včelár Dušan Kollár: „Veľmi dobre pôsobí pri chorobách srdca, pečene, obličiek, žalúdka a čriev. Je posilňujúcou potravou pre rekonvalescentov po ťažkých chorobách a operáciách. Baktericídnosť medu sa využíva pri zápalových ochoreniach. Pri pravidelnom používaní med zmierňuje nervovú vyčerpanosť, únavu, nespavosť, ako aj vysoký tlak.“ Čo na jazyku necítiť? Sladký je cukor aj med. Na jazyku rozpoznáme konzistenciu, no občas je dobré sa pozrieť aj na podrobnejšiu analýzu, ako nám dokážu poskytnúť chuťové bunky. Tú nám podáva včelár Michal Denský: „Zatiaľ čo cukor obsahuje 99,5% sacharózy, 0,05% vody a len 0,45% ostatných látok, med je z pohľadu pestrosti zloženia na tom neporovnateľne lepšie. Okrem viac ako 30% zastúpenia fruktózy a glukózy obsahuje širokú škálu minerálnych látok (Sodík, Vápnik, Horčík, Železo, Mangán, Kremík, Zinok) a pestré zastúpenie vitamínov v stopových množstvách.“ Čo tieto čísla znamenajú pre organizmus? V skrate, že si musí pri cukre poradiť so štiepením sacharózy na glukózu a fruktózu, čo pri mede odpadá. „Štiepením sa zaťažuje organizmus, dochádza k zvýšenej tvorbe enzýmov potrebných na štiepenie /pankreas - inzulín/, nedostatok inzulínu = Diabetes, ľudovo cukrovka, zaťažovanie organizmu odpadom zo štiepenia - pečeň, obličky. Pre toto sa nazýva cukor aj Biela smrť,“ vysvetľuje Jozef Štefaňák. Samotné štiepenie nielen zaťažuje orgány, ale ochudobňuje organizmus o dôležité živiny. „Pri konzumácií cukru, teda pri štiepení sacharózy telo spotrebováva vitamín B, vápnik, horčík a ďalšie látky, zatiaľ čo med s každou jednou lyžičkou dodáva do organizmu ďalšie minerálne látky,“ dodáva Denský. Med je čistý produkt včiel a práve ony z neho robia zlatý poklad. „Obsahuje kopu minerálnych látok a enzýmov, ktoré do medu včielky pridávajú,“ dodáva pani Novosadová.   Už ste si už vybrali svojho včelára, alebo necháte organizmus likvidovať cukrom?

24.10.201313960
Tomáš Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:

Chceš získať viac Google recenzií v roku 2023? Tu je návod ako na to.

Tomáš Chyla


Čo je to Google recenzia?  Nájdenie najbližšej reštaurácie, turistickej atrakcie alebo hotela je v dnešnej dobe tak jednoduché. Stačí zadať iba názov podniku alebo jeho typ a na vašom zariadení sa objavia desiatky potencionálnych destinácii. Výsledky, ktoré Google poskytuje, často obsahujú informácie o tom, ako blízko podnik je a jeho hodnotenie v danej oblasti. Tieto hodnotenia ovplyvňujú recenzie na Google, ktoré sú špecifické pre oblasť a zverejnené na Google Maps. Recenzie na Google poskytujú cenné informácie o fungovaní podniku a o skúsenostiach jeho zákazníkov. Niet pochýb, že Google je najdôležitejšou hodnotiacou platformou pre podniky, pretože to je hlavný spôsob, ako ich zákazníci vo svojom okolí objavia.  11 spôsobov ako získať viac Google recenzií 1. Chopte sa iniciatívy  Požiadajte ich o recenziu priamo vo vašich priestoroch: Vytrénujte svojich zamestnancov, aby sa pýtali otázky zákazníkov naživo, prípadne ich požiadali o zanechanie recenzie po dokončení ich nákupu/objednávky a uistite sa, že sú schopní zákazníka k danému úkonu odnavigovať v prípade jeho nevedomosti. Oslovenie e-mailom: Pošlite osobne prispôsobené e-mailové oslovenie po dokončení nákupu, zdvorilým spôsobom požiadajte o recenziu. Nesmiete ich ale daným oslovením zmiasť.  Poskytnite zákazníkom podrobné pokyny, ako odoslať recenziu. Poskytnite priame prepojenie s vaším firemným profilom Google pomocou odkazu na vašej webovej stránke alebo emailu. Nehanbite sa a zdieľajte s nimi svoje najlepšie recenzie, aby zákazník lepšie získal predstavu o tom, čo o vás hovoria iní. Použite stimuly, gestá: Ponúkanie zliav či bonusov k zakúpenému produktu zanechá v zákazníkovi veľmi pozitívny dojem, ktorý by v písanej forme mohol veľmi prospieť vášmu Google biznis profilu. Treba byť opatrný, keďže Google silno odsudzuje a trestá akúkoľvek formu úplatku.   2. Ponúkajte výborné služby Uprednostňujte zákaznícke potreby: Uistite sa, že váš tím rozumie, čo od vás vaši zákazníci očakávajú a čo potrebujú. Dohliadnite na to, aby boli s vašimi službami iba spokojní a odchádzali s úsmevmi na tvárach. Sledujte svoju konkurenciu: Ak sú neúspešní, analyzujte prečo. Ak úspešní sú, zamyslite sa ako môžete byť ešte úspešnejší ako oni. Nebojte sa robiť podobné veci, čo vaši konkurenti. Ak niečo funguje, neopravujte to.  Vybudujte si so svojimi zákazníkmi vzťah: Svojim klientom musíte dať pocit príjemného prostredia, kde si s radosťou vypočujete ich požiadavky a pomôžete im. Poskytujte im individuálny prístup a berte do úvahy ich spätnú väzbu. Prispôsobte sa jej.  Dajte svojmu zákazníkovi nezabudnuteľný zážitok: Buďte originálni vo svojom prístupe. Dajte mu neopakovateľný štýl, svojej webstránke originálny dizajn, prípadne aj svojej predajni. Bežný človek si vás zapamätá a bude o vás rozprávať za vás, pre vás. 3. Zdieľajte pozitívne recenzie vašich služieb Zvýraznite pozitívne zážitky na vašej webovej stránke: Určite si na priestor pre pozitívne recenzie. Uistite sa, že je ľahko a výrazne viditeľný, aby ho videlo čo najviac ľudí, ktorí navštívia vašu stránku.  Uverejnite ich na sociálne siete: Pravidelne uverejňujte pozitívne recenzie na vaše sociálne siete vo forme príspevkov, príbehov alebo krátkych videí. Zakomponujte ich do vášho marketingového materiálu: Pridajte útržky pozitívnych recenzií do brožúr alebo reklám. Použite iba recenzie, ktoré sú dôveryhodné a ľahko prístupné, prípadne pridajte možnosť si recenziu rozkliknúť a prečítať celú. 4. Navigujte zákazníkov, ako správne napísať recenziu na googli Ponúknite detailné, ale jednoduché návody: Rozdeľte proces do jednoduchých krokov a tipov, použite jednoduchý jazyk, nepoužívajte zložité slová a výrazy. Uistite ich, že sa prihlásili do svojich Gmail účtov.  Použite video návody: Vytvorte krátke videá dlhé 1-2 minúty, ktoré vysvetlia proces v čo najrýchlejšom, najporozumiteľnejšom spôsobe. Vo videu by mala disponovať osoba, ktorá proces vysvetlí, aby ste zákazníkovi dali väčší pocit dôvery a priateľstva.  Poskytnite príklady: Pripnite v návodoch zopár veľmi dobre napísaných recenzií, aby ste zákazníkovi dali čo najlepšiu predstavu o tom, ako napísať užitočnú recenziu. Pridajte viditeľné tlačidlo "recenzia": Pridajte odkaz na webovú stránku a vytvorte tlačidlo recenzie, aby ste ju zákazníci ľahšie uvideli a našli.  5. Poďakujte svojim zákazníkom za zanechanie recenzie. Pošlite personalizované správy s poďakovaním: Osobitne prispôsobený e-mail s poďakovaním môže značne prehĺbiť vzťahy s vašimi zákazníkmi. Dojem môžete zlepšiť priamym oslovením a vrúcnym poďakovaním s vyjadrením túžby danému človeku pomôcť v budúcnosti.  Vyveste poďakovania vo svojich priestoroch: Ak máte fyzický firemný priestor, nehanbite sa vyvesiť poďakovania od vašich zákazníkov alebo pre vašich zákazníkov na viditeľné miesto.  6. Vytvorte link na Google recenziu Použite QR kódy vo svojich priestoroch: Zákazníci môžu naskenovať kód do svojho telefónu za pár sekúnd , jednoducho a rýchlo vám zanechať recenziu. Vložte linky do digitálnych potvrdení o objednávkach: Vložte odkaz na recenziu do digitálnych potvrdení alebo faktúr. Vytvorenie spojenia s recenziami Google a ich zdieľanie na rôznych platformách: Naučte sa pracovať so stránkou Moja firma. Je to najefektívnejší spôsob, ako získať na Google čo najviac recenzií.  Zaregistrujte sa na Google Place ID 7. Pravidelne aktualizujte svoj biznis profil Pridávajte nové fotky a videá: Správna údržba vášho biznis profilu je kľúčové pre váš prvý dojem na zákazníka. Zamerajte sa na vizuálnu stránku vášho profilu, používajte fotky a videá vysokej kvality a pridávajte ich v pravidelne. Váš zákazník nesmie mať dojem, že navštívil starý neaktuálny profil.  Váš profil musí byť podrobne vyplnený: Čím viac informácii o vás zákazník má, tým ste dôveryhodnejší. Nezabudnite vyplniť podrobný popis firmy a aktuálnu prevádzkovú dobu.  Ponúkajte špeciálne ponuky a udalosti: Pravidelne pridávajte informácie o špeciálnych ponukách, zľavách, či udalostiach zaujímavým a originálnym spôsobom.  8. Investujte do softvéru na vytváranie recenzií Existuje priama alternatíva v podobe nástroja na generovanie recenzií. Tieto aplikácie zjednodušujú proces zhromažďovania recenzií od overených zákazníkov alebo klientov. Nástroje na tvorbu recenzií ponúkajú šablóny, ktoré umožňujú prispôsobenie hlasu, farieb a štýlu vašej značky, aby ste mohli vytvárať kampane, ktoré žiadajú spätnú väzbu od vašich spotrebiteľov. Stačí zadať informácie o zákazníkovi, spoločnosť potom odošle a spracuje žiadosti o recenzie. Integrácia s vašimi systémami: Vyberte si softvér, ktorý použije vyše existujúce CRM (Customer management relationship) alebo systém predávania a nastavte ho spôsobom, ktorý ich komplimentuje.  Analyzujte trendy: Použite softvér na zistenie trendov, silných a slabých stránok v spätnej väzbe od zákazníkov a podľa toho prispôsobte svoju stratégiu. 9. Vytvorte si samostatnú podstránku na Google recenzie Vypíšte aktuálne recenzie: Dajte zákazníkom prehľad o vašich recenziách na ľahko prístupnom mieste. Prilákate tým ďalších zákazníkov a zvýšite šancu, že dostanete recenziu od tých, ktorí už vašimi zákazníkmi boli. Vaše recenzie by mali byť v textovej forme, aby bol Google schopný identifikovať kľúčové slová a vyzdvihnúť vás v algoritme.  Využite doplnky: Aby ste sa vyhli kopírovaniu a vkladaniu textu, môžete využiť ďalšie systémy a doplnky, ktoré ich automaticky prepíšu za vás a a nahodia na vašu stránku. Umiestnite CTA Google recenzie do päty:  Namiesto vytvorenia samostatnej stránky na recenzie môžete zákazníka nasmerovať iba jednoduchým odkazom v päte webstránky.   10. Použite e-maily  Prispôsobte si svoj e-mailový list: Posielajte zákazníkom e-maily na základe správania a histórie nákupov.  Monitorujte a analyzujte efektivitu: Pravidelne dozerajte na účinnosť vašich e-mailových kampaní a prispôsobujte ich podľa potreby vášho podnikania. Buďte úprimní a nekomplikujte: Požiadajte zákazníka o recenziu, buďte priamy ale netlačte na neho, aby ste ho neodplašili. Spôsob zanechania recenzie, ktorý poskytnete, musí byť jednoduchý. Najlepší spôsob je v podobe linku.   11. Použite svoj link na sociálnych sieťach Vytvorte zaujímavé príspevky s linkami v popisoch: Nadizajnujte vzhľadovo zaujímavé príspevky pre sociálne siete, aby ste zaujali pozornosť. Do ich popisov pripnite link na vaše Google recenzie. Organizujte súťaže alebo rozdávajte ceny: Ide o veľmi efektívnu techniku ako zaujať pozornosť  a prilákať veľmi veľa potencionálnych zákazníkov. Uistite sa, že ceny a súťaže, ktoré ponúkate súvisia s vaším produktom a nebijú sa s menom alebo štýlom vašej firmy, ktoré by ste chceli dosiahnuť. Podeľte sa o svoje najlepšie recenzie: Uverejnite príspevok s vašimi najlepšími recenziami a požiadajte svojich zákazníkov, aby aj vám poskytli spätnú väzbu. Po jej poskytnutí  pripomeňte svojim zákazníkom, že majú príležitosť odporučiť vás niekomu s podobnými potrebami. Ako fungujú Google recenzie Efektívne stratégie digitálneho marketingu sú kľúčom k ovládaniu algoritmu spoločnosti  Google.  Preto nie je prekvapivé, že spoločnosti s množstvom recenzií sa môžu pri lokálnom vyhľadávaní určitej značkovej frázy objaviť na prvom mieste. Pozícia výpisu na Google mapách bude určená kombináciou faktorov ako priemerné hodnotenie, počet recenzií a blízkosť k používateľovi. Optimalizácia vášho profilu v službe Moja firma na Googli a recenzie na Googli tak môžu byť kľúčovým nástrojom pre získanie viac Google recenzií. Kde sa zobrazujú recenzie Google? Google lokálne výsledky vyhľadávania Zobrazené pri názve firmy/podniku: Zákazník, ktorý si vyhľadá názov vašej firmy uvidí krátke zhrnutie recenzií + možnosť pre rozkliknutie priamo pri názve vašeho Google biznis profilu. Ovplyvňujú viditeľnosť: Pozitívne recenzie uprednostňujú váš profil pred ostatnými, zvyšujú vám drasticky počet návštev. Kľúčové slová: Ak je slovo, ktoré zákazník vyhľadá, úzko spojené s vašou firmou, algoritmus Google vás uprednostní pred ostatnými Google biznis profilmi.  Google Maps Pomáhajú pri navigácii: Užívatelia sa častokrát spoliehajú na službu Google Maps, keď potrebujú nájsť najlepšiu a najbližšiu konkrétnu službu. S detailne vypracovaným Google biznis profilom zvýšite pravdepodobnosť, že sa vášmu potencionálnemu zákazníkovi objavíte.  Požiadavky na reklamy google  Dodržiavajte pokyny a pravidlá: Nerešpektovaním pravidiel stanovených spoločnosťou Google môže firma zakročiť a vymazať váš Google biznis profil, preto treba podotknúť, že je mimoriadne dôležité, aby ste s nimi boli oboznámení. Prohibície alebo falošné recenzie: Spoločnosť Google netoleruje falošné, zaplatené alebo hocijako zmanipulované recenzie a v takýchto prípadoch robí nekompromisné zákroky ako zrušenie Google biznis profilu alebo iné formy obmedzení.  Ako si poradiť so spamovými recenziami Implementujte systém riadenia a kontroly recenzií: Investujte to softvéru alebo tímu ľudí, ktorí budú na dané recenzie dozerať, nahlasovať ich alebo ich mazať.  Spojte sa s daným zákazníkom: Ak uvidíte negatívnu recenziu bez bližšieho vysvetlenia, zdvorilo požiadajte o bližšie informácie a poskytnite danému človeku podporu, aby ste zistili, či ide o spamovú recenziu alebo ozajstnú negatívnu skúsenosť. Kontaktujte spoločnosť Google: V prípade, že sa na vašej stránke ocitli podozrivé negatívne recenzie, kontaktujte spoločnosť Google a vysvetlite im váš problém v čo najbližších detailoch. Využite dané recenzie pre vlastné dobro: Negatívne hodnotenia vám dávajú príležitosť ukázať, že ste spoľahlivá firma, ktorú zaujíma blahobyt svojich zákazníkov a počúva ich spätnú väzbu. Záver V digitálnom veku sú recenzie Google rozhodujúce pre rast firmy a správu reputácie. Táto príručka pokrýva rôzne stratégie, od poskytovania vynikajúcich služieb až po investovanie do softvéru na recenzie, aby vám pomohla zhromaždiť čo najviac pozitívnych recenzií. Dodržiavanie týchto praktík nielenže zlepší vašu online prítomnosť, ale aj posilní dôveru a lojalitu zákazníkov. Stratégie, o ktorých sa hovorí v tejto príručke, sú použiteľné pre každú organizáciu, ktorej cieľom je zlepšiť svoju online prítomnosť a zlepšiť skúsenosti zákazníkov, vrátane našej vlastnej spoločnosti. Po prvé, musíme uznať silu recenzií Google pri formovaní vnímania zákazníkov a ovplyvňovaní ich rozhodnutí. Aktívnym vyhľadávaním recenzií od našich klientov, či už prostredníctvom priamej žiadosti, e-mailových odpovedí alebo podnecovania spätnej väzby, nielenže podporujeme pevnejšie vzťahy, ale tiež zbierame cenné poznatky na zlepšenie našej ponuky. Pravidelná aktualizácia nášho firemného profilu Google a rýchle odpovedanie na recenzie môže tiež preukázať náš záväzok poskytovať služby zákazníkom. Okrem toho, investícia do softvéru na recenzie a optimalizácia našej webovej lokality pre recenzie môže zefektívniť proces zhromažďovania recenzií, čím sa zákazníkom uľahčí zdieľanie ich skúseností. Integráciou týchto praktík do našich operácií môžeme zabezpečiť, aby naša spoločnosť nielen maximalizovala potenciál recenzií Google, ale aby si v tomto digitálnom veku udržala náskok.  

19.09.2023763
Tomáš Chyla skúsenosti

Služby pre firmu:

Reklama na mieste predaja

Tomáš Chyla


Marketing na mieste predaja alebo Point of Sale (POS)/ Point of purchase (POP) môže byť silným nástrojom na stimuláciu predaja a budovanie vernosti zákazníkov. Je to offline marketing navrhnutý tak, aby stimuloval nákup, propagoval tovar a vytváral atmosféru v obchode. Marketing POS ponúka jedinečnú výhodu v tom, že oslovuje zákazníkov v okamihu, keď sú pripravení míňať peniaze. Už sú v obchode, a ich zámer je nakúpiť. To robí marketing POS účinnou a vysoko efektívnou stratégiou. Na rozdiel od online alebo rádiovej reklamy, POS marketing cieli na zákazníkov v okamihu, keď robia rozhodnutie o nákupe. Ponuka zliav na ďalšie produkty, predstavenie nových položiek alebo poskytnutie malých darčekov môže ovplyvniť nákupný proces. Mnohí obchodníci sa spoliehajú na impulzívne nakupovanie, kedy zákazníci kupujú veci, ktoré nevyhnutne nepotrebujú. Tieto položky sú strategicky umiestnené v obchode, aby upútali pozornosť a podnietili neplánovaný nákup. Pre podniky založené na službách môže byť marketing POS použitý na prilákanie zákazníkov na budúce akcie alebo na upselling súvisiacich produktov. Napríklad reštaurácie, ktoré inzerujú ochutnávky vína, alebo posilňovne predávajúce tričká alebo uteráky. Veľká časť úspechu vsšej reklamy na mieste predaja záleží na jej umiestnení a zosúladení so značkovou identitou vašej firmy a inými mrketingovými stratégiami. Odporúčame vám sa obrátiť na odborníkov na tvorbu vašej značkovej identity.   Aké formy reklamy môžete vo vašej prevádzke využiť?:   Vonkajšie (outdoor) materiály: Vonkajšie reklamné materiály umiestnené v okolí vašej prevádzky sú veľmi účinným prostriedkom na prilákanie nových zákazníkov vďaka ich dobrej viditeľnosti a širokému dosahu v kombinácii so špecifickým zameraním na vašu cieľovú skupinu. Cieľom týchto materiálov je upútať pozornosť okoloidúcich potenciálnych zákazníkov a vzbudiť v nich záujem o váš produkt. Takáto reklama by mala byť čo najbližšie k vašej prevádzke a na miestach s hustou pešou alebo cestnou premávkou napríklad billboard alebo ceduľa na neďalekej vyťaženej križovatke, s navigáciou priamo k vám. Rovnako dôležité je aby bola vaša prevádzka viditeľná a rozpoznateľná z ulice. Exteriér vašej prevádzky by mal jasne vyjadrovať to, že patrí práve vašej firme. Vaše okná a dvere môžete polepiť a pretvoriť na reklamné plagáty a vaše výklady budú slúžiť ako ukážka vašej ponuky .   Vnútorné (indoor) reklamné materiály:  Vizuály, reklamné materiály a branding vo vnútri vašej prevádzky majú veľký vplyv na to, či sa zákazníci rozhodnú u vás minúť svoje peniaze. Hneď pri vchode musí byť váš interiér originálny a zapamätateľný, mal by takisto ladiť s vašimi reklamnými materiálmi. Toto dosiahnete najlepšie tým, že do vašej dekorácie zakonponujete vaše farby, logo a unikátny štýl. V prevádzke môžu byť umiestnené rôzne polepy, tabule a plagáty, ktoré ukazujú vašu značku, ponuku alebo novinky. Môžete ponúkať taktiež katalógy a letáky o nových produktoch, aby ste zákazníkom ukázali vašu aktuálnu ponuku. Ak je vašim cieľom upútať pozornosť na konkrétne produkty, návštevníkom najľahšie udrú do očí reklamné stojany alebo stolíky.  Reklama na regáloch:  Vaše regály nemusia slúžiť výlučne iba na predstavenie vašej ponuky, viete ich použiť aj na zvýraznenie produktov, o ktoré chcete zvýšiť záujem. Strategickým umiestnením wobblerov, stopperov a špeciálnych cenoviek a akciových líšt vo vašich regáloch môže výrazne posilniť predajnosť niektorých produktov. Môžete takto zvýrazniť akcie, produkty s veľkým výnosom alebo aj prebytkový tovar.   Reklama pri pokladni: Zákazník pri pokladni je už pripravený vám zaplatiť, a preto je veľmi náchylný na impulzívne nakupovanie. Malé reklamné materiály ktoré ho v tom podporia vám môžu pomôcť predať dodatkové služby a produkty, alebo menšie a lacnejšie položky. Na tento účel perfektne slúžia barkety, alebo aj stojany pri pokladni, ktoré pomôžu zvýrazniť tento dodatkový tovar.  Ako Efektívne Implementovať POS Marketing?   1 .Zosúladenie dizajnu s vašou značkovou identitu Uistite sa, že dizajn a značková identita POS materiálov zodpovedá ďalším marketingovým stratégiám, ako je reklama v médiách alebo web stránka. Konzistencia zvyšuje rozpoznanie značky. Odborníci na reklamu na sociálnych sieťach alebo tvorbu úspešných webových stránok vám radi pomôžu vytvoriť silnú značkovú identitu.   2. Optimalizácia umiestnenia Materiály musia byť strategicky umiestnené, aby bola zabezpečená maximálna účinnosť. Napríklad umiestnenie ich pri vchode do predajne alebo v blízkosti relevantných produktov.   3. Včasná inštalácia a odstránenie Krátkodobé materiály musia byť inštalované a odstránené v správnom čase, aby sa predišlo zmätku zákazníkov a negatívnemu prepojeniu so značkou.

30.08.2023736
Domi skúsenosti

Služby pre firmu:

Nášmu dlhoročnému partnerovi sme pomohli zmeniť web

Domi


  Spoločnosť Maliar Košice je firma s dlhoročnou praxou v oblasti maľovania a tapetovania interiérov v Košiciach a jeho blízkom okolí. Jej zakladateľ a náš partner Zdenko Zán, ktorému pomáhame spravovať systém referencií nás tentokrát oslovil s prosbou o zmenu webu. Chcel web, ktorý bude moderný a vkusný a zároveň bude odzrkadlovať profesionalitu, ktorú vkladajú do svojej práce. S Maliarmi z Košíc spolupracujeme od roku 2016 a za ten čas sme ich dokázali odlíšiť kvalitnými recenziami a ich distribúciou. Naučili sme ich pracovať s nástrojom Google Business Profile, ktorý sme kompletne vyplnili a nasadili a vytvorili sme web na mieru. Nestačí len pekný dizajn stránky, dôležitý je aj kvalitný obsah a jednoduchá použiteľnosť.   Kvalitná ponuka služieb Od ostatných maliarskych firiem sa Maliar Košice odlišujú komplexnosťou ponúkaných služieb. Maliari z Košíc vám vymaľujú vašu domácnosť ale i firemné a obchodné priestory, kancelárie, predajne a mnohé ďalšie. Skúsený tím vám poradí s výberom dokonalej farebnej palety, ktorá bude ladiť s vašim súčasným nábytkom. S maliarmi z Košíc bude maľovanie kuchyne, študentskej izby, spálne alebo chodby teraz oveľa jednoduchšie. Okrem maľovania sú maliari z Košíc aj majstri v tapetovaní. Radi vám ochotne poradia a pomožu vytapetovať spálňu, detskú izbu ale aj obývačku a odporučia vám profesionálov na realizáciu interiéru podľa vašich predstáv. Váš interiér si môžete skrášliť o vliesové tapety prípadne fototapety, ktoré patria medzi najobľúbenejší a najmodernejší druh tapiet. Výborným doplnkom do interiéru sú dizajnové fototapety, ktoré môžete umiestniť len na časť steny a stále to bude skvelo vyzerať. S vašou fantáziou a s našimi maliarmi z Košic budete mať interiér ako z katalógu.  Zoznam partnerov a predajní nájdete tu.    Inšpiratívna galéria prác Vybrať správny typ farieb alebo vhodnú tapetu do interiéru je niekedy naozaj zložité. Zákazníci sa potrebujú inšpirovať, potrebujú vidieť ako by mohol ich interiér vyzerať. Ak si nie ste istý v zmene vášho interiéru, v Maliar Košice vám s tým ochotne pomôžu. Nielenže vám poradia ale vám ukážu aj vizualizáciu vášho budúceho interiéru. Na novom webe si teraz môžete pozrieť galériu všetkých realizácií, ktorá je priehladne rozdelená do kategórií, tak aby zákazník nemusel pátrať a hľadať v stovke obrázkov ale sa jednoducho preklikol na to čo chce. Prezrite si realizácie maľovania, realizácie tapetovania ale aj realizácie premien interiérov a nechajte sa inšpirovať.   Rady a tipy o maľovaní a tapetovaní Chystáte sa maľovať? Neviete ako vybrať správny typ tapety alebo chcete len pomôcť pri rekonštrukcii? Na novom webe Maliar Košice sme zozbierali rady a tipy o maľovaní a tapetovaní a vytvorili pre návštevníkov webu, podstránku kde nájdete rôzne články s nápadmi na zmenu interiéru, postupy pri tapetovaní a mnohé ďalšie.    Ponuka práce Ak sa ti páči predstava premien interiérov a chcel by si byť súčasťou tímu Maliar Košice, teraz máš možnosť. Maliar Košice je tím skúsených maliarov a tapetárov, ktorí dokážu premeniť akýkoľvek priestor na niečo výnimočné. Neváhaj a pridaj sa k najlepším maliarom v Košiciach a okolí.  Urobiť tak môžeš vyplnením potrebných informácií na našom webe a my sa ti určite ozveme.       Kvalitné služby rovná sa spokojní zákazníci, čo znamená aj pozitívne referencie. A na základe referencií firma Maliar Košice   patrí medzi najlepších maliarov v Košiciach a okolí. Ak hľadáte práve spoločnosť, ktorá poskytuje profesionálne maliarske a  tapetárske práce pre domácnosti i firemnú klientelu, neváhajte ich kontaktovať. Určite budete spokojní!   Premýšľate o tom, že aj váš web potrebuje zmenu? Chcete vynoviť vaše logo, zmodernizovať dizajn alebo pomôcť zvýšiť povedomie o vašej firme? Kontaktujte nás a my vám radi ochotne pomôžeme.   +421 918 228 898 info@zariadim.sk Seberíniho 1, Bratislava 821 04

18.08.2023831
Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť

Marek


O prvých kvetoch sa hovorí, že majú najviac sily. Sú zvestovateľmi jari, energie a života. Taký je aj prvý jarný med, ktorý si môžeme natrieť na chlieb a vychutnávať. Prvý med nie je cukrový, hoci cukornatie Prvý jarný med z lúčnych kvetov, stromov a repky. Aká je jeho kvalita? „Niektorí ľudia majú obavy, či sa práve v jarnom mede nenachádzajú ešte cukrové zásoby zo zimy. Nie, pretože, včelstvám sa na jar zakladajú medníky, do ktorých sa vložia prázdne rámiky. Časti zimných zásob sú v plodisku a tie včelári nevytáčajú,“ vysvetľuje bezpredmetné obavy z menšej kvality Lukáš Kaplan. Na tomto podozrení sa podpísala aj silnejšia kryštalizácia jarného medu, no práve ona s cukrom vôbec nesúvisí a medu nevadí. „Jarný med je prvá znáška vo včelárskom roku, kedy sa príroda prebúdza zo zimného spánku. Všetko je čisté a začína postupne nový život, jarné medy väčšinou rýchlejšie kryštalizujú, ale z hľadiska výživy sú všetky druhové medy rovnocenné,“ hovorí Milan Krivý Jarný med lieči Sila a energia jari ukrytá v zlatistom mede. Tá najsilnejšia energia pučiacich kvetov sa prenáša aj do plástov a preto má jarný med vynikajúce liečivé účinky. „Prvý jarný med pochádza z rôznych liečivých stromov, veľmi teda prospieva zdraviu,“ hodnotí Karol Laco. S tým sa ztotožňuje aj Dušan Dedinský a dodáva, že jarný med je najlepší – vtedy príroda ponúka najviac nektáru a má najlepšiu chuť. Slovenský med je kvalita bez GMO Tvrdenie, že slovenský med je najkvalitnejší nie je iba fráza. Ten prvý jarný má obvykle najviac podielu repky a preto je dôležité odkiaľ pochádza. Vysvetľuje Peter Pišák: „Jarný med vyprodukovaný na Slovensku je veľmi kvalitný hlavne z repky pretože ako z mála krajín sa u nás zatiaľ nepestuje geneticky modifikovaná (GMO) repka. Repkový med je stále obľúbený vynikajúci na pastovaný med. Ten si získava stále viac a viac priaznivcov, čo ale málo konzumentov vie je že repkový med obsahuje alkaloid - bazicin, ktorý má protirakovinové účinky.“ Pýtajte si jarný med Jarný med je veľmi cenným a medzi ľuďmi málo známym druhom medu. Jednoznačne obsahuje najviac peľu zo všetkých druhov medu a v závislosti od lokality i cenný peľ bylín a liečivých rastlín. Jar je hlavným obdobím kvitnutia väčšiny stromov a krov, lúčnych rastlín a bylín. Vtedy je obdobie, keď rastliny intenzívne prijímajú živiny, vodu a premieňajú za účelom zakladania nasledujúcej generácie. Pri tejto premene sa prenášajú do zárodku tie najcennejšie látky a práve voňavým nektárom, bohatosťou peľových zŕn a farebnou rôznorodosťou kvetov sú včely priam oslepené. Neúnavne navštevujú tieto rastliny, opeľujú ich a zbierajú ich sladučký nektár. Jarný med je veľmi hustý a v neskryštalizovanom stave až mútny, čo je dôkazom vysokého obsahu peľu-teda bielkovín rastlinného pôvodu. Jednoznačne odporúčam starším ľuďom a ľudom v produktívnom veku,“ hodnotí pozitíva jarného medu Tomáš Várady. .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }  

24.04.201414685
Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Predaj z dvora:Jarný med

Jarný med, ako si ho vychutnať najlepšie?

Marek


Vychutnať si prvý dúšok jari. Aj tak vnímajú mnohí milovníci medu prvé jarné stáčanie. Med je sýty, energický, jednoducho plný života tak, ako kvety, z ktorých pochádza. Prinášame niekoľko tipov a nápadov, ako si užiť jarný med naozaj naplno. Prvé kvety, prvé chute „Jarný med je produktom prvých kvetov. Napríklad z vŕby, rakyty, vyskytuje sa aj čučoriedka a púpava,“ hovorí Pavol Kozáčik. Napriek tomu je jarný med vždy výnimočný očakávaniami. a o tom nehovorí len Pavol Kozáčik, ale aj ďalší včelári.  „Za zaujímavý med považujem med z vŕby, ktorý je liečivý a má zaujímavé účinky.   Lieči tráviaci trakt a močové cesty,“ hovorí Karol Laco. Práve vŕba je aktívna z jari. Príroda sama zariadila, že potrebujeme jej med. Veď predsa jar je aj obdobím častých zápalov močových ciest. Jarný med je vynikajúci liek. Július Dlugolinský odporúča aj netradičný med z púpav: „Jarný med našej produkcie je PÚPAVOVÝ, nakoľko obsahuje veľké množstvo púpavového peľu a aj jeho aróma tomu zodpovedá.“ Kryštalizuje, ale to nevadí O jarnom mede je známe, že skoro cukornatie. Nie je to však chyba. „Náš jarný med je výnimočný v tom, že ho pastujeme, teda med sa špeciálnym procesom upraví, pričom sa mení jeho štruktúra. Výsledkom je lahodne jemný, krémový med. Jarný med je samozrejme prvý med, ktorý vieme zákazníkom ponúknuť.   V predaji bude niekedy od polovice mája,“ hovoria zástupcovia spoločnosti Včelchov. Med má inú konzistenciu, ale je nesmierne výživný. „Obsahujú zmes rôznych nektárov z rôznych kvetov, čo spôsobuje tú vynikajúcu chuť a taktiež ideálne zloženie. Tento med je vhodný na všetky možne spôsoby použitia. Do čaju, priamo na konzum, na pečivo , na perníky a podobne,“ hodnotia z včelej farmy Medar. Med s peľom je unikát Iba jarné medy majú v sebe tak vysoký obsah peľu ako žiadne iné počas letnej sezóny. „Jarné kvetové medy sú kvalitné práve pre rôznorodosť kvetov, z ktorých včely zbierajú nektár,“ hovorí Katarína Schonova z Medových týždňov. Rôznorodosť chutí znamená aj rôznorodosť peľov. „Na vzpruženie organizmu po zime môžem odporučiť tento med s jarným peľom, hlavne peľovými zrnkami.“ Dodáva Vladimír Durňak.   Slámka radí, že čo sa týka receptov, chcel by apelovať na ľudí, aby skúsili sebe a najmä deťom namiesto farbených jogurtov zarobiť biele jogurty s medom a do pitného režimu zaradili namiesto rôznych umelých "malinoviek" čistú vodu, ochutenú citrónom a medom, ktorá najmä v horúcom lete výborne osvieži a dodá telu množstvo cenných látok. Pomer a koncentráciu si musí každý určiť podľa svojej chuti. Jarný med je na tieto dva "recepty" mimoriadne vhodný.   Foto: Pavol Kozáčik a trutrainerapp.com .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

29.04.20149384
Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Predaj z dvora:Jarný med

Med 2014 – výborný aj napriek teplej zime

Marek


Je ako víno. Každý rok iný, zdravý a lahodný. Aký bude med 2014 napriek tomu, že teplá zima poznamenala celú prírodu? Skúsení včelári predstavili najnovší „ročník“ a svoje očakávania. Fanúšikovia medovicového medu sa potešia Táto zima nebola žiadnou krutou dávkou mrazov. Vďaka tomu lieta hneď z kraja jari omnoho viac hmyzu ako po iné roky. To prospieva nielen opeľovaniu, ale tak trochu robí vrásky na čele poľnohospodárom. Hrozí totiž premnoženie vošiek. To však u včelárov nie je tragédia. „Množstvo hmyzu je predpoklad, že sa vyskytne miestami premnoženie vošiek a teda aj medovicového medu. Včelstvá sú v rôznej  kondícii, keďže pri teplejšom počasí počas zimy si kráľovné dovolili klásť vajíčka a dokonca viac ako po iné roky. Tie včelstvá, ktoré mali dostatok zásob, hlavne peľových, idú do jari vo väčšom počte včiel a lepšie zabezpečia opelenie stromov aj rozvoj kolónie,“ hovorí Lukáš Kaplan. Zdravé včely tak pri dobrom počasí poskytnú omnoho viac medu. Preto sa ročník 2014 javí ako sladký a bohatý. Prvá repka je silná Medzi prvé silné peľové kvety patrí repka. Na tú tento rok včely prišli pripravené. Symbióza skorého nástupu teplých dní a včelej aktivity prináša prvé výsledky. „Obavy o nedostatok medu nehrozia a netreba sa báť už ani chladnejších dní. Včely pracujú naozaj užitočne. Toho času už kvitne repka olejná, ktorá poskytuje včelám kvalitný peľ a nektár. Okrem repky kvitnú aj ovocné stromy. Úľová váha signalizuje prínos do úľa. Je to vidieť aj fyzicky - pri kontrole ak sa nahne rámik, tak z neho len tak tečie,“ hovorí Jozef Štefaňák. O kvalitách jarného medu sa môžete dozvedieť v článku s názvom Jarný med – čo by sme o ňom mali vedieť. Silné včelstvo a silný med „Včelstvo je mimoriadne silné oproti minulým rokom. Považujem to za výnimočný stav, aký si počas mojej histórie ani nepamätám. Je to spôsobené nielen slabou zimou, ale aj skorou jarou,“ hodnotí Milan Priehoda a teší sa, že tento rok bude pre včelárov opäť dobrý. Pretože nie všetko je vo svete včiel ideálne a masívny výrub drevín a neustále zmenšovanie zatrávnených a kvitnúcich plôch už nejednému včelárovi spravilo škrt cez rozpočet v znižovaní výnosov medu. Tento rok by sa mohol vrátiť do silných čísel. „To ako sa bude tohoročná sezóna vyvíjať bude závisieť vo veľkej miere aj od počasia a nikdy sa nedá dopredu povedať na 100% či bude, alebo nebude pre včelára úspešný rok“ hodnotia včelári z Včelchovu. No treba uznať, že nástup silný ako do sezóny 2014 tu dlhé roky nebol. foto: Medar .storka_nadpis{ font-size:16px; text-decoration:none; color:black; color:#0B58B7; line-height:1.5em; display:block; clear:both; margin:15px 0px 15px 0px; font-weight:bold; } .storka_odstavec { font-size: 13px; line-height: 1.5em; color:#464646; } .storka_odstavec_blok { font-size: 13px; line-height: 1.5em; text-align:justify; color:#464646; }

24.04.201410136
Elixíry života z včelieho úľa

Predaj z dvora:Jarný med

Elixíry života z včelieho úľa

Marek


Okrem medu nám včely dávajú aj produkty, ktorých tajomstvá ešte dodnes úplne nerozlúštila ani medicína. Napriek tomu sa považujú za tie najliečivejšie medikamenty prírody. Včelári poznajú elixíry zdravia aj fakt, že včela je naozaj jeden z najužitočnejších živočíchov planéty. Dezinfekcia úľa posilňuje organizmus Včely sú tak dokonalé, že si dokážu vyrobiť aj vlastnú dezinfekciu a  v úli je naozaj takmer sterilné prostredie. Ako sa volá tento dokonalý produkt? Možno ste už to slovo počuli – propolis. Má pomerne silnú schopnosť ničiť mnohé mikroorganizmy. „Má neuveriteľne schopnosti nájsť v tele škodcu a zničiť ho ako aj vonkajšie kožné choroby všetkého druhu,“ tvrdí Tomáš Švienty. Predstavuje najúčinnejšie prírodné antibiotikum všetkých čias. Pomáha udržiavať vynikajúce zdravie posilňovaním nášho imunitného systému, má aj anestetické vlastnosti. „Propolis je veľmi účinný pri profylaxii (predchádzanie ochorení) a zároveň posilňuje a povzbudzuje imunitný systém človeka. Používa sa aj v dermatologických a kozmetických výrobkoch. Zubné pasty s jeho obsahom sú účinné proti paradentóze. Vyrábajú sa spreje s propolisom na ústnu hygienu a na bežné povrchové ošetrenie pokožky. Propolisom včielky spevňujú plástové bunky, preto ho obsahuje aj včelí plást a samotný vosk. Veľmi účinne pôsobí cmúľanie a žuvanie včelích plástov v čase, keď sa šíria chrípkové ochorenia, pri zápaloch ďasien a podobne,“ vysvetľuje včelár Ján Píš. Propolis je ako skutočný detektív problémov v našom tele. Tajné receptúry, či mágia prírody? Spotrebitelia sa často zaujímajú o včeliu materskú kašičku hlavne vo forme zmiešanú s medom, pritom je veľmi malý počet včelárov, ktorí zbierajú včeliu materskú kašičku. „Čo sa týka včelieho jedu ten zbiera ešte menej včelárov a využíva sa hlavne pre farmaceutický priemysel, hovorí Peter Pišák. Viac o jede hovorí včelár Jozef Štefaňák: „Včelí jed (apitoxin) je žltkastá hustá tekutina kyslej reakcie, má silný zápach, je horkej a pálivej chuti. Je nebezpečný(toxický) pre človeka, ale i pre zvieratá a hmyz. Bez ohľadu na to, že môže spôsobiť ťažké následky až smrť, má liečivé účinky proti reume zápalu pohrudnice a niektorých kožných chorobách. O materskej kašičke Jozef Štefaňák hovorí, že ide o výživný produkt s vysokým obsahom proteínov a vitamínov. Výskumom sa zistilo, že proteín Apalbumín1 je príčinou dlhovekosti matky. Kašička blahodárne pôsobí na mozog, spôsobuje zvýšenie počtu červených krviniek Erytrocytov, súčasne zvyšuje množstvo retikulocytov a hemoglobínu, taktiež mení obsah železa v krvi. Včelí vosk má podľa neho tiež uplatnenie v liečiteľskom umení, zvlášť v dermatológii a kozmetike, ako súčasť mastí a krémov. Vo vnútornom lekárstve sa používa pri kataroch horných ciest dýchacích. Päť zásad, si ustrážiť kvalitu? Ak chcete ale dostať prvotriednu kvalitu, je dobré sa poznať so včelárom. Základom je, aby výrobky neboli kontaminované lakmi, umelinami, liekmi, ktoré sa následne dostanú do nášho organizmu. Pri výbere včelára tak Igor Leitner radí preveriť nasledovné zásady: 1. V dolete včiel sa nenachádzajú žiadne znečisťujúce priemyselné podniky a chemicky ošetrované plodiny. 2. Včelstvá sa proti chorobám a parazitom neošetrujú syntetickými liečivami,  ale len alternatívnymi spôsobmi. 3. Včelár používa na výrobu medzistienok len vlastný vosk v uzavretom kolobehu. 5. Včelstvá sa rozmnožujú prirodzeným spôsobom, teda rojmi. 6. Včelstvá sú umiestnené len v drevených úľoch(nie plastových).    

30.10.201314365
Spoznajte medovinu zblízka

Predaj z dvora:Jarný med

Spoznajte medovinu zblízka

Marek


Opojná chuť, jemný medový buket a jagavá, zlatistá farba. Medovina je výnimočný nápoj, ktorý labužníci vedia oceniť. Základom je kvalitný včelí med, tradičné dozrievanie medoviny v dubových sudoch a poctivá práca. Chuťový zážitok, ktorý poznali už starí Slovania oprášila firma TOMKA, ako najstarší výrobca medoviny na Slovensku. Dodnes ju vyrába tradičným spôsobom. Kvasením včelieho medu rozpusteného vo vode, bez pridávania destilátov, alebo bylinných či ovocných prísad. Ide o skutočnú lahôdku. Prvá medovina na Slovensku Tradíciu medoviny TOMKA začal písať Dr. Karol Tomka v roku 1984. Vtedy sa v Nitre začala vyrábať prvá medovina na Slovensku, ktorá dnes nesie oficiálny obchodný názov Tradičná Slovenská Medovina. Tradícia výroby prvotriednej medoviny sa v rodinnej firme preniesla aj na ďalšie generácie a tak výroba môže pokračovať. Medovina TOMKA sa dodnes vyrába tradičným spôsobom a Mgr. Bronislav Tomka, ako pokračovateľ rodinnej tradície, je jediným odborným školiteľom a degustátorom s medzinárodne uznávaným certifikátom na Slovensku. Pokojne prijmite jeho pozvanie na návštevu v Nitre na Farskej ulici č. 28. Dozviete sa niečo o tomto tradičnom slovanskom nápoji a v príjemnom prostredí ochutnáte Tradičnú sudovú medovinu. Chuť dodáva med aj sudy Medovina v sebe ukrýva všetky pozitívne vlastnosti medu, no vďaka prítomnosti alkoholu je naozaj kulinárskym zážitkom pre dospelých. Je lahodným aperitívom a príjemným osviežením chuťových buniek. Všetko sa začína kvalitným medom v dostatočnom množstve. Dáva nápoju krásnu medovo-jantárovú farbu a sladkastú vôňu. Dlhá doba zrenia, minimálne dva roky v dubových sudoch zabezpečia medovine typickú sladko-horkú chuť. Toto pomalé dozrievanie prebieha v 300-ročnej pivnici priamo v centre mesta Nitra. Stabilná teplota a ideálna pivničná klíma dotvoria jemný a uhladený buket. Tým je aj Medovina TOMKA predurčená ako nápoj na slávnostné a výnimočné príležitosti. „Naša vysoká kvalita a odbornosť pri výrobe medoviny boli rokmi ocenené aj na mnohých výstavách a súťažiach,“ hovorí Bronislav Tomka a dodáva: „ Nedávno sme získali medailu aj na celosvetovej výstave APIMONDIA 2013 v Kyjeve.“ Ochutnajte medovinový burčiak Receptov na výrobu medoviny  je k dispozícii naozaj veľa a líšia sa hlavne v používaní rôznych príchutí z byliniek, korenín alebo ovocia. Tradičná medovina sa však robí len z medu, vody a kvasiniek. Je to tá, v ktorej skutočne cítiť med. „Aby medovina začala kvasiť treba na 1 l vody 350 až 500 g medu. Presné množstvo záleží od druhu medu a predstavy, aká sladká má medovina byť. Vodu s medom necháme zovrieť, aby sa med roztopil a odstráni sa vzniknutá pena z povrchu. Tento sladký a sterilný roztok ochladíme na 20-25°C a pridáme doň kvasinky. O 24 až 48 hodín by mala medovina začať viditeľne kvasiť, čo bude trvať niekoľko týždňov. Dĺžka procesu záleží od množstva cukru v mede a teplote, pri ktorej prebieha kvasenie,“ opisuje prípravu medoviny Bronislav Tomka. Konzumovať sa dá už medovinový burčiak, čo je zážitkom pre čuchové aj chuťové bunky. Jemný a uhladený buket však medovina získava až dlhodobým zrením v dubových sudoch v pivnici. Tu vyzrieva do dokonalosti a konečne sa dočkáme vyzretej a čírej Tradičnej medoviny, s ktorou sa dá pri prípitku skutočne povedať: „ Na zdravie!“ .

29.10.201313458

Máte plnú hlavu projektov

okolo vášho domu, záhrady alebo rodiny?

Povedzte nám to a pusťte to z hlavy. Spojíme Vás s najlepšími dodávateľmi.
Hurá, poďme zariaďovať!

Novinky zariaďovania



Táto webová stránka používa k zlepšeniu vašej skúsenosti súbory cookies. Ďalším používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
Súhlasím